Gå til innhold

Esport: Nye esportlinjer på folkehøgskolene har et overveldende antall søkere


Anbefalte innlegg

 

Jeg har ikke gått på folkehøyskole, men det virker ikke så veldig samfunsnyttig og/eller utdannende å la 21 ungdommer spille data et år. Som arbeidsgiver ville jeg ikke lagt stor vekt på dette i en ansettelsessituasjon. Jeg sier dette litt for å provosere, men også for å høre hvilke gode argumenter som finnes for dette. Spent på å høre deres innspill.

 

Edit: Leif

 

 

Jeg tror ikke folk går på folkehøyskole for å få et fortrinn hos fremtidige arbeidsgivere. Året på folkehøyskole er ment til å gi "studenter" (jeg anser ikke de på folkehøyskole som studenter i ordets rette forstand) et pust i bakken etter videregående skole. Man skal bli inspirert til veivalg- bli bedre kjent med seg selv, bli kjent med nye mennesker og samle opp motivasjon til nye studier.

 

Alternativet er gjerne å drive dank eller å hoppe inn i krevende studier. Et år på folkehøyskole kan gi et bedre grunnlag før man begynner å studere- man blir mer voksen og emosjonelt klar for et krevende studieløp. Altså ikke noe man går på for å sette det på CV-en.

 

Jeg tror at de som går på disse E-sportlinjene kan få vel så bra utbytte av dette som mer tradisjonelle linjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sjakk i grunnskolen er glis og stas, mens e-sport på folkehøyskole er dumt.

 

Forøvrig så hadde Ti4 20mill seere i sanntid, over $10mill i premier. Ti4 var en turnering, for ett spill (DOTA). Det finnes mange spill, og enda fler turneringer. eSport er ikke noen sær liten gutteromsaktivitet der ute i verden, selv om norske politikere (og media) ser ut til å tro det.

 

Politikere er sannelig noen navlebeskuende vesener, ofte med dårlig utviklede logiske evner kan det virke som. De har vel samme holdning som til internett generelt, altså; infrastruktur driter vi i (,mens veier for biler og sånn er de opptatt av). Det er vel ett unntak; fjesboka - det er viktige saker! Linje for/om sosiale nettsteder hadde sikkert vært innanfor.

 

Sjakk = kjente fjes og mediaoppmerksomhet, mens eSport ikke gir noen glans de kan sole seg i. Makalaus gjeng.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...