Gå til innhold

Oslo - San Francisco, hvilket flyselskap?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jS6upa

Fløy selv Norwegian til New York i starten av april. Vi fikk byttet fly, og på vei ned var komforten forferdelig!!! Men på vei tilbake fløy vi dreamliner, og komforten var herlig, vi booket også seter ved nødutgang, noe som ga helt himmelsk beinplass (viktig hvis du er like høy som meg). Jeg skal selv studere i San Fransisco til høsten, og flyr uten tvil med Norwegian. Slitsomt med flybytte, og spesielt hvis det er i USA.
Får jo også ganske billige billetter om du bestiller tidlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Avhenger selvsagt hvilke terminaler en er innom. Har hatt 40 min og det var jævla travelt med kone og to barn (uten bagasjeinnsjekk).

 

 

Klart har man en drøss av unger osv så er det nok anderledels, det har ikke jeg og reiser somregel alene. Ofte trenger en ikke flytte så veldig på seg om man reiser med samme selskap hele veien, men om man har to timer på den flyplassen der så kan man ikke misse flyet uavhengig hvor en lander og reiser i fra :)

Lenke til kommentar

Fløy selv Norwegian til New York i starten av april. Vi fikk byttet fly, og på vei ned var komforten forferdelig!!! Men på vei tilbake fløy vi dreamliner, og komforten var herlig, vi booket også seter ved nødutgang, noe som ga helt himmelsk beinplass (viktig hvis du er like høy som meg). Jeg skal selv studere i San Fransisco til høsten, og flyr uten tvil med Norwegian. Slitsomt med flybytte, og spesielt hvis det er i USA.

Får jo også ganske billige billetter om du bestiller tidlig :)

 

Det er jo ett sjansespill å fly norwegian, både det med at de ofte sliter med å ta av i tide og at dreamlinerene alltid har problemer. Altså større sjangse for at noe galt skjer i luften. I tillegg så sparer de jo så mye at de ofte må gi beskjed om low fuel på langturer slik som ryanair er kjent for, livet mitt er iallefall verdt de ekstra hundre-tusenlappene :)

 

Skal selv til Indiana den 18 og skal fly OSL-EWR-IND, Den mellomlandingen er bare helmax, har god tid og kan ta en dusj og ett bedre måltid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

 

Fløy selv Norwegian til New York i starten av april. Vi fikk byttet fly, og på vei ned var komforten forferdelig!!! Men på vei tilbake fløy vi dreamliner, og komforten var herlig, vi booket også seter ved nødutgang, noe som ga helt himmelsk beinplass (viktig hvis du er like høy som meg). Jeg skal selv studere i San Fransisco til høsten, og flyr uten tvil med Norwegian. Slitsomt med flybytte, og spesielt hvis det er i USA.

Får jo også ganske billige billetter om du bestiller tidlig :)

 

Det er jo ett sjansespill å fly norwegian, både det med at de ofte sliter med å ta av i tide og at dreamlinerene alltid har problemer. Altså større sjangse for at noe galt skjer i luften. I tillegg så sparer de jo så mye at de ofte må gi beskjed om low fuel på langturer slik som ryanair er kjent for, livet mitt er iallefall verdt de ekstra hundre-tusenlappene :)

 

Skal selv til Indiana den 18 og skal fly OSL-EWR-IND, Den mellomlandingen er bare helmax, har god tid og kan ta en dusj og ett bedre måltid.

 

Det har da aldri vært en skade med et Norwegian fly? Det å si at dette er et sjansespill med livet er jo kanskje litt i overkant? Blir jo som å sammenligne å kjøre volvo og mercedes, volvoen er kjempe sikker, men mercedesen har absolutt best komfort. Sansynligheten for at noe skjer er så liten, at skal du leve etter den regelene hele livet kommer du til å møte på mye problemer.

 

For å sammenligne med turen jeg tok til New York i april, så var vi ca 40 stk som dro (i forbindelse med en studietur). Vi var tre stk som fløy Norwegian og betalte 3000 kr t/r, turen til 8 timer til og 7 timer fra, uten flybytter. Andre betalte gjerne rundt 4000 - 6000 kr, og måtte mellomlande 1 eller 2 ganger for å komme frem, tilbake var det en gjeng som brukte 15 timer pga mellomlandingen.

Det du kaller å leke med livet, det ofrer jeg gjerne for å spare 3000 kr, 5-8 timer og få topp komfort.

Lenke til kommentar

Jeg møter ikke på særlig med problemer, jeg flyr bare med selskaper som ikke er beregnet som "lavpris" selskaper. Sjangsen er liten at det skjer noe, men med dem er den større i og med at de tanker mindre. I tillegg har de mye problemer med sine fly for tiden og det kan like godt oppstå i luften som på bakken. Sannsynligvis har det skjedd under turen og de blir stående der de lander.

 

Topp komfort med DY, den var ny ;)

Lenke til kommentar

 

Topp komfort med DY, den var ny ;)

 

Egentlig ikke. Det er det å påstå det motsatte som er gammelt. Du merker minimalt til komfortforskjell mellom f.eks. SAS og Norwegian innenriks og i Europa. Som en dansk venn av meg sa: "Det virker som om betjeningen hos Norwegian er langt mer avslappet. Antagelig fordi de slipper å stresse med å servere mat på korte flyturer."

 

Men om en vil betale noen hundre kroner for avis og rundtykke står en selvsagt fritt til det.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Topp komfort med DY, den var ny ;)

 

Egentlig ikke. Det er det å påstå det motsatte som er gammelt. Du merker minimalt til komfortforskjell mellom f.eks. SAS og Norwegian innenriks og i Europa. Som en dansk venn av meg sa: "Det virker som om betjeningen hos Norwegian er langt mer avslappet. Antagelig fordi de slipper å stresse med å servere mat på korte flyturer."

 

Men om en vil betale noen hundre kroner for avis og rundtykke står en selvsagt fritt til det.

 

 

 

 

På ingen måte, jeg mener SAS gir en mye bedre service på både innenriks og utenriks. Men de er langt i fra best. Singapore airlines feks er noe av det bedre der ute, det kan man kalle topp komfort!

 

Og når SAS nå får nye fly og innredning så blir de også bedre med komfort og service.

Lenke til kommentar

Som nevnt, om en vil betale for avis og rundstykker står en fritt til det. Jeg har fløyet nok, spesielt innenriks, til å vite at forskjellene er minimale og ikke alltid i favør SAS. Det siste gjelder spesielt bagasjedropp. SAS har tiltrukket seg alle "de trege" og har ikke alltid ren bag-drop, men mottak av ferdig merket bagasje. Tempoet i køene blir deretter.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Som nevnt, om en vil betale for avis og rundstykker står en fritt til det. Jeg har fløyet nok, spesielt innenriks, til å vite at forskjellene er minimale og ikke alltid i favør SAS. Det siste gjelder spesielt bagasjedropp. SAS har tiltrukket seg alle "de trege" og har ikke alltid ren bag-drop, men mottak av ferdig merket bagasje. Tempoet i køene blir deretter.

 

Er man trofast til sas slipper man dette, jeg har gullkort og opplever minimalt med kø når jeg skal sjekke inn. Jeg flyr somregel ut av landet(og inn såklart) og har helt klart best erfaring med sas og andre i *A motsetning til de få gangene jeg har reist med norwegian/Ryanair. Somregel er det ikke stor forskjell mellom bilettene heller, og da er det lett verdt det med alle fordelene jeg får.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Bilde fra dreamlineren til Norwegian. Har aldri hatt bedre komfort på et fly (inkludert det innleide SAS flyet vi fløy til Mexico for 6 mnd siden.

post-260865-0-79742500-1399297463_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bilde fra dreamlineren til Norwegian. Har aldri hatt bedre komfort på et fly (inkludert det innleide SAS flyet vi fløy til Mexico for 6 mnd siden.

Om det er økonomi du flyr så gir dreamlineren både hos Norwegian og Qatar passasjerene mindre plass både i lengde og bredde enn de fleste andre fly. Bare sjekk tallene hos seatguru.

 

Dreamlineren har også LCD-rullegardiner som kun gjør vinduet uklart uten å stoppe sollys helt.

 

Jeg unngår dreamlineren så langt jeg kan og med driftsstabiliteten den har hatt gjennom Norqwegian er det ikke noe dårlig valg.

Lenke til kommentar

 

SAS har tiltrukket seg alle "de trege" og har ikke alltid ren bag-drop, men mottak av ferdig merket bagasje. Tempoet i køene blir deretter.

De "trege" som ikke vil ha over 24 timers forsinkelse av flyet? :tease:

 

Jeg er fortsatt på nasjonalt og europeisk. Med andre ord strekninger der SAS periodevis kan ha opp mot 5% kanseleringer ......

 

Ser forresten at SAS har skjerpet inn vektgrensen. Ikke et kolli skal over 23 kg. Folk har måttet pakke om 0,1 kg, selv om de har met enn ett kolli og totalvekten ikke var overskredet. Dette utfra melding fra folk som har fløyet fra Kastrup etter å ha tilbrakt helgen i København.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

SAS har tiltrukket seg alle "de trege" og har ikke alltid ren bag-drop, men mottak av ferdig merket bagasje. Tempoet i køene blir deretter.

De "trege" som ikke vil ha over 24 timers forsinkelse av flyet? :tease:

 

 

Bagasjebetjent Gmoen : Hvor skal du i dag , Trond Viggo ?

 

TV Torgersen : Vet ikke....alle er så treige , all ting går så fort. De raske er så feige :/

 

:D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...