Gå til innhold

Kirkevalget neste år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner hvor du vil men er ikke dette det beste som kunne skjedd? At kirken om mulig gjør seg enda mindre spiselig for folk flest og frastøter seg alle til de sitter igjen som en rar liten sekt?

 

Tror uansett ikke at ateister melder seg inn i kirken er måten å få redusert religionsinnflytelsen her i landet på...

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

For første gang vil jeg stemme ved kirkevalget, og om nødvendig melder jeg meg inn for å gjøre det.

 

Jeg oppfordrer alle til det samme, og vise hvor en står i spørsmålet om homofil forbønn.

Homofil forbønn er sikkert en artig sak. Fins det?

 

Men om det er slik at man ikke tror på Gud, Jesus eller ønsker Guds nåde over sine liv - hvorfor skal man da være medlem av et trossamfunn og kjempe for en sånn sak? Er ikke forbønn uansett en intern kristen greie for dem som tror?

 

Hvorfor dette voldsomme engasjementet fra dem som ellers føler seg fremmed i kirken (vet ikke om du gjør det, men..)?

Endret av Romeren
Lenke til kommentar

Håper det blir nei da å :)

Håper de legger ned hele butikken jeg... :)

 

Og fratar denne intoleransens høyborg retten til å vie folk. Da hadde de ikke lenger kunnet forskjels behandle folk med annet enn at de kunne nektet kristne homofile å holde festen i kristen regi.

 

Og det er vel veien å gå også. Det å gifte seg er det fælt få i dag som gjør "innenfor gud" allikevel, så da er det bedre at tinghuset overtar den butikken også. Så kan folk selv velge hvor og med hva de vil feire etterpå, ja bortsett fra......

 

Kirken har spilt seg totalt av banen her og er ikke lenger å anse som noen folkekirke, da de mangler folkene... Så dette ser ut til å gå riktig vei i det minste, at denne religiøse intolerante og hatefulle ideologien mister det lille de hadde igjen av makt og blir fratatt sine privilegier de har nydt godt av på alles bekostning i alt for lang tid..

Lenke til kommentar

Var nok ikke helt gjennomtenkt dette:)

 

Resonnementet mitt var: Homofile eksteskap, enda større sprik mellom kirke og tro. Enda en spiker i kirkens kiste.

 

Dårlig gjort av meg å "bruke" homofile på denne måten? Ja.

 

Homofile er ålraite mennesker!

Kristne kan være greie, men ålraite er de ikke! Det mangler noe i toppetasjen, der hvor sunn fornuft sitter.

 

Unnskyld meg homofile og lesbiske. Jeg vil likevel stemme ved kirkevalget, for at dere skal få gifte dere / få forbønn i kirken. Nå uten baktanker.

Lenke til kommentar

Skjønner hvor du vil men er ikke dette det beste som kunne skjedd? At kirken om mulig gjør seg enda mindre spiselig for folk flest og frastøter seg alle til de sitter igjen som en rar liten sekt?

 

Tror uansett ikke at ateister melder seg inn i kirken er måten å få redusert religionsinnflytelsen her i landet på...

 

Flertallet av ateister er nok allerede medlemmer av kirken, siden alle som ikke er registrert i tilsvarende organisasjoner, blir automatisk jukset inn i Den norske kirkes register.

Lenke til kommentar

 

Skjønner hvor du vil men er ikke dette det beste som kunne skjedd? At kirken om mulig gjør seg enda mindre spiselig for folk flest og frastøter seg alle til de sitter igjen som en rar liten sekt?

 

Tror uansett ikke at ateister melder seg inn i kirken er måten å få redusert religionsinnflytelsen her i landet på...

 

Flertallet av ateister er nok allerede medlemmer av kirken, siden alle som ikke er registrert i tilsvarende organisasjoner, blir automatisk jukset inn i Den norske kirkes register.

 

 

Synd men sant, derfor tok jeg grep for endel år tilbake og meldte meg inn i HEF. Først da er man sikker på at ikke kirken misbruker navnet ditt og derav håver inn økonomisk støtte på falske premisser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...