Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 hours ago, Tabris said:

Dette er en litt annen variant av spørsmålet, men...

Jeg så i går 28 Weeks Later og falt helt for musikktemaet som går igjen flere ganger i filmen.

Det er bare en instrumental som bygger seg mer og mer opp, men den minner meg om en annen sang. En "vanlig" sang av et band med vokal osv. Antagelig fra begynnelsen av 2000-tallet, siden det er samme stil.

Noen som synes denne ligner på noe kjent?

Jeg husker ikke engang at denne låten var med i 28 weeks later, men så er det lenge siden jeg så den filmen. Derimot husker jeg den veldig godt fra 28 days later, etter at han våknet opp på sykehuset og kom ut i folketomme London-gater til denne låten, det er jo en av de mest minneverdige scenene fra den filmen.

Både lydbildet og komposisjonen minner veldig om Mogwai, og jeg trodde lenge det var en Mogwai låt.  Men da tenker jeg ikke på en konkret sang, det høres bare generelt ut som det kunne vært deres låt.

Skrevet
JohnMerrick skrev (5 minutter siden):

Jeg husker ikke engang at denne låten var med i 28 weeks later, men så er det lenge siden jeg så den filmen. Derimot husker jeg den veldig godt fra 28 days later, etter at han våknet opp på sykehuset og kom ut i folketomme London-gater til denne låten, det er jo en av de mest minneverdige scenene fra den filmen.

Både lydbildet og komposisjonen minner veldig om Mogwai, og jeg trodde lenge det var en Mogwai låt.  Men da tenker jeg ikke på en konkret sang, det høres bare generelt ut som det kunne vært deres låt.

Jeg vet ikke hva som skjedde for jeg har sett begge filmene denne uken med bare en dag mellom dem.

Og i den scenen du prater om syntes jeg musikken bare var bråkete og i veien. Jeg var teit. I Weeks så oppdaget jeg sangen virkelig fra starten av filmen og var solgt siden.

Tror ikke jeg kjenner til Mogwai, selv om navnet høres kjent ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...