Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hay! jeg leiter etter en sang jeg har hørt nok en gang på ett par utesteder, jeg tror denne artisten(kvinnelig) synger noe om buuurning, som i the strokes, soome daay, på samme måte, ellers er det vel bare at det er en ganske ny sang, å en slags club sang! takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke å huske hva bandet heter eller hva navnet på sangen var, men jeg husker musikkvideon fra MTV i 2002 eller 2001. Jeg prøver å finne navnet på bandet, sangen eller albumet. Har prøvd å søke på internett, men det er en metode som er svært tidkrevende ;-)

 

 

Sangen var ihvertfall utgitt i 2002 (muligens 2001, 2000 eller til og med 1999/1998).

 

Dette er et pop/rockband. Tipper at sangen jeg er på jakt etter er blant de få sangene deres som er godt kjent/populær. Men jeg er ganske sikker på at det er delte meninger om hvor bra sangen egentlig er.

 

Det høres ut som et amerikansk band, tipper de er fra USA eller Storbritannia (engelsken er det ihvertfall ikke noe galt med). De er ihvertfall internasjonalt kjent.

 

 

Er litt usikker på beskrivelsen av musikkvideon, da det er ca 7 år siden jeg har sett den (men det meste skulle stemme).

På musikk-videon så er det en dame som henger (utfor) på kanten av en balkong, eller hun sitter i vinduskarmen.

Det er fullmåne (ihvertfall måneaktig lys) da hendelsen finner sted på natta. Damen synger for full hals (kan kanskje minne om ulvehyl). Musikken er litt hard-rock-aktig (litt rask og røff). Jeg tror denne damen ønsker å ta sitt eget liv (hoppe utfor), men kjæresten hennes prøver å få henne fra å gjøre det. Tror det også er noen mannestemmer som synger. Jeg tipper at sangen egentlig er en dialog mellom de to, hvor begge utrykker sterke følelser, disse følelsene får utspring i tonen og styrken på stemmen til damen som synger.

 

Navnet på bandet har et abstrakt navn tror jeg, og er ikke et personsnavn.

 

Er det noen som aner hvem som har lagd denne sangen? Eller hva den heter?

 

Takk!

Lenke til kommentar
hay! jeg leiter etter en sang jeg har hørt nok en gang på ett par utesteder, jeg tror denne artisten(kvinnelig) synger noe om buuurning, som i the strokes, soome daay, på samme måte, ellers er det vel bare at det er en ganske ny sang, å en slags club sang! takker for svar på forhånd!

 

 

 

any one?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...