Gå til innhold

Jukser elkjøp med tilgjengeligheten av tilbudsvarer?


Anbefalte innlegg

Følgende har skjedd, den 11 mars hadde elkjøp på nett tilbud på Bose Quiet Comfort 15i, jeg bestilte disse, såvidt jeg kan huske var de da på lager i nettbutikken. Så har følgende skjedd:

 

-Jeg får epost om at forventet levering er 23. mars

- For ett par dager siden, så er disse fortsatt ikke på lager i elkjøps nettbutikk, jeg ringer og spør når jeg kan forvente de, får til svar "Vi får de inn den 24. april"

- I dag er det igjen tilbud på denne modellen, men nå er de plutselig på lager i nettbutikken i følge elkjøp

- Jeg ringer igjen, og de bekrefter at de faktisk ikke er på lager, og heller ikke kommer før 24.

 

Har dessverre kun screenshot fra dagens påstand om at den var på lager, da jeg ikke "fattet mistanke" før i dag.

 

Så er spørsmålet, er jeg paranoid her, eller driver de å later som de har varer på lager når de har tilbud, selv om de faktisk ikke har det? Akkurat nå er det fortsatt tilsynelatende på lager enda jeg tidligere over telefon har gjort de obs på den feilaktige lagerstatusen.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge forbrukerrådet skal førpriser være reelle og ikke tullepriser på varer som aldri har vært i butikken eller bare vært solgt usaklig få eksemplarer av. Jeg kan ikke detaljene rundt hvor mange eksemplarer som må ha være solgt til førpris før de kan kalle det tilbudspris, men det skal være mulig å finne ut av.

 

Det skader ikke å kontakte forbrukerrådet om du mener førprisen er fiktiv. Da får skapt både varslet de om problemet, Elkjøp får en prikk til på statistikken sin og du som varsler kan kanskje få tilbud om "smøring" fra Elkjøp i form av prioritert levering, gratis frakt, dyrere produkt til samme pris, eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...