Gå til innhold

Trykkluft på boks - funker denne?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har de siste årene brukt denne og denne trykkluften kjøpt på Komplett/Mpx. Kjøpte ett lite lager når de var på tilbud en gang i tiden.

 

Skulle gjerne kjøpe noen nye bokser, som jeg bruker primært til å rense mine stasjonære pcer (CPU vifte osv) med.

 

denne boksen her på Dustinhome.no, den koster jo ca halvparten av hva jeg må betale på Komplett/MPX + det er 100ML mer.

 

Noen som har erfaring med denne typen, er den verdt pengene eller bør jeg heller kjøpe de jeg har erfaring med fra før av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kun hatt erfaring med de fra komplett når det gjelder dine linker.

Hvis du bor i nærhet av Biltema, har de rimelige 400ml bokser som jeg bruker og fungerer fint.

 

http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Tilbehor/Luftspray-23556/

 

Kompressor med litt mer stabilt og høyere lufttrykk er jo og foretrekke, men boksene fungerer fint hvis du gjør det litt oftere en hva du ville gjordt hvis du hadde kompressor trykk ;)

Endret av Nif
Lenke til kommentar

"Trykkluft" og "luftspray" er jo direkte misvisende navn ...

Både Biltema- og Dustin-produktet er en blanding av butan & propan og er nok mye mer brannfarlig enn ordinær luft.

 

Biltema har også denne "Elektronikkrengjøringen": http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Elektronikkrengjoring-36457/ - som bruker CO2 som drivgass. (+ at den inneholder Propan-2-oli som det står; men det kan jo være skrivefeil.)

Lenke til kommentar

Nå skal du være relativt uheldig om noen komponenter for overslag eller lignende i det du sprayer. Sammenlignet med skadeomfanget så er det vel riiimelig sikkert (et lite poff eller en liten flamme ala når man spruter slikt på flammer eller lager små knallgass eksperimenter naturfagtimene)?

 

Personlig bruker jeg bare minikompressoren i PCen, og synes kompressor generelt er det mest praktiske, og ikke minst MYE billigere. (spesielt siden det høres ut som du har et relativt høyt forbruk)
Eneste begrensningen er at det ikke er spesielt populært å kjøre noen uisolert sak midt på natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...