Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Baleno lugger og går så vidt framover


Anbefalte innlegg

Har fått noen problemer med min Suzuki baleno. Den går helt normalt men plutselig begynner den å lugge litt så går det veldig seint etter det, og når den står på tomgang rister hele bilen mye, men plutselig kommer det et lite hakk når jeg kjører så går den normalt igjen.

Noen som vet hva det kan være? mulig at coilen er litt ødelagt så den sviver på 3 litt og sviver på 4 resten av tiden?

Mvh Eivinn Kulien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis kan man jo kjøre en bil på 3 sylindre, men han går jo dårlig. De som ikke kan bil klager bare på at det rister i girspaken.

 

Jeg tenkte først pluggkabler/coil. Ser også at du er inne på tanken og det er ingen uting å starte der. Jeg vet at jeg har byttet tenningsdeler på baleno før, men ikke hva det var :p

 

Husker ikke om disse har 1 coil og fordeler, 1 coil pr sylinder eller at den tenner på 2 og 2 sylindre. Uansett så vil jeg peke på at du har en tenningsfusk sånn i første omgang.

Lenke til kommentar

Vanligvis kan man jo kjøre en bil på 3 sylindre, men han går jo dårlig. De som ikke kan bil klager bare på at det rister i girspaken.

 

Jeg tenkte først pluggkabler/coil. Ser også at du er inne på tanken og det er ingen uting å starte der. Jeg vet at jeg har byttet tenningsdeler på baleno før, men ikke hva det var :p

 

Husker ikke om disse har 1 coil og fordeler, 1 coil pr sylinder eller at den tenner på 2 og 2 sylindre. Uansett så vil jeg peke på at du har en tenningsfusk sånn i første omgang.

Er ganske sikker på at den har 2 coiler så går det en plugg ledning fra hver coil til de to andre sylinderne

Lenke til kommentar

Riktig, da tenner den på 2 og 2 sylindre. 1-4 og 2-3. Hvis du ser på oppbyggingen av en 4syl rekkemotor vil du se at disse stemplene følger hverandre.

 

Jeg pleier da å si at motoren går på 2 og en halv sylinder når disse coilene fusker. Det er da sekunder viklingen i coilen som kødder og motoren klarer såvidt å gå.

 

Du kan nappe pluggledninger for å finne ut hvem av dem som fusker. Du må ha fusken der og det vil ikke bli noe forskjell når du napper pluggledningen. Det er 50/50 sjangs for at du napper riktig ledning på første forsøk. Brukt gummihansker, pølseklype whatever :p Følge den evt. pluggledningen til coilen og bytt denne ene coilen.

Lenke til kommentar

Riktig, da tenner den på 2 og 2 sylindre. 1-4 og 2-3. Hvis du ser på oppbyggingen av en 4syl rekkemotor vil du se at disse stemplene følger hverandre.

 

Jeg pleier da å si at motoren går på 2 og en halv sylinder når disse coilene fusker. Det er da sekunder viklingen i coilen som kødder og motoren klarer såvidt å gå.

 

Du kan nappe pluggledninger for å finne ut hvem av dem som fusker. Du må ha fusken der og det vil ikke bli noe forskjell når du napper pluggledningen. Det er 50/50 sjangs for at du napper riktig ledning på første forsøk. Brukt gummihansker, pølseklype whatever :p Følge den evt. pluggledningen til coilen og bytt denne ene coilen.

Da præver jeg det :)

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke tull. Svigermor hadde en sånn bil og den gikk dårligere og dårligere. Årsak til at de går tett må være dårlig forbrenning.

 

Dette kan skyldes lambda, luftmasse måler, spjeld som ikke fungere, dårlig tenning, dårlig coil osv.

 

Vet ikke om det er nevnt her før, men en god og billig start er alltid å få koble til diagnose og lese av feilkoder.

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke tull. Svigermor hadde en sånn bil og den gikk dårligere og dårligere. Årsak til at de går tett må være dårlig forbrenning.

Dette kan skyldes lambda, luftmasse måler, spjeld som ikke fungere, dårlig tenning,

dårlig coil osv.

Vet ikke om det er nevnt her før, men en god og billig start er alltid å få koble til diagnose og lese av feilkoder.

Men det er vel eksosen da? Siden den liksom var rød glødende etter jeg hadde kjørt den en stund?
Lenke til kommentar

Er faktisk ikke tull. Svigermor hadde en sånn bil og den gikk dårligere og dårligere. Årsak til at de går tett må være dårlig forbrenning.

Dette kan skyldes lambda, luftmasse måler, spjeld som ikke fungere, dårlig tenning, dårlig coil osv.

Vet ikke om det er nevnt her før, men en god og billig start er alltid å få koble til diagnose og lese av feilkoder.

Hva tror du er grunnen da, til at den plutselig hakker litt så går den veldig dårlig så plutselig blir den normal igjen. Idag tok det veldig lang tid før den ble normal så det rødglødet av eksosen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...