Gå til innhold

ABBs rehabilitering og tilbakeføring i samfunnet


Anbefalte innlegg

Moderatormelding

For å klargjøre litt: Det vil kunne være aktuelt å trekke inn andre og lignende saker med samme problemstilling i denne tråden. Men da må det være relevant og evt. sammenlignbart opp mot ABB/problemstillingen som trådstarter stiller. Nå som dette er avklart, trenger vi ikke en videre diskusjon rundt dette.

 

Jeg vil også minne dere på at en skal unngå sitatpyramider. Det er helt unødvendig å sitere over tre innlegg i ett og samme svar. I så fall blir det unødvendig tungt å scrolle seg nedover siden.

 

Kommenternig av moderering tas på PM eller i Tilbakemeldinger til forumet. IKKE her i tråden.

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Ønsk døden velkommen, og du ønsker ingen å dø.

 

Det er vel bedre å være en levende hund enn en død løve. Hva er så fint med døden? Har du prøvd?

 

Livet og sommeren er herlig.

 

Noen er så dumme at de har havnet i fengsel av ulike grunner og må sone sin selvforskyldte straff som noen mener er for streng.

 

Selv om det er lite sannsynlig, kan dagen komme da han innser og angrer det han har gjort.

 

Skulle han noen gang komme rehabilitert ut av fegselet, vet man nok hva man gjør. Rehabiliteringsprogrammet er nok i gang. Om det hjelper er en annen sak.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Ønsk døden velkommen, og du ønsker ingen å dø.

 

Det er vel bedre å være en levende hund enn en død løve. Hva er så fint med døden? Har du prøvd?

 

Livet og sommeren er herlig.

 

Noen er så dumme at de har havnet i fengsel av ulike grunner og må sone sin selvforskyldte straff som noen mener er for streng.

 

Selv om det er lite sannsynlig, kan dagen komme da han innser og angrer det han har gjort.

Alle skal vi dø, og derfor tror jeg Anders gjorde det han gjorde, fordi han visste han skulle dø eller senere. Ble kjent og ikke minst bli glemt. Tror bare det er når han dør og innser det at han er redd for å dø, ikke for selve døden. Kan ikke være redd for noe man ikke vet hva er og er en ting vi alle møtes på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Alle skal vi dø, og derfor tror jeg Anders gjorde det han gjorde, fordi han visste han skulle dø eller senere. Ble kjent og ikke minst bli glemt. Tror bare det er når han dør og innser det at han er redd for å dø, ikke for selve døden. Kan ikke være redd for noe man ikke vet hva er og er en ting vi alle møtes på.

 

Og hva var poenget med at han satte seg til doms over mange andres liv og ødela familier?

 

Noen av de som er for dødsstraff i USA, mener den dommen han har fått med et livslangt kjedelig liv i fengsel er verre enn dødsstraff.

Lenke til kommentar

 

Alle skal vi dø, og derfor tror jeg Anders gjorde det han gjorde, fordi han visste han skulle dø eller senere. Ble kjent og ikke minst bli glemt. Tror bare det er når han dør og innser det at han er redd for å dø, ikke for selve døden. Kan ikke være redd for noe man ikke vet hva er og er en ting vi alle møtes på.

 

Og hva var poenget med at han satte seg til doms over mange andres liv og ødela familier?

 

Noen av de som er for dødsstraff i USA, mener den dommen han har fått med et livslangt kjedelig liv i fengsel er verre enn dødsstraff.

Han er mulig født uten dødsangst, han er jo ikke så redd for mye. Både er han man og han har opplevd mye som får han til å sette opp vegger, med en streng far som ikke var til stedet. Jeg er blitt gjor en pingle fordi jeg ikke ble fortalt om nyheter og hva familien noen ganger skulle gjøre og det var ufarlige ting de skal gjøre.

Lenke til kommentar

Fryser han, vil vi varme han.

Ler han, ler vi med han, eller av han, for å tro vi ler med ham.

Spiser han vil han overleve, han får det han trenger.

Skriver han, blir han hørt.

Får han venner, blir han frisk.

Alt for å vise at vi er bedre!

Lenke til kommentar

Hva har det med temaet å gjøre om han er uten dødsangst? Han gikk også på dop / steroider i gjernngsøyeblikket.

Jeg forbinder dødsangst med drap og overlevelse. Ham var ikke sikker på om han kom til å overleve, han drepte ikke for å overleve. Ta en man dom Breivik og la han få gjøre det han vil, han vil gjøre det han vil uten anger eller redsel for de store tingene. Han ser på døden med latter og tørker bort fliret. Han ler fordi han ikke forstår hva andre ser, hva andre har hele tiden sett.

Nei ikke om han befinner seg i en uhelbredelig tilstand. Tiden vil vise om han kan rehabiliteres / helbredes.

Hvorfor skal han ikke helbredes for å kunne beklage det han har gjort?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg forbinder dødsangst med drap og overlevelse. Ham var ikke sikker på om han kom til å overleve, han drepte ikke for å overleve. Ta en man dom Breivik og la han få gjøre det han vil, han vil gjøre det han vil uten anger eller redsel for de store tingene. Han ser på døden med latter og tørker bort fliret. Han ler fordi han ikke forstår hva andre ser, hva andre har hele tiden sett.

 

Revnende likegyldig. Han dømmes på sammem måte som en simpel lommetyv, bare langt strengere.

 

 

Hvorfor skal han ikke helbredes for å kunne beklage det han har gjort?

 

Historien har vist at noen med lignende ideologier er uhelbredelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det et så interessant å snakke med seriøse mannfolk og kvinner! Hvorfor så vanskelige å snakke om temaet i virkeligheten? Til og med Breivik er bedre på papiret!

 

Temaet er

 

ABBs rehabilitering og tilbakeføring i samfunnet
Lenke til kommentar

Det er da mer interessant å snakke om Breivik, enn samer?!

 

Det et så interessant å snakke med seriøse mannfolk og kvinner! Hvorfor så vanskelige å snakke om temaet i virkeligheten? Til og med Breivik er bedre på papiret!

 

Temaet er

 

 

ABBs rehabilitering og tilbakeføring i samfunnet

Kompliment er det vanskelig å gi. Beklager. Er interessant om Anders kunne diskutert, han hadde sett rett forbi meg.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal han ikke helbredes for å kunne beklage det han har gjort?

 

Historien har vist at noen med lignende ideologier er uhelbredelige.

 

 

Ja, det er veldig sant. Er vell bare tiden som vil vise om det er mulig med Brevik. Jeg tviler sterkt på at det er mulig.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Kompliment er det vanskelig å gi. Beklager. Er interessant om Anders kunne diskutert, han hadde sett rett forbi meg.

 

Og hva så? Jeg hadde sikkert ikke fattet spesiell interesse for den mannen. Bortsett fra at han har fått sin plass i den norske historien er han ganske uinteressant for meg personlig. Han virker heller ikke særlig intelligent. Han måtte planlegge det han gjorde i 9 år.

 

Hans klipp og lim lefse på 1500 sider er helt uinteressant for meg. Det kommunistiske manifest er mer interessant som ideologisk dokument. Han sliter nå med opptak på UIO. Han har kuttet ut eksamen og fag, sikkert ikke uten grunn.

 

Er det ikke mange andre som også ser rett forbi deg? Kan hende ville det være en fordel for deg om du aldri treffer ham. Tror fort du ville bli skuffet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...