Gå til innhold

ABBs rehabilitering og tilbakeføring i samfunnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det norske rettsystemet bygger som kjent på at kriminelle skal rehabiliteres og tilbakeføres til samfunnet som første prioritet.

Tilfredstillelsen av hevnlysten til ofrene og etterlatte er derimot "uverdige" motiver som ikke skal tas hensyn til utover en viss avskrekkende effekt av straffen.

Hvordan har det seg at dette ser ut til å ha blitt snudd på hodet som når det er herskerklassen som har blitt utsatt for kriminalitet?

Bør ikke ABB også rehabiliteres og komme ut igjen så snart som mulig?http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-fengselsstraff-folger-to-grunnleggende-prinsipper-AHva-skjer-nar-disse-moter-en-mann-som-har-drept-77-mennesker-7523422.html#.Uz1tGbuXSkQ

 

Han skulle hatt en kule i bakhodet.

 

Måtte dyret aldri slippes ut igjen.

Skriv det til han.

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å angre på at man har drept noen?

 

Jeg tok langt flere av dager enn det han har gjort. Selv angrer jeg ikke nevneverdig.

 

For hans rehabilitering er det nødvendig, om han ikke forstår at det var galt så er jo sannsynligheten for gjentagelse stor. For å fungere i samfunnet må han vell angre, din historie kan jo ikke sammenlignes med det han gjore. Dessuten fungerer da du.

Lenke til kommentar

 

Er det nødvendig å angre på at man har drept noen?

 

Jeg tok langt flere av dager enn det han har gjort. Selv angrer jeg ikke nevneverdig.

 

For hans rehabilitering er det nødvendig, om han ikke forstår at det var galt så er jo sannsynligheten for gjentagelse stor. For å fungere i samfunnet må han vell angre, din historie kan jo ikke sammenlignes med det han gjore. Dessuten fungerer da du.

Han forstår relativt mye, han spiller mye, for å få bedre soning, og for å lure mange til å tro han er homo blandet annet, folk vil tro jeg er det, sa han.

Lenke til kommentar

 

 

Er det nødvendig å angre på at man har drept noen?

 

Jeg tok langt flere av dager enn det han har gjort. Selv angrer jeg ikke nevneverdig.

For hans rehabilitering er det nødvendig, om han ikke forstår at det var galt så er jo sannsynligheten for gjentagelse stor. For å fungere i samfunnet må han vell angre, din historie kan jo ikke sammenlignes med det han gjore. Dessuten fungerer da du.

Han forstår relativt mye, han spiller mye, for å få bedre soning, og for å lure mange til å tro han er homo blandet annet, folk vil tro jeg er det, sa han.

 

 

Ja, så sjansen for at han kan bli rehabilitert er en nesten 0, derfor er det bra at han sitter inne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det nødvendig å angre på at man har drept noen?

 

Jeg tok langt flere av dager enn det han har gjort. Selv angrer jeg ikke nevneverdig.

 

For hans rehabilitering er det nødvendig, om han ikke forstår at det var galt så er jo sannsynligheten for gjentagelse stor. For å fungere i samfunnet må han vell angre, din historie kan jo ikke sammenlignes med det han gjore. Dessuten fungerer da du.

Han forstår relativt mye, han spiller mye, for å få bedre soning, og for å lure mange til å tro han er homo blandet annet, folk vil tro jeg er det, sa han.

Ja, så sjansen for at han kan bli rehabilitert er en nesten 0, derfor er det bra at han sitter inne.

Han ble erkjent tilregnelig!

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, så sjansen for at han kan bli rehabilitert er en nesten 0, derfor er det bra at han sitter inne.

Han ble erkjent tilregnelig!

Å poenget ditt er?

Ergo rehabilitering aktuelt da han fremstår klar.

 

 

Hvis han noen gang slipper fri vil han bli skutt umiddelbart, som for så vidt er helt ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja, så sjansen for at han kan bli rehabilitert er en nesten 0, derfor er det bra at han sitter inne.

 

Han ble erkjent tilregnelig!

Å poenget ditt er?

Ergo rehabilitering aktuelt da han fremstår klar.

Hvis han noen gang slipper fri vil han bli skutt umiddelbart, som for så vidt er helt ok.

Ja, det vet han også! Men han var klar for å bli skutt på Utøya også!

Lenke til kommentar

 

 

Å poenget ditt er?

Ergo rehabilitering aktuelt da han fremstår klar.

 

 

Nei, at han ble dømt tilregnelig betyr ikke at han kan rehabiliteres. Dessuten må han uansett sone straffen sin, om han i løpet av årene viser tegn på at han kan bli rehabilitert, så kan det muligens gjennomføres. Men han har da ikke kommet med noen tegn på dette til nå.

Lenke til kommentar

 

 

Å poenget ditt er?

Ergo rehabilitering aktuelt da han fremstår klar.

Nei, at han ble dømt tilregnelig betyr ikke at han kan rehabiliteres. Dessuten må han uansett sone straffen sin, om han i løpet av årene viser tegn på at han kan bli rehabilitert, så kan det muligens gjennomføres. Men han har da ikke kommet med noen tegn på dette til nå.

Viker som om du vil han skal rehabiliteres men er redd for at han skal bli det så han kommer ut. Jeg tror rehabiliteringen er igang med en gang han slipper mennesker inn, psykologer, venner og familie. Så ham får vite hva som skjer utenfor og har lyst til å komme ut i det fri og bli helt frisk igjen.

 

Ja, det vet han også! Men han var klar for å bli skutt på Utøya også!

 

Å så? Det er ikke relevant om han var klar for å bli skutt eller ikke. Dette er en diskusjon om han kan eller bør bli rehabilitert.

Slapp av.

Lenke til kommentar

Det norske rettsystemet bygger som kjent på at kriminelle skal rehabiliteres og tilbakeføres til samfunnet som første prioritet.

 

Tilfredstillelsen av hevnlysten til ofrene og etterlatte er derimot "uverdige" motiver som ikke skal tas hensyn til utover en viss avskrekkende effekt av straffen.

 

Hvordan har det seg at dette ser ut til å ha blitt snudd på hodet som når det er herskerklassen som har blitt utsatt for kriminalitet?

 

Bør ikke ABB også rehabiliteres og komme ut igjen så snart som mulig?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-fengselsstraff-folger-to-grunnleggende-prinsipper-AHva-skjer-nar-disse-moter-en-mann-som-har-drept-77-mennesker-7523422.html#.Uz1tGbuXSkQ

 

Hvilke andre drapsmenns eller alvorlige kriminelle har blitt rask rehabilitert for så å slippe ut igjen? Viggo Kristiansen sitter forsatt inne, de som ble dømt for orderuddrapet sonte også sin tid? Å her var det ikke "herskerklassen" som ble drept. Kan du komme med noen eksempler som viser at det norske rettsystemet har behandlet andre drapsmenn eller kvinner på andre måter?

Lenke til kommentar

 

Det norske rettsystemet bygger som kjent på at kriminelle skal rehabiliteres og tilbakeføres til samfunnet som første prioritet.

Tilfredstillelsen av hevnlysten til ofrene og etterlatte er derimot "uverdige" motiver som ikke skal tas hensyn til utover en viss avskrekkende effekt av straffen.

Hvordan har det seg at dette ser ut til å ha blitt snudd på hodet som når det er herskerklassen som har blitt utsatt for kriminalitet?

Bør ikke ABB også rehabiliteres og komme ut igjen så snart som mulig?http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-fengselsstraff-folger-to-grunnleggende-prinsipper-AHva-skjer-nar-disse-moter-en-mann-som-har-drept-77-mennesker-7523422.html#.Uz1tGbuXSkQ

 

Hvilke andre drapsmenns eller alvorlige kriminelle har blitt rask rehabilitert for så å slippe ut igjen? Viggo Kristiansen sitter forsatt inne, de som ble dømt for orderuddrapet sonte også sin tid? Å her var det ikke "herskerklassen" som ble drept. Kan du komme med noen eksempler som viser at det norske rettsystemet har behandlet andre drapsmenn eller kvinner på andre måter?

Jeg er bare opptatt av Brevik og det er han tråden handler om.

Lenke til kommentar

Viker som om du vil han skal rehabiliteres men er redd for at han skal bli det så han kommer ut. Jeg tror rehabiliteringen er igang med en gang han slipper mennesker inn, psykologer, venner og familie. Så ham får vite hva som skjer utenfor og har lyst til å komme ut i det fri og bli helt frisk igjen.

 

Slapp av.

 

 

Jeg tviler på muligheten til at han kan rehabiliteres, og uansett så må han ta sin straff som alle andre. Som i baneheiasaken, begge sitter forsatt inne, så det er ingen forskjellsbehandling her. Det er det tråden handler om, for det virker som TS mener at denne saken er spesiell, å at andre ikke trenger å sone sin straff.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

 

Det norske rettsystemet bygger som kjent på at kriminelle skal rehabiliteres og tilbakeføres til samfunnet som første prioritet.

Tilfredstillelsen av hevnlysten til ofrene og etterlatte er derimot "uverdige" motiver som ikke skal tas hensyn til utover en viss avskrekkende effekt av straffen.

Hvordan har det seg at dette ser ut til å ha blitt snudd på hodet som når det er herskerklassen som har blitt utsatt for kriminalitet?

Bør ikke ABB også rehabiliteres og komme ut igjen så snart som mulig?http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-fengselsstraff-folger-to-grunnleggende-prinsipper-AHva-skjer-nar-disse-moter-en-mann-som-har-drept-77-mennesker-7523422.html#.Uz1tGbuXSkQ

Hvilke andre drapsmenns eller alvorlige kriminelle har blitt rask rehabilitert for så å slippe ut igjen? Viggo Kristiansen sitter forsatt inne, de som ble dømt for orderuddrapet sonte også sin tid? Å her var det ikke "herskerklassen" som ble drept. Kan du komme med noen eksempler som viser at det norske rettsystemet har behandlet andre drapsmenn eller kvinner på andre måter?

Jeg er bare opptatt av Brevik og det er han tråden handler om.

 

 

Du får lese første innlegget litt grundigere da, hva du er opptatt av er klart, men jeg holder meg til TS sitt opprinnelige innlegg. Jeg mener ikke at Brevik blir behandlet spesielt, om man ser på andre drapssaker i Norge de siste tiårene. Andre drapsmenn må også sone sin straff.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

Jeg er bare opptatt av Brevik og det er han tråden handler om.

Du får lese første innlegget litt grundigere da, hva du er opptatt av er klart, men jeg holder meg til TS sitt opprinnelige innlegg.

Du går ikke inn på en trå om Breivik om du er redd han.

Endret av Quote
Fjernet siteringspyramide. Quote, mod.
Lenke til kommentar

 

Viker som om du vil han skal rehabiliteres men er redd for at han skal bli det så han kommer ut. Jeg tror rehabiliteringen er igang med en gang han slipper mennesker inn, psykologer, venner og familie. Så ham får vite hva som skjer utenfor og har lyst til å komme ut i det fri og bli helt frisk igjen.

 

 

Han må forsatt sone sin straff, som andre drapsmenn også må. Skal man begynne å rehabilitere drapsmenn og få dem ut i samfunnet så for som mulig, står mange i kø foran Brevik. Da må man jo starte med de eldste sakene.

Lenke til kommentar

 

Viker som om du vil han skal rehabiliteres men er redd for at han skal bli det så han kommer ut. Jeg tror rehabiliteringen er igang med en gang han slipper mennesker inn, psykologer, venner og familie. Så ham får vite hva som skjer utenfor og har lyst til å komme ut i det fri og bli helt frisk igjen.

 

Han må forsatt sone sin straff, som andre drapsmenn også må. Skal man begynne å rehabilitere drapsmenn og få dem ut i samfunnet så for som mulig, står mange i kø foran Brevik. Da må man jo starte med de eldste sakene.

Første du skrev, er ting jeg allerede vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...