Gå til innhold

Innrømmer at ny HTC One «jukser» i testprogrammer


Anbefalte innlegg

Nettopp, og løsningen på det er å sørge for at throttlingen fungerer riktig, ikke å lage en skjult funksjon for å booster bestemte bemchmarks.- Om nødvendig som en egen power mode eller hva de nå vil kalle det i strøminnstillinger. Det er nesten rart de ikke heller gjør et markedsføringsstunt på det enn å operere i det skjulte.

 

Desverre så fungerer ikke speed throttlingen riktig når den reduserer benchmarke applikasjonene til å ikke kjøre slik dem er laget for å gjøre.

 

Joda, speed throttlingen gjør mye riktig for å spare strøm, men som nevnt tidligere i en link her, så er speed throttlingen i Android 4.4.x til Samsung Galaxy S4 alt for aggresiv og gjør at mange applikasjoner ikke fungerer slik dem skal. Det er jo et godt nok eksempel på at speed throttlingen ikke fungerer slik den skal i noen tilfeller.

 

Derfor er det greit å ha en ekstra funksjon som påser at benchmarke programmene får kjøre slik dem skal.

 

Dette er som vi har sagt en million ganger ikke ulovlig. Dette er på samme måte som at noen kjører rundt på en bilbane å rydder den for steiner og annet skrot som kan ligge i veien som kan være til skade for bilkjøringen der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benchmarks på maks hastighet hører ikke hjemme i en vanlig mobiltest og er intetsigende for normale brukere.

Og nei Samsung og HTC gjør ikke det rette, derfor ble de slått ned på.

 

 

Samsung og HTC blir slått ned på fordi dette var helt nytt for media når det kommer til smarttelefoner. Media trodde at dette var gale veien å gå siden ingen andre enn HTC og Samsung gjør dette men samtidig glemmer av på hvordan benchmarking er gjennomført på en datamaskin. Og jeg går aldri lei av å nevne det, men benchmarking er benchmarking på samme måte som at et eple er et eple.

 

 

 

Det er mulig dette kommer som et sjokk på dere, men jeg tror ikke dere turtelduer blir enige :fun:

 

Ang benchmarks, dersom vi overfører dette til bil. Bilprodusentene oppgir hester, 0-100, vekt, forbruk og mye annet rart. Personlig er dette på mange måter uinteressant, det som er interessant er hvor godt kjerra drar, når den er fullastet med unger, barnevogner og alt annet ræl vi drar med oss på tur. Hvor mye den bruker ved bykjøring, landeveiskjøring mm, alså hva og hvordan påvirker teknologien og løsningen mitt bruk. Hvor raskt bilen kjører på lukket bane og hvor lite drivstoff den bruker under optimale forhold er i grunn helt uinteressant. Likevel er det ikke til å unngå at man kan la seg forføre og lure av de optimale tallene, selvom vi vet at vi aldri får de samme resultatene blir vi gjerne opprørte og føler oss lurte når det viser seg at tallene ikke er reelle.

 

Mtp mobiltelefoner er det mye det samme, hvor mye en prossessor kan yte under optimale forhold er for meg i grunn uinteressant, det som betyr noe er hvor effektiv den er i praktisk bruk. Lagger den ved bruk av spesielle programmer og spill jeg bruker, hvor lang tid bruker den på å starte spesielle programmer, hvor godt holder batteriet, etc. Dersom benchmarking kun skal vise hvor mye maskinvaren i teorien kan klare, ja da er benchmarkene for meg helt uinteressante. Selvom jeg skjønner og respekterer at det er dette som er det mest interessante for teknonerder.

 

Kanskjer løsningen er at testere må lage andre testrutiner for å sjekke hvor rask en telefon er i praktisk bruk, framfor å bruke ferdige løsninger som Antutu osv?

Lenke til kommentar

Velkommen tilbake Vindicator.

Hvordan hadde det vært om amd laget drivere til skjermkortene som kjører en boost som amd regner med skjermkortet klarer i de 7 minuttene testen kjører, men som ville vært ustabilt under spilling av bf4. Det er jo det samsung og htc gjør her, lager resultater telefonen ikke kan oppnå under vanlige primisser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Velkommen tilbake Vindicator.

Hvordan hadde det vært om amd laget drivere til skjermkortene som kjører en boost som amd regner med skjermkortet klarer i de 7 minuttene testen kjører, men som ville vært ustabilt under spilling av bf4. Det er jo det samsung og htc gjør her, lager resultater telefonen ikke kan oppnå under vanlige primisser.

 

Feil, en hver Snapdragon og Exynos CPU og en hver Adreno og PowerVR GPU er laget for å tåle den hastigheten dem er laget med og leveres med out of the box.

 

Har du noen konkrete bevis for at dem ikke tåler varmen dem genererer med den hastigheten dem kommer med out of the box over lengere perioder?

 

At telefonen vil føles varm i handa har lite å gjøre med på hva CPU'en og GPU'en tåler av varme.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...