Gå til innhold

Android mer stabilt enn iOs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde faktisk planer om å lage en tråd om dette i går, men jeg var redd for at iOS forsvaret ville komme å lage et helsike uten like og komme med 10000000 unskyldninger på det ene og det andre på hvorfor det ikke skulle være rett. Så om det hadde skjedd så hadde tråden blitt fullstendig useriøs.

 

Så jeg lot være. Men det jeg kan si til iOS fansen i fra det jeg hele tiden har sagt før er, I TOLD YOU.

 

Du får hvertfall en takk for å opprette den i stedet da DroidOle.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

S3en min ble bare tregere og tregere løpet av tiden, og den er langt i fra like rask i dag som da jeg kjøpte den. iPad 2-en derimot, er like rask i dag som for over to og et halvt år siden, og det med iOS 7.1. Bare en observasjon

 

Kjører du på Android 4.3 eller nyere, så vil ikke telefonen bli tregere fordi Android 4.3 og nyere har dette som kaller for TRIM funksjonalitet som holder telefonene like rask hele tiden.

Lenke til kommentar

 

S3en min ble bare tregere og tregere løpet av tiden, og den er langt i fra like rask i dag som da jeg kjøpte den. iPad 2-en derimot, er like rask i dag som for over to og et halvt år siden, og det med iOS 7.1. Bare en observasjon

 

Kjører du på Android 4.3 eller nyere, så vil ikke telefonen bli tregere fordi Android 4.3 og nyere har dette som kaller for TRIM funksjonalitet som holder telefonene like rask hele tiden.

Hjelper ikke mye om programvaren er dårlig optimalisert maskinvaren

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

 

Kjører du på Android 4.3 eller nyere, så vil ikke telefonen bli tregere fordi Android 4.3 og nyere har dette som kaller for TRIM funksjonalitet som holder telefonene like rask hele tiden.

Hmm. Min note 2 har vitterlig blitt sirup de siste månedene, uten at jeg har installert noen nye apper.

Lenke til kommentar

> Alle devicer uavhengig av plattform blir preget av at man inst/avinstallere apper over tid. Det kan derfor være lurt å ta en gjennomretning når man opplever at dette skjer

 

Ikke egentlig. De fleste gjør det, men det er absolutt ingen selvfølge. På iOs får ingen apper røre mapper utenfor sin egen, så mengden rot som kan oppstå er begrenset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man har root på telefonen kan denne appen hjelpe en del: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.grilledmonkey.lagfix

 

Den kjører en slags "trim" på internminnet.

 

I hvilken verden er dette et tegn på en stabil plattform?

 

Android er en knallplattform og veldig stabil. Det samme er iOs. Det hadde vært interessant å se medianen for kræsjing - om det er noen få apper som kræsjer mye eller mange som kræsjer litt.

Lenke til kommentar

> Alle devicer uavhengig av plattform blir preget av at man inst/avinstallere apper over tid. Det kan derfor være lurt å ta en gjennomretning når man opplever at dette skjer

 

Ikke egentlig. De fleste gjør det, men det er absolutt ingen selvfølge. På iOs får ingen apper røre mapper utenfor sin egen, så mengden rot som kan oppstå er begrenset.

Det samme gjelder android fra 4.4, uten at dette har noe med nevnte tillfeller med treighet på nand minne å gjøre .
Lenke til kommentar

 

Om man har root på telefonen kan denne appen hjelpe en del: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.grilledmonkey.lagfix

 

Den kjører en slags "trim" på internminnet.

 

I hvilken verden er dette et tegn på en stabil plattform?

 

Android er en knallplattform og veldig stabil. Det samme er iOs. Det hadde vært interessant å se medianen for kræsjing - om det er noen få apper som kræsjer mye eller mange som kræsjer litt.

 

 

Det er jo stabilt, men på eldre Android versioner er trimstøtten varierende, å da kan denne appen hjelpe. Refererer til de over her som har en eldre telefon som de sier har blitt treg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...