Gå til innhold

App utvikler for android + database + Cload sync


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har i ett par år jobbet med en ide for en applikasjon. Utgangspunktet er at jeg driver et byggefirma (oslo-området), og jeg har irritert meg over manuelle rapporteringer på papir, excel, mail, dokumenter som gir mye ekstra jobb utover å fange opp viktige hendelser ...

 

Jeg kan ikke programmere så derfor skriver jeg her, trenger en app utvikler

 

Kort om ideen

Et prosjektoppfølgingssystem, for byggevirksomheter som utfører nybygg eller rehabilitering, men kan også brukes til annet da tekster på faner skal være konfigurerbare.

 

Den skal primert være orienter om avvik som oppstår slik at disse kan logges og følges opp. Avvik kan beskrives med tekst, bilde eller film.

 

 

Funksjonelt layout (GUI) er selve løsningen på grunnideen (avvik), og den venter jeg med å informere om, men det er det jeg har tegnet ut og spesifisert.

Appen må synkronisere via cloud til brukers PC, eller andres PC (pålogging)

 

Dette betyr at det må utvikles et GUI som kan leses på en PC/Mac. Dette er ikke designet ennå.

 

 

Det skal være for pad eller litt stor tel, men også kunne kjøres på valig smart tel.

 

Andorid platform

Engelsk språk (men skal ha støtte for fremtidig andre språk)

 

Så med dette er jeg spent på om noen kan anbefale en utvikler som kan ta dette videre sammen med meg.

 

Takker for innspill

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike prosjekter kan være interessante, hvor behovet og en kundemasse allerede er til stede.

 

http://www.freelancer.com/ kan kanskje hjelpe deg til en rimelig penge.

 

Norske utviklingsselskap blir fort veldig dyre, men bør vurderes etter budsjett og behov.

 

I tillegg til utviklingskostnader kommer også kostnader til å leie/drive en cloudtjeneste.

 

Samtidig så høres behovet ditt ganske generisk ut og kan muligens løses av et eksisterende ticketsystem med android/ios applikasjon. Ser ikke helt det store nye her som skal legitimere tid og penger til utvikling.

Endret av process
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har ett par kunder som bruker dette til å kun logge hendelser, ser nå at jeg linket til Fusion, men det er kanskje litt overkill. Men sjekk ut de forskjellige pakkene. Du kan også prøve det gratis for en periode, da kan du leke med oppsett og lese litt opp på det.

 

Men en liten tanke, hva med å lage hele applikasjonen webbasert, og wrappe applikasjonen med WebView (Android) klassen? IOS har jeg ikke jobbet noe med så der kan jeg ikke si så mye.

 

Jeg lagde på den forrige arbeidsplassen et prosjektoppfølgingssystem på denne måten, hvor vi, sluttkunde og ekstern utvikler kunne samarbeide og følge opp saker. Det hadde veldig enkel funksjonalitet men fungerte til sitt formål.

 

Skriv gjerne en kravspek, hva du forventer av systemet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...