Gå til innhold

Jakten på den perfekte monitor


olescza

Anbefalte innlegg

For meg akkurat nå, så finnes det 2 muligheter for den "perfekte" skjermen..

 

Asus ROG Swift

144hz TN, 2560x1440, GSYNC

 

vs.

LG 34UM95

60hz IPS, 3440x1440

 

LG skjermen koster 9-10k, så er temmelig stiv pris på den, men ROG skjermen blir nok ikke billig den heller..

 

Noen som har innspill her? Linus på NCIX har testet begge og skrøt begge to opp i skyene. Jeg vet jeg kommer til å savne den ekstra plassen på LG skjermen fordi jeg er vant til mye arbeidsflate fra mitt "gamle" treskjermsoppsett, men jeg hater også screen tearing noe som G-sync løser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har Rog Swift her ved siden av en 27" PLS (Asus PB278Q). Rog Swift er en imponerende skjerm på mange områder, men det er én ting ved den som plager meg såpass at jeg nesten vurderer retur. Den har et ganske kornete bilde takket være et antirefleksjonsbelegg. Det ser nesten ut som om skjermen er skitten eller uskarp, og det er veldig tydelig for meg (også under spilling) at det er "grums" mellom meg og bildet. Spesielt når man sammenligner med PLS-en ved siden av, som ser betydelig bedre ut. På tross av at den er betydelig tregere og bare 60 Hz, gir den meg en bedre opplevelse i de fleste typer spill (alt annet enn meget raske skytespill).

 

Så svaret er vel at hvilken skjerm som er best avhenger av hva du skal bruke den til. Tro ikke på dem som påstår at en rask skjerm er det eneste som duger til spill. Det avhenger helt av dine preferanser og ikke minst av hvilke spill du spiller.

Endret av Aasgaard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Snip*

Takk for god info. Sliter veldig mellom å velge enten PG278Q eller 34UM95-P. Sitter på en Dell U2412M nå og den har også det grumsete belegget du snakker om som matte skjermer ofte har. Men det har ikke plaget meg. Er det kun det som plager deg med Swift skjermen eller er det flere ting? Fargegjengivelse osv.

 

Edit: Jeg vil egentlig bare høre om alt du hater ved monitoren så jeg ikke bruker 7k på en skjerm :D

Endret av Locrin
Lenke til kommentar

Fargene på den er jo ganske gode, det er belegget som plager meg. PB278Q-en er også matt med antirefleksjonsbelegg, men det er ikke i nærheten av like fremtredende som det er på PG278Q. Men jeg har ikke sett så mange som klager på det, og du har jo angrerett. Synes bare det er verdt å nevne, for skjermen trekkes frem som bortimot perfekt både her og der, og det er den ikke i min bok.

 

Skulle ønske Asus kunne velge litt mindre like modellbetegnelser forresten. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...