Gå til innhold

Bank-id på Telenor blir dyrt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor sta Telenor er på slike nye innføringer og om de vil angre seg, men jeg vil tro at de fort mister de kundene som hyppigst bruker BankID (som man kan se flere her inne gjør). Irriterende å betale kanskje 50-100,- ekstra i måneden for de som bruker dette mye, det blir mye penger i løpet av et år. Ekstra kjipt med tanke på at de andre operatørene ikke tar betalt for dette.

Lenke til kommentar

Opererer Telenor i en juridisk gråsone her ved å ikke la kundene gå fra avtalen når man har bindingstid?
De begrunner med at BankID på mobil er en valgfri tjeneste, og at man da ikke kan gå fra avtalen uten bruddgebyr.

Hva er deres synspunkter på dette? Er Telenor i en juridisk gråsone?

Lenke til kommentar

0Fünke

i dag, 14:35

Er dette gjennom appen som heter "BankID", eller får Telenor sin egen ordning?

---

Appen har ingen ting med dette å gjøre. Den vil fortsatt være som den er. Produktet Bank id på telefon er noe helt annet, og "kjører" direkte fra simkortet :-)

 

Ok, så jeg må kontakte Telenor?

Lenke til kommentar

 

0Fünke

i dag, 14:35

Er dette gjennom appen som heter "BankID", eller får Telenor sin egen ordning?

---

Appen har ingen ting med dette å gjøre. Den vil fortsatt være som den er. Produktet Bank id på telefon er noe helt annet, og "kjører" direkte fra simkortet :-)

 

Ok, så jeg må kontakte Telenor?

Hvis du ønsker bank id på mobil oppretter du dette i nettbanken. Det kreves at banken og mobiloperatøren din tilbyr denne tjenesten, men de fleste skal gjøre dette nå. Mulig du må bestille et nytt simkort hvis ditt eksisterende er gammelt.

Lenke til kommentar

Hvis man er i binding (ikke kjøpt tlf) og dette inntreffer, har man da rett på å bryte abb. før bindingen går ut? For å bytte til f.eks talkmore som ikke tar betalt (enda)

 

Jeg ble ringt opp og tilbudt fratrekk i faktura ved å binde meg (står fritt til å kjøpe tlf med samme abb eller høyere uten å bryte binding)

I følge det svaret jeg fikk, så ja, det har du muligheten til.

Dette går de selvsagt ikke ut med offentlig, men flere kunder av Telenor fått en SMS om at man kan heve avtalen om man ønsker.

 

Her er SMS'en noen kunder har mottatt:

ay4jdj.jpg

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Telenor... igjen...

Husker da bredbånd kom... Telenor var blandt de første, og selvfølgelig skulle de tjene ekstra penger på det... Så der kjøpte man pakker med ca 5 GB til dyre priser.. og flere i måneden ofte.. Men tok ikke lang tid før andre aktører kom på markedet og begynte med ubegrenset nedlasting... Og der havnet de fleste over til, og Telenor beholdt bare de Gamle tradisjonelle kundene som ikke viste bedre, og mistet enormt med kunder. Først da kundene var borte forsto de at begrensningen måtte fjernes... Snakk om å suge blod så lenge det er liv..

Så er det meningen å begynne med betaling for bank id på mobil... Det kommer til å ende på samme måte.. De mister selvsagt enormt med kunder, og sitter igjen med noen sløve folk som ikke vet bedre.. Så innser de etterhvert at det ikke var så lurt alikavell.. og kutter avgiften etter en liten stund, og det blir en dyr lærepenge.

 

Grådigheten lenge vare!

 

For hvilke kunder kan det egentlig lønne seg å bruke telenor i det lange løp noen gang? Ser de aldri på som rimelige, og kundeservice har sin pris..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...