Gå til innhold

Flere som følger med på Hannibal?


Anbefalte innlegg

Flere som følger med på Hannibal?

Har sett hele serien nå i helga (Nei jeg har ikke noe liv). Sesong 1 lå på Netflix og sesong 2 har bare kommet til episode 4 enda.

Fytti grisen for en serie!
Knall skuespill, mord som til tross for at man har sett mye i amerikansk film likevel er rystende og ett veldig spennende plot som henger veldig bra sammen.

Mads Mikkelsen er som Dr. Lecter og enkelte av episodene (De Tim Hunter regisserer) er bare helt nydelig filmet.

 

Hvis dere ikke har sett det enda så se det!
Men vent til noen timer etter at du har spist...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som plager meg er det pinlig skuespillet av både Hugh Dancy og Hettienne Park. Disse to er så dårlig at de ville slitt med og få seg jobb som statister i Hotel Cæsar. Dette er kanskje det absolutt dårlgste jeg har sett av skuespill noensinne. Helt provoserende dårlig.

 

Også er det jo alltid kjekt med psykologiske thrillere hvor det psykologiske spillet for det meste er fraværende, og de ganger det er et psykologisk spill pågående føles det like interessant og troverdig som Hotel Cæsar på sitt mest banale. Helt fjernt, og det funker ikke i det hele tatt.

 

Den kjedelige dialogen hjelper ikke på. Så utrolig uinspirert.

 

 

Mads Mikkelsen, den lekre maten, blodet og gørret og til dels det visuelle får pluss i boka, men det er det. Ingen av de nevnte tingene er så bra at det alene redder serien. Jeg kan nevne filmer som er severdige utelukkende pga. bra vold/gore, pga. det visuelle eller en enkelt skuespillerprestasjon. Men her er ingenting bra nok til å redde serien. Dette redder kun serien til en firer i stedetfor en toer.

 

Mads Mikkelsen kan være så bra han bare vil btw, men det hjelper veldig lite når Hannibal er så utrolig kjedelig og uinteressant karakter i serien. Underutviklet til tusen, og JÆVLIG aktuelt at ingen hadde slått alarm sånn som han oppfører seg. Hah.

 

 

Nå forlater jeg tråden, så får de som digger serien fortsette alene. Ellers blir det vel bråk som vanlig tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Ser på The Blacklist nå, tror det er litt i samme båsen? Vurderer å se Hannibal etterpå da jeg likte filmene svært godt! :)

Følger med på begge de nevnte seriene. Hannibal er mye mer mørk og dyster enn "The Blacklist" og er i mine øyne en bedre serie. "The Blacklist" fortoner seg nærmest som en komedie i forhold.

Lenke til kommentar

Jeg satt med mye av samme følelser som han sexy angående Dancy, og ærlig talt synes jeg Will Graham ikke er spesielt bra skrevet. Mulig jeg har sett for mange sånne serier og filmer, men han virker som en samling av alle klisjeene man klarer å spore opp. True Detective håndterer "nevrotisk etterforsker"-tropen mye bedre.

 

Mikkelsen er god som Lecter, i det minste, og kanskje god nok til at jeg skal gi serien en sjanse til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...