Gå til innhold

Test: BenQ XL2720Z


Anbefalte innlegg

Overklokke skjermen?

Kan jeg eks. overklokke min U2711 til oppimot 100Hz? Mulig? Risiko?

 

EDIT:

Jeg vet den støtter 75Hz, (muligens kun på 720p) men vil det gi noen merkbar forbedring på 1440p spilling? Altså vil det bli merkbart mindre motion blur? Hvordan kommer "LCD Overdrive" funksjonen inn i dette?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokke skjermen?

 

Kan jeg eks. overklokke min U2711 til oppimot 100Hz? Mulig? Risiko?

 

EDIT:

Jeg vet den støtter 75Hz, (muligens kun på 720p) men vil det gi noen merkbar forbedring på 1440p spilling? Altså vil det bli merkbart mindre motion blur? Hvordan kommer "LCD Overdrive" funksjonen inn i dette?

 

Dette vil gi deg svaret du trenger: http://120hz.net/showthread.php?212-Overclocking-a-Dell-u2711

 

Du må skaffe deg skjermer som er tilpasset for overklokking, som de nevnte koreanske skjermene er. Her finner du en liste over de fleste av dem:

 

http://www.blurbusters.com/overclock/120hz-1440p-ips-monitors/

Lenke til kommentar

 

Kan ikke noen bare lage meg en billig skjerm med 1920x1200 (16:10), med IPS panel og minst 120Hz?

 

Plz..

Selvmotsigelse:

eIPS har kun innsynsvinkel som fordel over TN-panel, men IPS er alt for tregt for 120Hz. 1920x1200 er heller ikke egnet til spill pga FOV.

 

 

Så du sier at du ikke kan skaffe meg denne :hm:

 

Jeg får smøre meg med tålmodighet...

Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke noen bare lage meg en billig skjerm med 1920x1200 (16:10), med IPS panel og minst 120Hz?

 

Plz..

Selvmotsigelse:

eIPS har kun innsynsvinkel som fordel over TN-panel, men IPS er alt for tregt for 120Hz. 1920x1200 er heller ikke egnet til spill pga FOV.

 

 

Så du sier at du ikke kan skaffe meg denne :hm:

 

Jeg får smøre meg med tålmodighet...

 

Vent til vi får på plass en skjermteknologi som fungerer bedre enn LCD, sannsynligvis blir det OLED.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei! Eg kjøpte nylig denne skjermen, etter å ha returnert ein defekt AOC 144hz skjerm. Men eg har eit problem; Kvar gong eg vel 144 hz, så blir biletet på skjermen heilt uleselig. I tillegg får eg opp ein melding der det står "incorrect cable. please use the dual link dvi cable that came with your monitor". Har prøvd ein anna Dual Link DVI kabel, fekk samme meldinga då og. Nokon som veit kva som er gale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...