bowelripper Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Hei. Var så uheldig å miste mobilen (Sony Xperia ZR) i golvet her om dagen. Det var ikke et spesielt høyt eller brutalt fall - slikt som typisk skjer noen ganger. Ingen synlige ytre skader. Nå er den altså død, går ikke an å slå den på. Trodde de var bygd for å kunne tåle små fall som dette! Kjøpt i oktober i fjor, så ganske ergerlig. Hva kan ha skjedd? Hvor kan den eventuelt leveres for reparasjon (Oslo)? Setter pris på tilbakemeldinger Endret 24. mars 2014 av bowelripper
Sampson Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 RIP, sjekk hva du har av garanti og slikt før du gjør noe som helst.
sevs Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Kondolerer. Den har ikke landet på strømknappen, slik at den har blitt ødelagt? Hadde en telefon (SE Aino) som drev og låste seg opp og igjen hele tiden. Det var ett eller annet som gjorde at strømknappen var alt for sensitiv. Hjalp til med å montere takrenner en gang. Satt på taket og var redd for å miste telefonen ut av lomma, så jeg la den i en takrenne og lot den skli ned. Den landet litt hardt, og strømknappen sluttet å virke totalt, og godt var det. Heldigvis var det bare en låseknapp, og man holdt nede den røde legg på-knappen for å slå den av og på. Jeg slo på automatisk skjerm/tastelås, og problemet var borte. Du/han/ho kan prøve å sette i laderen for å se om telefonen reagerer? Endret 21. mars 2014 av sevs
bowelripper Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 Den ble kjøpt i Dubai, så vet neimen ikke hva som gjelder av garantier!
aklla Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 (endret) RIP, sjekk hva du har av garanti og slikt før du gjør noe som helst. Går ikke på garantien om man mister den i bakken og den blir ødelagt. Det er jo kanskje verdt ett forsøk, men tviler på at det går gjennom. Men, han har kanskje en innboforsikring som kan ta seg av morroa? Endret 21. mars 2014 av aklla
bowelripper Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 Det var hos en kamerat av meg det skjedde. Får sjekke hva forsikringene dekker.
bowelripper Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 Hvor det skjedde spiller for så vidt ingen rolle, når jeg tenker meg om, hehe.
aklla Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Strengt tatt, jo. Innboforsikring dekker ikke nødvendigvis skader utenfor hjemmet, det kan evt. en reiseforsikring dekke om du oppfyller vilkårene. Er ikke sikkert innbo dekker sånne skader i hjemmet heller forresten... Endret 21. mars 2014 av aklla
Sampson Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 Du er ærligere enn de fleste hvis du sier hvordan det skjedde dog.
bowelripper Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 (endret) Ja, hehe. Endret 24. mars 2014 av bowelripper
bowelripper Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Skrevet 22. mars 2014 Prøvde for moro skyld å slå den på i stad, og da blinket det rødt under displayet, noe det pleier å gjøre hvis man prøver å slå på når batteriet er tomt. Kan det være at batteriet har fått en "sjokkskade" og at det bare er et nytt et som skal til? Mulig jeg er på viddene nå, hehe.
bowelripper Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Skrevet 22. mars 2014 Hvis det er å holde volum opp-knappen inne og trykke på-knappen og holde inne, skjedde det ingenting.
bowelripper Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Skrevet 22. mars 2014 Siden den ikke er kjøpt i Norge, noen som har peiling på hvor den kan leveres for reparasjon?
Gjest medlem-169651 Skrevet 23. mars 2014 Skrevet 23. mars 2014 Det er jo mye mobilfiksere-butikker i Oslo. Om de er bra og rimelige vet jeg dessverre ikke. Forsikringen kan blir vanskelig. Trist egentlig, men det lønner seg ofte å ljuge ganske kraftig for forsikringsselskapet. I mitt tilfelle mistet kona et kamera i bakken, som gikk istykker. Forsikringsselskapet frasa seg alt ansvar og nektet å hjelpe oss. Neste gang det skjedde, sa jeg at den ble stjålet istedet. Da var det enklere å få noe igjen. Ikke noe særlig god følelse, men hvis de skal være vrange, kan jeg også være vrang. Ikke en oppfordring for øvrig, bare en oppsummering av mine erfaringer.
bowelripper Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Skrevet 23. mars 2014 Jeg får sjekke ordentlig hva forsikringene mine dekker og ta det derfra
Flodec Skrevet 23. mars 2014 Skrevet 23. mars 2014 Å lyve til forsikringsselskapet er straffbart. Forsikringsselskapene har egne folk som sjekker opp saker. Stikkprøve og de sakene de mener høres mest drøye ut, men ja risikoen for å bli tatt er absolutt tilstede.
aklla Skrevet 23. mars 2014 Skrevet 23. mars 2014 Det er jo mye mobilfiksere-butikker i Oslo. Om de er bra og rimelige vet jeg dessverre ikke. Forsikringen kan blir vanskelig. Trist egentlig, men det lønner seg ofte å ljuge ganske kraftig for forsikringsselskapet. I mitt tilfelle mistet kona et kamera i bakken, som gikk istykker. Forsikringsselskapet frasa seg alt ansvar og nektet å hjelpe oss. Neste gang det skjedde, sa jeg at den ble stjålet istedet. Da var det enklere å få noe igjen. Ikke noe særlig god følelse, men hvis de skal være vrange, kan jeg også være vrang. Ikke en oppfordring for øvrig, bare en oppsummering av mine erfaringer. Det lønner seg gjerne, økonomisk sett, å svindle andre, både forsikringsselskaper, privatpersoner, butikker osv... Du kan gjerne skylde på at de er vrange og forsvare svindelen, men de gir deg bare det du betaler for. 1
BirgerCaC Skrevet 13. april 2014 Skrevet 13. april 2014 Sjekk om noe har løsnet i telefonen. En flex kabel fra de tre kretskortene i telefonen kan ha løsnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå