Gå til innhold

Google har lansert Android for smartklokker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser ut som rendringer og ikke ekte klokker. Blir spennende å se hvordan de faktiske produktene leverer (batteritid/vekt/tykkelse/respons). Å lage fet software og pene rendringer er ikke det som er vanskelig når man skal lage en smartklokke. Ideer er enkelt, gjennomføring er vanskelig. Jeg er skeptisk til dette her.

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

Blir nok noen gode konkurrenter til min neste smartklokke når Sony Smartwatch 2en jeg har begynner å gå ut på dato, da vil den nok passe bedre med Nexus 5en min

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke sitte å snakke offentlig til min klokke :huh:

 

Samme her.. Men kanskje det blir akseptert etter hvert. F.eks. snakker du til mobilen din, sikkert hver dag. Noen snakker i headset eller handsfree. Tror vi hadde fått mye igjen for å slippe å trykke på skjermer og istedet bruke stemme. Jeg hater å skrive med touchskjerm.

Lenke til kommentar

Dette ser ut som rendringer og ikke ekte klokker. Blir spennende å se hvordan de faktiske produktene leverer (batteritid/vekt/tykkelse/respons). Å lage fet software og pene rendringer er ikke det som er vanskelig når man skal lage en smartklokke. Ideer er enkelt, gjennomføring er vanskelig. Jeg er skeptisk til dette her.

 

På den ene siden er alle påstandene dine riktige. På den andre siden, er Moto 360 allerede annonsert.

 

Du får se klokka med åpenbart innklippet skjermbilde, sånn som den ser ut på et håndledd. Du kan også forholde deg til konkrete produktrendringer som om ikke annet gir et forpliktende inntrykk av tykkelse og utseende. Og så tar de forbeholdet "Coming summer 2014 in a selection of styles" - så kanskje ikke så forpliktende likevel. Men det vil gi et inntrykk av tykkelse og utseende, og så må man trekke fra at skjermen blir aldri riktig så stor/sterk som på bildene.

 

Batterikapasiteten kommer kanskje ikke til å vesentlig bedre før salgstallene stiger nok til at produktklassen tåler høyere R&D. Moto 360 kan virke som den har dårlig plass til batteri. Vekt tror jeg ikke er et problem på håndleddet.

 

Uansett så har noen av årets generasjon smartklokker vist at man er på vei til å få dimensjonene/formfaktoren i riktig retning. Pebble Steel ser ut som en klokke, og Moto 360 ser ut til å gjøre et stort sprang videre i den retningen.

http://moto360.motorola.com/

 

https://www.google.no/search?q=moto+360

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Samme her.. Men kanskje det blir akseptert etter hvert. F.eks. snakker du til mobilen din, sikkert hver dag. Noen snakker i headset eller handsfree.

 

 

Ja, gjør man nå egentlig det? Jeg snakker aldri til smarttelefonen min, jeg snakker i den. Folk har nok enda ikke begynt å venne seg til synet av folk som snakker til mobilen. Jeg har sett folk som snakker til den. Det er lett å se forskjell.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

Samme her.. Men kanskje det blir akseptert etter hvert. F.eks. snakker du til mobilen din, sikkert hver dag. Noen snakker i headset eller handsfree.

 

Ja, gjør man nå egentlig det? Jeg snakker aldri til smarttelefonen min, jeg snakker i den. Folk har nok enda ikke begynt å venne seg til synet av folk som snakker til mobilen. Jeg har sett folk som snakker til den. Det er lett å se forskjell.

Poenget mitt var ikke preposisjonen. Når jeg sa "til" så var det ment å fremheve at det på forskjellige tidspunkter kan versere forskjellige oppfatninger av hvilken preposisjon som er korrekt. Man snakker ikke om å snakke TIL en mobiltelefon lenger. På et punkt tror jeg nok bestemødre syntes det var merkelig at unge mennesker snakket TIL plastdingsene som de kalte mobiltelefoner.

 

Poenget er at du faktisk snakker TIL telefonen din når du snakker i den. Dette har blitt akseptert - på et tidspunkt var det rart. Folk synes ikke det er merkelig når man snakker i telefonen lenger.

 

Dette tror jeg kommer til å skje med andre "wearables" også. For tiden er det ikke akseptert å Google-søke med stemmen. Forhåpentligvis endrer dette seg, for det er jævlig irriterende å skrive på mobilen, uansett om jeg har SwiftKey eller Swype.... Men det betyr ikke at jeg kommer til å gå rundt å snakke "til" smartklokken min før det er akseptert ;-)

 

For øvrig synes jeg "til" i denne sammenhengen er negativt betont. Det hadde nok vært hensiktsmessig å få til et nytt verb som er mer nøytralt. Som "tweet".

Lenke til kommentar

Hmm, poenget mitt er at når du snakker i en mobil, så snakker du til et menneske. Når du snakker til en mobil så snakker du (i beste fall) til en A.I. eller et dataprogram.

Folk har blitt vant til at andre folk snakker til folk på telefonen (også via handsfree) men ikke at man snakker til objekter. Det skurrer og folk som prøver snakke til SIRI o.l. blir faktisk noen ganger bedt om å legge det bort.

Lenke til kommentar

Dette ser ut som rendringer og ikke ekte klokker. Blir spennende å se hvordan de faktiske produktene leverer (batteritid/vekt/tykkelse/respons). Å lage fet software og pene rendringer er ikke det som er vanskelig når man skal lage en smartklokke. Ideer er enkelt, gjennomføring er vanskelig. Jeg er skeptisk til dette her.

 

Søk på Moto 360 så ligger det ute ett par videoer inkl info om materialene den er laget av, design som er ekte lær og metall og ikke noe rendringer på en PC skjerm.

Lenke til kommentar

 

Dette ser ut som rendringer og ikke ekte klokker. Blir spennende å se hvordan de faktiske produktene leverer (batteritid/vekt/tykkelse/respons). Å lage fet software og pene rendringer er ikke det som er vanskelig når man skal lage en smartklokke. Ideer er enkelt, gjennomføring er vanskelig. Jeg er skeptisk til dette her.

Søk på Moto 360 så ligger det ute ett par videoer inkl info om materialene den er laget av, design som er ekte lær og metall og ikke noe rendringer på en PC skjerm.

 

 

Finnes det video av faktisk bruk også? Jeg er spent - får de det til er det kjempekult.

Lenke til kommentar

Moto 360 har i mine øyne et kjempepotensiale! Jeg tror det produktet kan bli en game-changer om de klare å løse alle de tekniske utfordringene og priser den fornuftig i førsteomgang. At ingen har prøvd å lansere en rund smartklokke hittil virker for meg bare helt merkelig ettersom så å si alle jeg kjenner som går med en vanlig klokke, har en klokke som er rund. Og det ser mye bedre ut, synes jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...