Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å formatere dataen!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

 

Jeg trenger hjelp til å formatere datamaskinen min. Den er to år gammel, Windows 7, skal være recovery disk på den, og den er helt siinnnnsyk treg så trenger sårt veiledning på hvordan jeg setter i gang denne prosessen.

 

Hvordan starter jeg?

 

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Windows 7 Nøkkelen? (Står av og til på en lapp klistret på pc'en "Product Key")

 

Hvis ja, Er det enkelt og greit å laste ned riktig versjon av windows 7 og bruke en minnepinne til å formatere ny windows. Synes det fungerer mye raskere og greiere enn å bruke produsentenes Recovery disker og program.

Lenke til kommentar

Regner med at dette er en bærbar PC.

Vi kan ikke gi deg en ferdig oppskrift da ulike produsenter ha forskjellige opplegg av gjenopprette den til factory defaults (fabrikk gjenoppretting)

Og du har ikke fortalt hvordan merke modell PC det er du har.

 

Det heter ikke formatere .

Det du skal gjøre (gjenopprette) er beskrevet i bruker veiledningen din som ligger elektronisk lagret i maskinen. Eller du kan laste den ned som er foreslått.

Lenke til kommentar

Komplett har ikke recovery partisjon på "komplett PCer"

Du må reinstallere pcen med Windows 7 OEM DVD platen som med fulgte med.

Eller fulgte det med noen andre DVD.

 

Det blir jo masse jobb da for du må installere alle drivere til hovedkort,grafikk kort,nettverks adapter m.m etter at Windows er de installert.

Lenke til kommentar

De er ingen OEM med egen slic bios så det eneste de kan ha på enkelte maskiner (fra hva jeg har hørt) er noe egenlaget sikkert med sysprep og noen script når de klargjør maskinen 1'ste gang.

De bruker og andre produsenters standard hovedkort .

Sysprep generalize vil nesten se ut som recovery for en bruker når han slår på maskinen. Men det er ingen factory recovery/reset løsning.

 

De har ingen som helst informasjon om dette på sine support sider heller.

Jeg sjekket faktisk web sidene dems føre jeg skrev innlegget.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Stasjonære Komplett-pc'er har sannsynligvis en løsning med en skjult recovery partisjon som kan benyttes ved oppstart av pc'en med en recovery-cd som skulle fulgt med pc'en.

Da kan du vel sannsynligvis vise til noe info hos komplett eller på internett som bekrefter det eller ?

For det ser ut til at det er slik jeg sa ( one-time sysprep) - om man leser her :

http://www.komplett.se/mlf/produkt/diverse/Komplett_PC/oppstartsguide/KomplettPC.pdf

Lenke til kommentar

Her er mitt standardsvar for Windows 8:

 

Start Windows :

 

Før pilen ut nedre høgre hjørne på skjermen > velg Innstillinger > velg Endre PC-innstillinger > velg Oppdater og gjenopprett > velg Gjenoppretting > velg Fjern alt og installer Windows på nytt.

Lykke til.

 

Så husker jeg ikke ordentlig for Windows 7, men det er noe sånt som:

Finn kontrollpanel > velg PC-innstillinger > velg Oppdater og gjenopprett > velg Gjenoppretting > velg Fjern alt og installer Windows på nytt.

Du får prøve så finner du frem.

 

Hvis noen har hele regla så vennligst rett meg.

Lenke til kommentar

Her er mitt standardsvar for Windows 8:

 

Start Windows :

 

Før pilen ut nedre høgre hjørne på skjermen > velg Innstillinger > velg Endre PC-innstillinger > velg Oppdater og gjenopprett > velg Gjenoppretting > velg Fjern alt og installer Windows på nytt.

Lykke til.

 

Så husker jeg ikke ordentlig for Windows 7, men det er noe sånt som:

Finn kontrollpanel > velg PC-innstillinger > velg Oppdater og gjenopprett > velg Gjenoppretting > velg Fjern alt og installer Windows på nytt.

Du får prøve så finner du frem.

 

Hvis noen har hele regla så vennligst rett meg.

Gjenoppretting av fresh OS inne ifra Windows var en nyhet med Windows 8.

Så den Windows 7 metoden er uriktig .

Man får ikke gjenopprettet til fresh fabrikk os på Windows 7 uten 3 parts løsning (oem recovery partisjon eller image restore).

Lenke til kommentar

 

Da kan du vel sannsynligvis vise til noe info hos komplett eller på internett som bekrefter det eller ?

https://nb-no.facebook.com/komplettno/posts/10151830365002075

Så husker jeg ikke ordentlig for Windows 7, men det er noe sånt som:

Dette kan du ikke regne med at vil fungere her.
Da er det en DVD de kan gi deg som partisjoner disken din og legger tilbake et ferskt ustartet sysprep partisjons image. "Det skal jeg vedde hatten min på".

Og det er fremdeles ikke recovery partisjon.

Man må og være klar over at tilleggs partisjoner forsvinner på den hdd man bruker komplett sin DVD prep mot .

 

 

 

Edit:

@Castman .

Du har 3 års support på komplett PC.

Så ta kontakt med dem i morgen for å få en gjenopprettings DVD plate og eventuell annen support du trenger.

Eller gå på internett og last ned Windows 7 Home Premium OEM Norsk ISO fil. Brenn den ISO filen til DVD eller lag ISO til bootbar usb pen . Så reinstallerer du en helt plain Windows 7 selv . Last ned samme Windows 7 versjon så bruker du den key som er på klistrelappen.

Ha tilgang til en PC ved siden av og usb minnepenn for å hente drivere til nettverk tilfelle du ikke får den stasjonære du reinstaller på nett.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

, Windows 7, skal være recovery disk på den, og den er helt siinnnnsyk treg så trenger sårt veiledning på hvordan jeg setter i gang denne prosessen.

 

Hvordan starter jeg?

 

 

Takk for alle kjappe svar folkens.

 

Er en komplett data kjøpt desember 2011. Keyen står på toppen av toweret.

 

Hvordan går jeg frem nå... ? :)

Ble så opphengt av første innlegget at jeg ikke fikk med meg det andre. Og så sveipet mitt trette blikk over denne setningen : "Regner med at dette er en bærbar PC." Beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...