Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Å ikke adlyde Politiet


iRavi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Slutt å late som at du ikke gjorde noe galt. Det er en grunn til at vaktene kastet deg ut i utgangspunktet. Ubegrunnet krangling og kritikk kommer ikke til å få ned boten.

Selvfølgelig er det mulig å prute på bota. Jeg vil ikke ha svar som dette, der du mener at jeg fortjente nettopp det som skjedde. Jeg hadde full kontroll over meg selv, husker alt som skjedde og hadde i tillegg tre venner ved siden av meg. Selvfølgelig var jeg full, og skulle aldri ha tatt opp diskusjonen med betjentene, men jeg hadde altså en sak, i det minste fra mitt ståsted og jeg føler meg veldig urettferdig behandlet.

 

 

Hehe. Du begynner jo å krangle igjen, bare ved at folk svarer deg.... "Jeg vil ikke ha svar som dette...." - 2 politibetjenter og 2 edru vakter hiver deg ikke i fyllearresten uten grunn, politiet er meget tolerant før dem velger å hive folk i fyllearresten, så du har gjort det bra for deg selv. Må ikke være så hissig på fylla vettu...

 

Liker ikke å synse, men min teori:

 

Du er litt fullere enn mange andre som vaktene har sett denne kvelden. Vaktene tar tak i deg å sier du må roe deg ned. Du blir fornermet å kaller dem inkompetente (det kan godt hende at de er inkompetente....). Du forstår ikke hva vaktene vil frem til, og lager dermed en diskusjon. Vaktene henviser deg til politiet, da de har mye annet å gjøre. Du er ikke fornøyd med behandlingen du fikk av vaktene, og klager til politiet.

 

Politiet ber deg etter hvert å forlate stedet, da vaktene faktisk var edru og du er full. Dette er et pålegg som du etter norsk lov, skal etterkomme. Du får gjerne både en og - to sjanser før politiet er så lei at de velger å ta deg med inn.

 

Jeg tror ikke du har en sak her. Dette her hender hver J**** helg på byen. Ver glad det ikke fikk større konsekvenser enn en unødvendig bot.

 

Moralen bør være å gjøre som politiet ber deg om, istedenfor å krangle med dem. Iblandt må man svelge noen kameler, uansett hvor vondt det gjør.

Endret av Skipstrixy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet om en som har papir på han er edru. Han har et eller annet med balansen, så han går å raver. Ser drita ut, og har blitt anmeldt for fyllekjøring en rekke ganger...

 

TS havnet i arresten for å ikke ha etterkommet politiets pålegg. Det er fullt mulig å være til irritasjon for andre, full eller edru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...