Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm flimring på skjerm nr 2.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk i går min andre skjerm av typen BenQ GL2450H. Har hatt den første nå i snart tre måneder og har ingenting å klage på.

Nå som jeg har begge koblet til skjermkortet mitt (nVidia GeForce GTX 780) merker jeg at den nye skjermen, som er koblet til med en DVI-VGA adapter, begynner å flimre så fort jeg starter opp ett spill eller gjør noe som helst krevende på skjerm nr. 1, som forøvrig er koblet til med en HDMI kabel. Kan også nevne at grafikken er generelt sett dårligere også på skjerm nr. 2.

 

Har prøvd å avinstallere driver og installere på nytt, uten at det har hjulpet.

 

Er det noen som har peiling på hva det kan være?

Endret av nFatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, var nesten det jeg håpte på. Heldigvis er det ikke noe galt med skjermen osv da.

 

Takk for raskt svar! :)

 

 

EDIT: Er det grunnen til at det begynner å flimre så fort jeg kjører ett spill osv på skjerm nr. 1? Eller er det kun grunnen visst det hadde vært flimring hele tiden?

Endret av nFatic
Lenke til kommentar

Har 2 stk BenQ skjermer og 1 Tv på et Nvidia skjermkort og her flimrer det ikke samme hva jeg driver med. Bruker en cocktail av HDMI og DVI kontakter.

 

GL2450HM som er ene skjermen min har HDMI+DVI. Vet ikke om din GL2450H har det men jeg råder deg til og bruke HDMI kabel + eventuelt DVI overgang om mulig. Dette fordi det er enklere og omplassere en HDMI kabel enn med en DVI kabel i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

 

Clas Ohlsson og biltema har billige kabler ;)

 

Og kvaliteten deretter.

 

Det er sant. Det er mest byggekvaliteten det går på i dette tilfellet. Har selv kjøpt kabler (både HDMI og DVI) der endene/kontaktene har gått i oppløsning under normal bruk og slitasje. Men skal det bare kobles fra en gang i året har ikke byggekvalitet særlig mye å si

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...