Gå til innhold

Tips til lignende spill?


Anbefalte innlegg

Noen som har tips til gode puzzle spill?

 

PC Spill:

Hater sudoku, men har blitt veldig glad i dette (Everyday Genius SquareLogic): http://www.squarelogicgame.com/

DROD (Deadly Roms of Death) er ett av mine favoritt spill som jeg har brukt utallige timer på: http://caravelgames.com/Articles/Games.html

 

Mobilspill som(Android):

The Curse: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.toystudio.thecurse

IQ Test - Cryptex: https://play.google.com/store/apps/details?id=brain.teasers.logic.puzzles.riddles

.. Er jeg også på utkikk etter, mest fordi de tilbyr oppgaver av forskjellig type.

 

Flow Free: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigduckgames.flow

PathPix: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpixgames.PathPixStd

.. Er spill med enkelt oppsett, og blir mest brukt som tidsfordriv.

 

Alchemy Classic HD: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.niasoft.alchemyclassichd

.. Er også en variant, men har lett for å bli kjedelig i lengden. Det samme gjelder lignende spill som; Doodle God, Alchemy, etc.

 

Spill som 'Unblock Me', er jeg ikke på jakt etter.

 

Annet:

Zelda spillene er en stor favoritt. Har ikke spilt annet enn:

The Wind Waker - GameCube

Phantom Hourglass - DS

Twilight Princess - Wii

Har ikke kjennskap til de tidligere spillene. Er de til å anbefale? Ikke med tanke på om du elsker dem, men ved å sammenligne dem med de tre nevnt ovenfor.

 

Pokemon Serien - (Blir mer strategi, men men)

Mario & Luigi Superstar Saga - GBA (En god del strategi her også, men mye mer puzzles)

 

Takk for alle svar!

-Daniel

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg kan varmt anbefale de tidligere zelda spillene, Majoras mask, og Ocarina of time. Da trenger du en nintendo 64, og expension pack til Majoras mask. Du kan også spille 3ds versonen av Ocarina of time. :thumbup:

 

Holder faktisk på med begge spillene :wee:

 

Siden du har gamecube så vil jeg også anbefale Starfox Adventure til gamecube Jeg vet at mange ikke liker dette spillet fordi det gikk veldig bort fra de tidligere Starfox spillene. Jeg har runna det mange ganger. Det er litt likt Zelda på noen områder. Blant annet er det forskjellige templer, bosser, osv :)

Du kan jo sjekke det ut. Regner med du har gamecube siden du har spilt Wind Waker på det.

Sikkert ikke så dyrt nå heller :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kan varmt anbefale de tidligere zelda spillene, Majoras mask, og Ocarina of time. Da trenger du en nintendo 64, og expension pack til Majoras mask. Du kan også spille 3ds versonen av Ocarina of time. :thumbup:

 

Holder faktisk på med begge spillene :wee:

 

Siden du har gamecube så vil jeg også anbefale Starfox Adventure til gamecube Jeg vet at mange ikke liker dette spillet fordi det gikk veldig bort fra de tidligere Starfox spillene. Jeg har runna det mange ganger. Det er litt likt Zelda på noen områder. Blant annet er det forskjellige templer, bosser, osv :)

Du kan jo sjekke det ut. Regner med du har gamecube siden du har spilt Wind Waker på det.

Sikkert ikke så dyrt nå heller :)

Skal sjekke opp i gameplay på Starfox, og være litt mer tolmodig når det kommer til de tidligere Zelda spillene. Har begynt på en av dem flere ganger, men bestemte meg for å "ta det senere", før jeg egentlig hadde begynt spillet skikkelig :wee:

 

-Daniel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg kan varmt anbefale de tidligere zelda spillene, Majoras mask, og Ocarina of time. Da trenger du en nintendo 64, og expension pack til Majoras mask. Du kan også spille 3ds versonen av Ocarina of time. :thumbup:

 

Holder faktisk på med begge spillene :wee:

 

Siden du har gamecube så vil jeg også anbefale Starfox Adventure til gamecube Jeg vet at mange ikke liker dette spillet fordi det gikk veldig bort fra de tidligere Starfox spillene. Jeg har runna det mange ganger. Det er litt likt Zelda på noen områder. Blant annet er det forskjellige templer, bosser, osv :)

Du kan jo sjekke det ut. Regner med du har gamecube siden du har spilt Wind Waker på det.

Sikkert ikke så dyrt nå heller :)

Skal sjekke opp i gameplay på Starfox, og være litt mer tolmodig når det kommer til de tidligere Zelda spillene. Har begynt på en av dem flere ganger, men bestemte meg for å "ta det senere", før jeg egentlig hadde begynt spillet skikkelig :wee:

 

-Daniel

 

Sjekk det ut :)

 

Ja, må være litt tålmodig. Min erfaring er at de er vanskligere enn de seinere Zelda spillene. :wee:

Lenke til kommentar

Sjekk det ut :)

 

 

 

Ja, må være litt tålmodig. Min erfaring er at de er vanskligere enn de seinere Zelda spillene. :wee:

 

Vanskeligere liker vi!

 

 

Brothers: A tale of two sons er ett godt puzle spill!

Gameplay så lovende ut, legger det til på listen!

 

Noen mobile spill å anbefale?

 

-Daniel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hexcells er det puzzle-spillet jeg kommer på tror likner mest på eksemplene du har gitt, og som også er ganske bra. Hovedproblemene er at det er for enkelt og for kort. Men det beste puzzle-spillet de siste årene har vært SpaceChem. Vanskelig og utrolig tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors til DS kan aldri nevnes ofte nok. Det er strengt tatt lite gameplay i det, men det er likevel et av de beste spillene jeg noensinne har spilt. Oppfølgeren Virtue's Last Reward, kan også nevnes, men jeg synes den ble en nedtur. Spesielt slutten der sugde balle, uten å si mer enn det.

 

Siden du har spilt Zelda: Phantom Hourglass bør du absolutt prøve Spirit Tracks. Det er mye av det samme, men ordner mye av det jeg hatet med PH. I stedet for et stor, åpent, kjedelig hav har vi nå en jernbane (av alle ting), man kan gå rett til etasjen man vil i tårnet i stedet for å måtte gå gjennom alle etasjene om og om igjen, og så videre.

 

Ellers er det jo mange som liker Zelda: Skyward Sword, uten at jeg skjønner hvorfor. Spillet i seg selv er greit nok, men ble drittlei av å bli fortalt hvert femte minutt hva jeg skal gjøre, og bossmekanikken var helt ræva. Kom aldri forbi første boss pga det, og det sier jo sitt. Alt av healing man bruker forblir borte om man dør,og det inkluderer krukker man har ødelagt, og så videre. Selv skjoldet forblir ødelagt om bossen ødelegger det, så da må man tilbake og grinde for å kjøpe nytt før man kan prøve bossen igjen. Som sagt ræva mekanikk. Bare ikke nevn den til Zelda-fanboys her på forumet, hvis du ikke vil ha en hel uke med kjefting fordi du våger å trakke ned på spillet.

 

Til sist har vi jo Mario & Luigi. Siden du spilte Superstar Saga bør du prøve de to til DS (Partners in time og Bowser's inside story) og det til 3DS (Dream Team Bros). Jeg synes BIS er det absolutt beste, men alle er bra.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Brothers: A tale of two sons er ett godt puzle spill!

Gameplay så lovende ut, legger det til på listen!

 

Noen mobile spill å anbefale?

 

-Daniel

 

 

Altså, seriøst, styr langt unna Brothers: A Tale Of Two Sons. For det første er det et elendig spill, og for det andre kan det kun kvalifisere til et puzzle-spill om man er 4 år gammel. Selv The Walking Dead er mer utfordrende.

 

Du kan sjekke artikkelen i signaturen min for et par spill fra i fjor. (Noen puzzle-plattformspill ligger under plattformspill, spesielt The Swapper må spilles.) Ellers er Spacechem, som allerede nevnt et godt alternativ. Safecracker er et spill jeg ofte drar fram i slike diskusjoner. Puzzle Agent (eneren, hold deg unna toeren), er et bra spill, om enn noe lett, men med en interessant historie på toppen av det hele.Om man går tilbake i tid har man selvsagt spill som The Incredible Machine og Myst/Riven og hele den gjengen der.

 

DS har vel forøvrig Professor Layton-spillene, som ofte får veldig bra kritikk, uten at jeg har spilt noen av dem.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Hexcells er det puzzle-spillet jeg kommer på tror likner mest på eksemplene du har gitt, og som også er ganske bra. Hovedproblemene er at det er for enkelt og for kort. Men det beste puzzle-spillet de siste årene har vært SpaceChem. Vanskelig og utrolig tilfredsstillende.

Hexcells er vel ala minesweeper? Og selv om minesweeper er dritt, så ser hexcells fristende ut.

Både SpaceChem og Hexcells er spill jeg er ute etter. Skal prøve kjøre demo senere!

 

999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors til DS kan aldri nevnes ofte nok. Det er strengt tatt lite gameplay i det, men det er likevel et av de beste spillene jeg noensinne har spilt. Oppfølgeren Virtue's Last Reward, kan også nevnes, men jeg synes den ble en nedtur. Spesielt slutten der sugde balle, uten å si mer enn det.

 

Siden du har spilt Zelda: Phantom Hourglass bør du absolutt prøve Spirit Tracks. Det er mye av det samme, men ordner mye av det jeg hatet med PH. I stedet for et stor, åpent, kjedelig hav har vi nå en jernbane (av alle ting), man kan gå rett til etasjen man vil i tårnet i stedet for å måtte gå gjennom alle etasjene om og om igjen, og så videre.

 

Ellers er det jo mange som liker Zelda: Skyward Sword, uten at jeg skjønner hvorfor. Spillet i seg selv er greit nok, men ble drittlei av å bli fortalt hvert femte minutt hva jeg skal gjøre, og bossmekanikken var helt ræva. Kom aldri forbi første boss pga det, og det sier jo sitt. Alt av healing man bruker forblir borte om man dør,og det inkluderer krukker man har ødelagt, og så videre. Selv skjoldet forblir ødelagt om bossen ødelegger det, så da må man tilbake og grinde for å kjøpe nytt før man kan prøve bossen igjen. Som sagt ræva mekanikk. Bare ikke nevn den til Zelda-fanboys her på forumet, hvis du ikke vil ha en hel uke med kjefting fordi du våger å trakke ned på spillet.

 

Til sist har vi jo Mario & Luigi. Siden du spilte Superstar Saga bør du prøve de to til DS (Partners in time og Bowser's inside story) og det til 3DS (Dream Team Bros). Jeg synes BIS er det absolutt beste, men alle er bra.

999: Skal lese mer om det.

Zelda Spirit Tracks: Viste jeg ikke om, skal garrantert prøve.

Zelda Skyward Sword: Ikke prøvd, men syntes aldri det så noe bra ut.

Mario & Luigi: Spiller det faktisk her og nå, snart ferdig. Måtte ta en tur på lofte og hente fram noe gammelt. Takk for tipsene.

 

The Room kan være verdt å sjekke ut. Et av de bedre spillene jeg har spilt på iPad. Det har også kommet en oppfølger, men det har jeg ikke testet enda.

Tror jeg har prøvde det før, i alle fall lignende spill. Skal se på det også!

 

 

 

Du kan sjekke artikkelen i signaturen min for et par spill fra i fjor. (Noen puzzle-plattformspill ligger under plattformspill, spesielt The Swapper må spilles.) Ellers er Spacechem, som allerede nevnt et godt alternativ. Safecracker er et spill jeg ofte drar fram i slike diskusjoner. Puzzle Agent (eneren, hold deg unna toeren), er et bra spill, om enn noe lett, men med en interessant historie på toppen av det hele.Om man går tilbake i tid har man selvsagt spill som The Incredible Machine og Myst/Riven og hele den gjengen der.

 

DS har vel forøvrig Professor Layton-spillene, som ofte får veldig bra kritikk, uten at jeg har spilt noen av dem.

Flere gode alternativer!

 

 

 

Ser for meg mange timers spilling når jeg først har fritid, så takk for alle tipsene så langt! Tar i mot alle alternativer.

 

-Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...