Gå til innhold

Mål til dress, noe sted i Oslo dette kan gjøres?


Anbefalte innlegg

Tenker å koste på meg en skreddersydd dress en gang i fremtiden (ikke av dyreste slaget, tenkte a la Suitopia eller noe ligende). Har også noen dresser som burde vært sydd inn og lignende.

 

Problemet er at jeg ikke vet målene mine, og selv om siden jeg linket til har en fin guide til hvordan man måler vil jeg gjerne få gjort dette ordentlig.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen steder i Oslo man får gjort dette til en rimelig pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den prisen tviler jeg sterkt på at dressene fra Suitopia er noe å skryte av. Min mening er at hvis man ønsker seg en skreddersydd dress får man spare opp og gjøre det ordentlig, hos noen som faktisk vet hva de driver med. Kjøp heller en vanlig dress og få den justert av en skredder, det holder lenge for de aller fleste av oss.

Lenke til kommentar

Slike "målsydde" dresser på nettet der du bare plotter inn målene dine go får en dress i posten er noe dritt. F. eks Suitopia er jo bare billigdresser som er laget i Kina. Med målsøm på nettet kan jeg vedde på at du må prøve to go tre ganger før du i det hele tatt får noe some ser greit ut.

 

Anbefaler heller å finne en RTW dress som passer bra, for så å heller tilpasse den (legge opp bukse, ermer og evt ta ut/inn livet). Suitsupply er noe jeg kan anbefale og som har gratis frakt begge veier, samt moms/toll inkludert slik at du ikke betaler noe når varen føres inn i Norge. Siden det er gratis retur, pleier jeg ofte å bestille dressen i 2 størrelser, for så å sende tilbake den ene.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Det er jo litt morsomt å anbefale suitsupply etter å ha anbefalt å legge opp ermene på en jakke. Man må stort sett alltid justere ermlengden på en jakke, og det er veldig vanskelig på jakkene derifra. Mye mindre spenn i hva som kan gjøres, mye større sannsynlighet for at det blir dårlig resultat og ikke minst: Mye dyrere.

 

Ellers er jeg for så vidt enig med deg: Målsydd dress på denne måten er vanskelig. Med mindre du har veldig spesiell kroppsfasong ville jeg gått for rtw. Men kjøp en mer "tilpasningsdyktig" enn jakkene fra suitsupply.

 

Edit: Med forbehold om at jeg bare har prøvd blazere derifra, ikke dressjakker. Mulig dressjakkene ikke har working button holes? Ville vært rart, men vet jo aldri.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Det er jo litt morsomt å anbefale suitsupply etter å ha anbefalt å legge opp ermene på en jakke. Man må stort sett alltid justere ermlengden på en jakke, og det er veldig vanskelig på jakkene derifra. Mye mindre spenn i hva som kan gjøres, mye større sannsynlighet for at det blir dårlig resultat og ikke minst: Mye dyrere.

 

Ellers er jeg for så vidt enig med deg: Målsydd dress på denne måten er vanskelig. Med mindre du har veldig spesiell kroppsfasong ville jeg gått for rtw. Men kjøp en mer "tilpasningsdyktig" enn jakkene fra suitsupply.

 

Edit: Med forbehold om at jeg bare har prøvd blazere derifra, ikke dressjakker. Mulig dressjakkene ikke har working button holes? Ville vært rart, men vet jo aldri.

 

Nåja, er ikke noe problem å legge opp ermene selv om det er funksjonelle knapper hvis det er snakk om minimale endringer, opptil 3 cm burde gå fint uten at det byr på estetiske problemer.

Lenke til kommentar

 

Skredder John ville ikke legge opp en jakke jeg kjøpte fra Suit Supply fordi det ville ødelegge jakken. Funksjonelle knapper på rtw er noe skikkelig herk.

Han gjorde det for meg. Ser litt stygt ut, men jeg var desp paa en fin blazer.

 

 

Jeg fikk lagt opp ermene på en dressjakke fra CT en gang, men kastet den. Det ble klumpete og helt feil i proposjonene. Det er bare ikke lett å få det fint til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...