Gå til innhold

Oppgradere til W7 eller W8?


Anbefalte innlegg

Det er vel og innse at xp har levd lenge nok og tiden er inne for og kaste seg ut i den verden med win 7 el 8,

 

har sett litt på adwisor og assistent men win 8 lar meg ikke laste ned for og se hva som er kompitabelt,som er mere mulig på Advisor 7 og er win 8 så mye bedre enn 7 og sist men ikke minst det et hav av vagtmulihter enn det en gang var

 

noen gode råd her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel om dette er en maskin fra 2005 eller eldre, ville jeg nok heller vurdert å kjøp ny pc istedenfor, da maskinen antakelig er på vei å ryke før eller senere.

 

Et google søk pleier ofte å hjelpe, stort sett kan man styre unna alle 16 bits programmer fra (DOS/windows 98) og spill. Med mindre enkelte funger i dosbox.

 

Har du windows Home edition så er nok windows 7 home premium eller windows 8 som blir nærmest.

Windows XP Professional blir windows 7 Professional eller Windows 8 Pro. Du bør gå for 64 bits (om du vil kunne bruke 4 GB ram eller mere.)

 

Windows 8 er nok mest fordel om du skal ha touch skjerm ellers blir poenget borte, og windows 7 gjør en like bra jobb, bortsett fra Windows Store.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva har du av hardware? :) Dette er greit å begynne med ;)

Selv har jeg kjørt windows 7 og 8.1 på laptopen min, og jeg må si at windows 8 virker raskere både i oppstart og bruk.. Men jeg liker ikke metro grensesnittet, så jeg har lagt inn StartIsBack, som gir meg fullverdig startmeny, og metro grensesnittet slipper jeg å bruke, men kan velge å bruke det om jeg vil.

Har også deaktivert "hjørne menyene" i windows 8.

 

 

Ang 32 og 64 bit.. Har du 4GB ram eller mindre (skjermkort minne + det på hovedkortet), så kan du kjøre 32-bit.. har du mer så må du ha 64-bit for å utnytte det.

Selv kjører jeg gjerne 64-bit på under 4GB også.

CPU må også ha støtte for 64-bit, men det har dem fleste nå for tida :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...