Gå til innhold

Was\were i dette tilfellet.


dorge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Did the writers know that what they were writing was\were inspired?

 

Subjektet for verbet du spør om i fet skrift. Er det entall eller flertall? (Spørsmål til deg, så jeg ikke bare gir deg svaret. :p)

 

Du kan også skrive den delen av setningen som en setning for seg selv: What they were writing ____ (was/were) inspired.

Lenke til kommentar

steinkul: 'what they were writing', Hvorfor er det entall? jjkoggan: Da er det enten det steinkul sier som er riktig, eller det du sier da som er riktig. Noen som vet ? Takk

Steinkul har det rett. Mitt problem er at setningen ikke forklarer hvem eller hva inspirert hvem eller hva

 

Morsmålet mitt er engelsk. Håper du forstår svaret mitt

Lenke til kommentar

steinkul: 'what they were writing', Hvorfor er det entall? jjkoggan: Da er det enten det steinkul sier som er riktig, eller det du sier da som er riktig. Noen som vet ? Takk

 

'What they were writing' er et foreløpig subjekt, og siden det ikke står noe om hva som var inspirasjonen, eller om hva de skrev, så er det entall.

 

Værsågod !

Lenke til kommentar

Kan noen reglen om det skal brukes was eller were i dette tilfellet? Did the writers know that what they were writing was\were inspired?

 

Takk

Her blir det nok was. Forklaring (så enkelt som mulig):

 

The writers kan erstattes med They (siden det er flere writers). Da blir setningen:

 

Did they know that what they were writing was inspired?

 

Hva spør du om de visste? Jo, "what they were writing". Det kan dermed erstattes med it. Setningen blir da:

 

Did they know that it was inspired?

 

Håper det hjelper. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...