Gå til innhold

Likheter mellom Adolf Hitler og Vårherre.


Anbefalte innlegg

Har noen gjort samme oppdagelse som meg? Gud i bibelen ser ut til å ha samme personlige karakteristika som Adolf Hitler. Jeg synes de virker forbløffende like. Mange kristne tror Gud er bare god og full av kjærlighet. Og dette er basert på som står om han i bibelen, mener de. Det blir liksom ganske latterlig. Da kan de enten ikke ha lest hele bibelen, eller så er de veldig selektive i måten de vil lese denne skrekk-boka på. Det slo meg først i går kveld at Gud/Vårherre og Adolf Hitler er så like i forhold til holdninger og mål at de like gjerne kunne vært en og samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Nei, jeg har ikke gjort samme oppdagelse som deg

Bare lese bibelen det :)

 

 

Når jeg kommer over noe som får noe i meg til å reagere med bedømmelser, bruker jeg spørre meg selv: hvem er det som reagerer og dømmer? Hver gang har svaret vært: egoet, altså mitt kondisjonerte selv

 

Deretter blir det hele klart at nå glemte du å holde kjeft, og la hjertet lese og oppfatte teksten eller lytte til lydene - derfor reagerte noe, husk det nå ..

 

Jeg stoler aldri på selvet, hverken ditt eller mitt

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

Nei, jeg har ikke gjort samme oppdagelse som deg

Bare lese bibelen det :)

 

 

Når jeg kommer over noe som får noe i meg til å reagere med bedømmelser, bruker jeg spørre meg selv: hvem er det som reagerer og dømmer? Hver gang har svaret vært: egoet, altså mitt kondisjonerte selv

 

Deretter blir det hele klart at nå glemte du å holde kjeft, og la hjertet lese og oppfatte teksten eller lytte til lydene - derfor reagerte noe, husk det nå ..

 

Jeg stoler aldri på selvet, hverken ditt eller mitt

 

:)

 

Glimrende svar! Noe jeg skulle ønske jeg kunne ta alvorlig, men for sent. Jeg har blitt en sånn ad hominem fra hofta type.

Lenke til kommentar

Har noen gjort samme oppdagelse som meg? Gud i bibelen ser ut til å ha samme personlige karakteristika som Adolf Hitler. Jeg synes de virker forbløffende like. Mange kristne tror Gud er bare god og full av kjærlighet. Og dette er basert på som står om han i bibelen, mener de. Det blir liksom ganske latterlig. Da kan de enten ikke ha lest hele bibelen, eller så er de veldig selektive i måten de vil lese denne skrekk-boka på. Det slo meg først i går kveld at Gud/Vårherre og Adolf Hitler er så like i forhold til holdninger og mål at de like gjerne kunne vært en og samme.

Skjønner godt hva du mener. Vår herre var en despot, inntil han fikk en sønn. Da ble ondskapens diktatur til kjærlighetens budskap.

De kristne tar feil når de kaller seg "Guds barn" . Han fikk kun en sønn, Jesus og han ble verdens første informasjonsrådgiver.

 

Hadde ikke det skjedd, hadde alle kristne vært muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei, jeg har ikke gjort samme oppdagelse som deg

Bare lese bibelen det :)

 

 

Når jeg kommer over noe som får noe i meg til å reagere med bedømmelser, bruker jeg spørre meg selv: hvem er det som reagerer og dømmer? Hver gang har svaret vært: egoet, altså mitt kondisjonerte selv

 

Deretter blir det hele klart at nå glemte du å holde kjeft, og la hjertet lese og oppfatte teksten eller lytte til lydene - derfor reagerte noe, husk det nå ..

 

Jeg stoler aldri på selvet, hverken ditt eller mitt

 

:)

Du trenger bare stole på ordene i bibelen, der det står svart på hvitt at Gud drev etnisk utrensking i god Nazi stil. Han hadde til og med et Breivik øyeblikk da han sendte en av englene sine på slaktetokt i Egypts gater, fordi han var uenig i landets politikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

 

Nei, jeg har ikke gjort samme oppdagelse som deg

Bare lese bibelen det :)

Når jeg kommer over noe som får noe i meg til å reagere med bedømmelser, bruker jeg spørre meg selv: hvem er det som reagerer og dømmer? Hver gang har svaret vært: egoet, altså mitt kondisjonerte selv

 

Deretter blir det hele klart at nå glemte du å holde kjeft, og la hjertet lese og oppfatte teksten eller lytte til lydene - derfor reagerte noe, husk det nå ..

 

Jeg stoler aldri på selvet, hverken ditt eller mitt

 

:)

Du trenger bare stole på ordene i bibelen, der det står svart på hvitt at Gud drev etnisk utrensking i god Nazi stil. Han hadde til og med et Breivik øyeblikk da han sendte en av englene sine på slaktetokt i Egypts gater, fordi han var uenig i landets politikk.
Jeg leser i grunnen veldig lite - det er ikke så mye nytt som har skjedd i vår verden, men hvis man bare slipper all denne kunnskapen vår, så blir det rom for visdommen som alltid har vært der og som ingen av oss eier.
Lenke til kommentar

Gud er ein ond diktator med nazi- og -fascisttendenser... Visst kristne faktisk hadde lese bibelen, hadde dei sett at djevelen faktsik er langt betre (og i alle fall ikkje noko verre enn Gud).

Enig, for de som tror på dette, så burde jo djevelen bli ansett som den gode. Han gir menneskene fri vilje osv. Se f. eks på Job, gud inngår i et VEDDEMÅL om at Job fortsatt stoler blindt på gud, selv om han ikke har det så bra. Etter dette får Job livet sitt ødelagt, til slutt går han lei og klager på gud ( siden han tror gud er allmektig, og derfor er årsaken til plagene som de jo er i følge historien), for dette får han kjeft og skremt til stillhet. Endret av Barnål
Lenke til kommentar

Hitler var et menneske, derfor kan han ikke bedømmes på linje med Gud. Hvilken rett har hammeren til å dømme den som slår?

Hvilken rett har sagen til å dømme den som sager?

 

Og du, min venn, er bare en skapning som er lavere enn englene.

Nå fortelles det at ganske mange engler lot seg forføre av Lucifer, slik at de ble kastet ut av himmelen. Dette var jo da et opprør fra deres side, der de ville velge seg en ny leder.

Men de hadde ikke regnet med at når de skulle styre sin egen planet, ville de miste himmelens gode gaver. De kom fra et sted der det ikke fantes smerte, men får nå til tider oppleve mye smerte.

Lenke til kommentar

Hitler var et menneske, derfor kan han ikke bedømmes på linje med Gud. Hvilken rett har hammeren til å dømme den som slår?

Hvilken rett har sagen til å dømme den som sager?

 

Og du, min venn, er bare en skapning som er lavere enn englene.

Nå fortelles det at ganske mange engler lot seg forføre av Lucifer, slik at de ble kastet ut av himmelen. Dette var jo da et opprør fra deres side, der de ville velge seg en ny leder.

Men de hadde ikke regnet med at når de skulle styre sin egen planet, ville de miste himmelens gode gaver. De kom fra et sted der det ikke fantes smerte, men får nå til tider oppleve mye smerte.

Når man ønsker seg en ny leder er det ofte et tegn på at ting ikke er helt stuerent eller ok, verken moralsk, etisk, arbeidsrettslig m.m. Om du som utbryter da benevnes som fornuftig, gal, ond eller god kommer vel kun av på hvor du selv står. Og står du på andre siden er det alltid de andre som er dumme.... eller hva? Mao var kanskje de utbrytende englene lei tyranniet? Klasseskillet? De jevnlige utrenskningene? Kanskje de ønsket mer godhet og lette etter en bedre leder?

 

Siden man er inne på eventyr....

Lenke til kommentar

 

Siden man er inne på eventyr....

 

Mao var kanskje de utbrytende englene lei tyranniet? Klasseskillet? De jevnlige utrenskningene? Kanskje de ønsket mer godhet og lette etter en bedre leder?

 

Vil jo finnes flere meninger om dette. Men ifølge noen skal Lucifer ha vært lovsangsleder i himmelen, og også i våre menigheter kan lovsangsledere bli innbilske. De arbeider tett med pastorene, og kan derigjennom komme til å ønske seg pastorens posisjon.

De smigrer seg selv og mener de fortjener å lede menigheten.

Lenke til kommentar

 

 

Siden man er inne på eventyr....

 

Mao var kanskje de utbrytende englene lei tyranniet? Klasseskillet? De jevnlige utrenskningene? Kanskje de ønsket mer godhet og lette etter en bedre leder?

 

Vil jo finnes flere meninger om dette. Men ifølge noen skal Lucifer ha vært lovsangsleder i himmelen, og også i våre menigheter kan lovsangsledere bli innbilske. De arbeider tett med pastorene, og kan derigjennom komme til å ønske seg pastorens posisjon.

De smigrer seg selv og mener de fortjener å lede menigheten.

 

Som din kjære gud vil jeg tro. Han må vel være prakteksempelet på å mene seg selv som den rette enerådende hersker? Og historien har vist at få enerådende herskere, despoter om man vil, har helt rent mel i posen...

Lenke til kommentar

blir det forskjellig resultat av å dømme eller bedømme?

 

"Bedømme" vil være å gjøre seg opp en mening om...........

 

"Dømme" noen på forhånd.

 

Å bedømme et menneske i forhold til min tro vil f.eks. resultere i at jeg ikke ønsker å ha noe med det mennesket å gjøre. Selv Hitler kunne være snill mot noen, men jeg ville ikke leve i nærheten av ham p.g.a. det. Denne avgjørelsen på grunnlag av en bedømmelse. En kan ikke av den grunn si at jeg har forhåndsdømt han ved et slikt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...