Gå til innhold

Unnskyldning for å slippe kurs


Studenten!

Anbefalte innlegg

Heeei, litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver meg her.

 

Jeg har meldt meg opp til et kurs, frivillig. Og det var visstnok et ganske populært kurs, så det har vært andre kandidater som har vært aktuelt.

 

Men poenget er at jeg ikke kan delta på kurset likevel, fordi jeg ser at jeg har for mye å gjøre med skole og jobb, og jeg har vært på en av kursdagene, og vet nå at det var veldig annerledes enn det jeg hadde tenkt meg. Og jeg kommer ikke til å få det utbyttet av det som jeg tenkte jeg skulle få.

 

Problemet er at kurset går over flere uker, og tar ganske mye tid! Og jeg har virkelig ikke tid til dette, når jeg ser at det ikke kommer til å være noe hjelp for meg. Det er et slags selvhjelps-kurs, for å forbedre noen vanskelige sider ved livet.

 

Så jeg trenger en eller annen god unnskyldning. Jeg hater å måtte gå fra kurset, siden det visstnok var så populært hjelptiltak, og siden jeg har sagt at jeg skulle møte alle dagene, og det er gratis; jeg får således ikke "gjort opp" ved betaling. Jeg kan jo ikke si til dem at kurset duger ikke, så da vil jeg ikke komme...

 

Jeg har vurdert på si at jeg har undervisning som er blitt flyttet i siste liten, men det vil liksom ikke holde over flere uker.

 

Vær så snill og hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for ditt svar.

Vi fikk vite om opplegget i dag, og det virker som om det ikke er lagt opp slik jeg trodde. Så det er derfor jeg ikke tror jeg kommer til å få noe nytte av det...

 

Skole er det masse av, ja. Men det er så mye, at jeg hater å kaste bort tid på ting som er uproduktive... Hadde vært noe annet om kurset hadde vært givende...

Lenke til kommentar

Vel... om det bare hadde vært så enkelt...

 

Som sagt er det et kurs for å takle visse problemer, men jeg føler at jeg er på et helt annet plan enn de andre deltagerne, og også i forhold til hvordan kurset er lagt opp.

 

Hvis jeg er ærlig, forteller jeg rett og slett til kurslederne at det de tilbyr meg ikke er "godt nok". Får dårlig samvittighet fordi noen andre, som kanskje hadde funnet det mer nyttig, ikke fikk plass på grunn av meg... :/

Lenke til kommentar

Si fra til kurslederne, du trenger ikke å si at det "ikke var godt nok", men som du sier her, så var det annerledes enn du hadde tenkt, og dermed heller ikke særlig til nytte for deg i den situasjon som du er i nå. Det burde de ha forståelse for, dessuten kan det hende at noen andre kan ta plassen din hvis det bare har gått en gang. Uansett, det hjelper i hvert fall ingen andre om du blir værende på kurset, så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet om du dropper det, dersom kurset ikke gir deg noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...