Gå til innhold

Feilmelding ved oppstart "RUNDLL".


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et lite irriterende problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med!

Hver gang jeg starter PCen min så popper det to små vindu / feilmeldinger opp som sier:

"RUNDLL
Problem ved oppstart av C:\Users\Martin\Appdata\Local\Conduit\APISsupport\APISsupport.dll

Den angitte modulen ble ikke funnet."

Det skaper ikke noe problem i seg selv, men det er litt irriterende at det popper opp hver eneste gang jeg starter / re-starter PCen

Noen som har tips / ideer om hvordan jeg kan få fikset dette?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et "virus", conduit search bar browser highjack.

Du kan fjerne følgende oppføring(er) i run seksjonen i windowsregisteret med regedit.

Denne er sikker blitt liggende etter en fjerning du allerede har fått gjort siden dll filen ikke er der lengre.

 

Bruk søk etter Rundll32.exe" "C:\ Users\Martin\AppData\Local\Conduit\APISupport\APISupport.dll

 

Lokasjon er som :

HKCU\..\Run: [APISupport] "C:\Windows\SysWOW64\Rundll32.exe" "C:\ Users\Martin\AppData\Local\Conduit\APISupport\APISupport.dll"

Lenke til kommentar

Det er et "virus", conduit search bar browser highjack.

Du kan fjerne følgende oppføring(er) i run seksjonen i windowsregisteret med regedit.

Denne er sikker blitt liggende etter en fjerning du allerede har fått gjort siden dll filen ikke er der lengre.

 

Bruk søk etter Rundll32.exe" "C:\ Users\Martin\AppData\Local\Conduit\APISupport\APISupport.dll

 

Lokasjon er som :

HKCU\..\Run: [APISupport] "C:\Windows\SysWOW64\Rundll32.exe" "C:\ Users\Martin\AppData\Local\Conduit\APISupport\APISupport.dll"

Jeg prøvde å skrive inn "Rundll32.exe" "C:\ Users\Martin\AppData\Local\Conduit\APISupport\APISupport.dll" i søke funksjonen og kjør funksjonen, og jeg prøvde å søke på lokasjonen du skrev inn, men feilen kom fortsatt opp når jeg re-startet PCen.

 

Gjorde jeg noe feil, eller?

Lenke til kommentar

Start - Run - RegEdit

Søke i regedit etter denne strengen.

Og om du finner den som antydet , delete den ene registry keyen.

 

Få noen til å hjelpe deg om du er usikker på å søke i windows registeret og slette derfra.

Hei, og takk for all hjelpen.

 

Når jeg søkte på "Rundll32.exe" i registerredigerings arkivet så dukket det opp tre filer.

 

AB(standard) - REG_SZ - rundll32,exe

Accespermission - REG_BINARY - 01 00 04 ....osv

Accespermission - REG_BINARY - 01 00 04 ....osv

 

Når jeg søkte på "C:\ Users\Martin\AppData\Local\Conduit\APISupport\APISupport.dll" så dukket det ingenting opp.

 

Skal jeg slette en av de filene som jeg navngav her, eller blir det feil?

 

Sorry for litt mas, men jeg har egentlig ingen andre jeg kan spørre om hjelp angående dette, siden ingen av kompisene mine kan noe om dette heller.

 

Det er jo tonnevis av mapper i dette registeret, så det går jo liksom ikke an å bare lete etter filen / strenger heller.

 

Den eneste gangen det faktisk dukket opp noe når jeg brukte søkefunksjonen var når jeg skrev inn "Rundll32.exe".

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg har et lite irriterende problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med!

Hver gang jeg starter PCen min så popper det to små vindu / feilmeldinger opp som sier:

"RUNDLL

Problem ved oppstart av C:\Users\Martin\Appdata\Local\Conduit\APISsupport\APISsupport.dll

Den angitte modulen ble ikke funnet."

Det skaper ikke noe problem i seg selv, men det er litt irriterende at det popper opp hver eneste gang jeg starter / re-starter PCen

Noen som har tips / ideer om hvordan jeg kan få fikset dette?

Takk!

Du hadde et space tegn mellom C:\ Users istedet for C:\Users i forrige søk.

Samt at jeg inbilte meg at du skrev feil APISsupport ( to × S) , og mener det skal være API + support.

Søk etter deler av eller hele den bolde data verdien over.

Lenke til kommentar

 

Heisann!

Jeg har et lite irriterende problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med!

Hver gang jeg starter PCen min så popper det to små vindu / feilmeldinger opp som sier:

"RUNDLL

Problem ved oppstart av C:\Users\Martin\Appdata\Local\Conduit\APISsupport\APISsupport.dll

Den angitte modulen ble ikke funnet."

Det skaper ikke noe problem i seg selv, men det er litt irriterende at det popper opp hver eneste gang jeg starter / re-starter PCen

Noen som har tips / ideer om hvordan jeg kan få fikset dette?

Takk!

Du hadde et space tegn mellom C:\ Users istedet for C:\Users i forrige søk.

Samt at jeg inbilte meg at du skrev feil APISsupport ( to × S) , og mener det skal være API + support.

Søk etter deler av eller hele den bolde data verdien over.

 

Jeg rakk å utføre cirka 5 søk nå før jeg må legge meg, dessverre var alle søkene uten resultat.

 

Dette søkte jeg på:

 

C:\Users\Martin\Appdata\Local\Conduit\APIsupport\APIsupport.dll

 

C:\Users\Martin\Appdata\Local\Conduit\APISsupport\APISsupport.dll

 

\Conduit\

 

rundll

 

Og til slutt: Appdata\Local\Conduit

 

Ingenting dukket opp på noen av disse søkene..veldig rart må jeg si..

 

Er visst ikke lett dette!

Lenke til kommentar

Ok.

Da bruker du autoruns.

Gå på Everything.

Er det noe sted dette startes fra så skal autoruns fra technet/sysinternals avsløre hvor , slik at vi kan fjerne det.

Du kan fjerne oppstart av apisupporr.dll med autoruns også.

http://technet.microsoft.com/nb-no/sysinternals/bb963902.aspx

 

Nå er det ikke noe skade bare å ignorerer den feilmeldingen ved oppstart da. Apissupport.dll loades jo ikke da den ikke finns der det pekes til lengre.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok.

Da bruker du autoruns.

Gå på Everything.

Er det noe sted dette startes fra så skal autoruns fra technet/sysinternals avsløre hvor , slik at vi kan fjerne det.

Du kan fjerne oppstart av apisupporr.dll med autoruns også.

http://technet.microsoft.com/nb-no/sysinternals/bb963902.aspx

 

Nå er det ikke noe skade bare å ignorerer den feilmeldingen ved oppstart da. Apissupport.dll loades jo ikke da den ikke finns der det pekes til lengre.

Jeg lastet ned autoruns fra den linken du viste til.

 

På "everything" så fant jeg en plass hvor det står:

 

APISupport - File not found (med gul skrift)

 

Jeg har muligheten til å huke ut / ta vekk haken fra denne.

 

Er det nok å bare gjøre det, og kan jeg avinstallere autoruns etter at jeg har gjort det?

 

Jeg vet ikke om det er en slags fargekode som forteller deg hvilke filer det er noe feil med, men denne APISupport filen er i alle fall ikke den eneste med gul farge. Det er også noen filer med rosa farge.

Uansett, hva tror du? :)

Lenke til kommentar

Ja - bare toggle i autoruns den apisupport.dll .

Autoruns er kun kjørbart program uten avinstallasjon mener jeg. Men ja det kan avinstalleres etterpå.

Jeg huket av APISupport.dll i autoruns og prøvde å restarte PCen - og det funket fjell!

 

Det jæ--- error vinduet poppa ikke opp! :new_woot:

 

Jeg hadde også muligheten til å slette autorun av APISupport, skal jeg bare gjøre det i samme slengen, eller?

 

Tuuuuuuusen takk for all hjelpen, Syar, du er virkelig awesome!

 

Hadde aldri fått til dette uten deg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...