Gå til innhold

Den frekke manøveren som vant 1 GHz-kappløpet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Pentium 4 1800 Northwood @ 2,4 ghz husker jeg det var mange som hadde.. det var liksom neste generasjons Celeron 300A@450 ;)

 

Den var faktisk ganske kurant, for en økte FSB'en betraktelig så den var raskere en originale 2,4 'er , nesten oppimot en 2,66 eller 2,8 i noen ting.

 

Så var det vel sammen med de første generasjonene av geforce, om jeg ikke husker helt feil..

Sikker på at du ikke tenker på 1600 Northwood?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Dere kunne jo kanskje tatt med hvordan Intel truet hovedkortprodusentene om de produserte K7 hovedkort. Intel var fullt klar over hvor god K7 var og skydde bokstavelig talt ingen midler for å hindre AMD i å selge den,

 

Asus turte ikke engang å ha navnet sitt på hverken esken eller hovedkortet de hadde designet for AMD. Og holdt kortet tilbake lenge før de lanserte det i en helt hvit eske

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker godt midten av 2000-årene når AMD var på sitt beste.. var jo ingenting som kunne måle seg med en god Athlon.. og spesielt FX-70 som kjørte på datidens Socket F.. (men prisen var deretter)

Synd at AMD svertet det gode ryktet til FX navnet når de lanserte Bulldozer, for den gang da var en Athlon FX noe av det villeste man kunne kjøpe for penger!

 

Husker godt min første pc, var riktignok bærbar, men den var helt OK etter datidens standard (2005)

Sempron 3100+ (1800 MHz - Single Core), 512 MB DDR, ATI Radeon Xpress (128 MB), 60 GB Seagate HDD

Den dro det meste av spill jeg spilte på den tiden!

Ellers har jeg bare hatt AMD-baserte maskiner siden da..

Men merker fort at AMD er ikke det det en gang var.. i alle fall når dette skrives.. (28/05-2014)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...