Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Fjerne skjerm på bærbar pc.


Anbefalte innlegg

Har bare ett lite spørsmål her. Jeg har en bærbar pc med knust skjerm. Ved siden av så bruker jeg en 24" skjerm som er koblet til den bærbare via DVI porten til den bærbare. Kan jeg åpne maskinen, skru vekk skjermen og kutte alle kablene som går til skjermen, men kun få signal via DVI mens kablene er kuttet og den bærbare er uten skjerm? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt over, jeg ville også koblet av kabelen på hovedkortet.

Denne sitter som regel under tastaturet eller under dekslet nærmest skjermen.

Men jeg har enda til gode å se en maskin hvor antennene til trådløst nettverk ikke sitter i skjermen.

Og om det er web-cam innebygget, så går det nok en usb kabel der også.

Lenke til kommentar

Teoretisk skal det gå helt fint, men jeg ville heller ha koblet fra kabelen på hovedkortsiden. Jeg har gjort dette på flere bærbare PC'er.

Og du fikk signal fra DVI utgang selv om skjermen var koblet fra?

 

Som nevnt over, jeg ville også koblet av kabelen på hovedkortet.

Denne sitter som regel under tastaturet eller under dekslet nærmest skjermen.

Men jeg har enda til gode å se en maskin hvor antennene til trådløst nettverk ikke sitter i skjermen.

Og om det er web-cam innebygget, så går det nok en usb kabel der også.

Ja, ok da skal jeg se senere. Ok, koble kablene fra HK, men jeg tror virkelig ikke at antenne til nettverk sitter i skjermen på denne maskinen. Uansett så vil jeg ofte det trådløse nettverket for å få vekk skjermen. Jeg bruker for det meste mobilt nett på maskinen via USB uansett. :)

Lenke til kommentar

Har bare ett lite spørsmål her. Jeg har en bærbar pc med knust skjerm. Ved siden av så bruker jeg en 24" skjerm som er koblet til den bærbare via DVI porten til den bærbare. Kan jeg åpne maskinen, skru vekk skjermen og kutte alle kablene som går til skjermen, men kun få signal via DVI mens kablene er kuttet og den bærbare er uten skjerm? :)

Jeg har flere bærbare med ødelagt skjermkort liggende å surre i nettverk. Brukes til å lagre "skrot :) ".

Setter på en ekstra skjerm hvis de må oppdateres eller noe sånt, men det kan være med flere mnd. mellomrom. Går inn på strømalternativer og ordner de opp.

Lenke til kommentar

Du får signal på VGA/DVI/HDMI selv om LCD-skjermen er koblet fra. Ellers ville det jo ikke være særlig nyttig å koble den fra.

 

Edit:

Trenger du WiFi kan du bruke et USB-trådløskort til en 100-lapp, dersom antennene sitter i skjermen.

Ok :) Jeg er ganske kjent med HP maskiner så jeg tviler på at nettverks antennen ligger i skjermen på denne, men jeg får se når jeg skrur den opp. Skal i hvert fall være en kabel til webcam og en fra HK til skjerm :) Tusen takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...