Gå til innhold

[Løst] MacBook Pro vs Air?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe Mac for å bruke til surfing, musikk, netflix/filmer, og xcode.

 

MacBook Air 13.3" MD760:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACAIRMD760HA/macbook-air-13-3-md760

 

Apple MacBook Pro 13.3" MD101:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD101HA/apple-macbook-pro-13-3-md101

 

Hvilken anbefaler dere til mitt bruk? Veldig mye xCode(iPhone programmering).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men du vil nok ikke merke noen sørlig stor forskjell til det du bruker maskinen til. Du skal bruke maskinen til enkle oppgaver, men pro har litt mer enn air. Men du trenger det ikke så jeg ville i utgangspunktet ha valgt air så sparer du en 1000 lapp, men når du får pro til samme pris så ville jeg ha takket ja til det så klart, selv om du ikke trenger kraften i en pro maskin så har du det i alle fall der til samme penge og du vil også kanskje få mer for maskinen ved ett salg. :)

Lenke til kommentar

MBP-en begynner å dra på åra, mens Air-en har Haswell og HD 5000. I tillegg er skjermoppløsningen på Pro-en lavere enn Air, noe man merker godt når man koder.

Anbefaler Air. Kan bli lite med 4GB RAM da...

Men det som er med Pro'en er jo at man kan endre RAM brikker? Noe jeg ikke tror man kan på air?(eller?)

-Også er det jo 2.5 GHz Intel Core i5 prosessor, og 500gb hdd, bør jo holde i massevis!

Lenke til kommentar

 

MBP-en begynner å dra på åra, mens Air-en har Haswell og HD 5000. I tillegg er skjermoppløsningen på Pro-en lavere enn Air, noe man merker godt når man koder.

Anbefaler Air. Kan bli lite med 4GB RAM da...

Men det som er med Pro'en er jo at man kan endre RAM brikker? Noe jeg ikke tror man kan på air?(eller?)

-Også er det jo 2.5 GHz Intel Core i5 prosessor, og 500gb hdd, bør jo holde i massevis!

 

Riktig - minnebrikkene i Air er loddet fast til hovedkortet, så du må kjøpe den mengden som er ønskelig.

Tenk også frem i tid, for maskinen vil vare i noen år om du behandler den bra. Da sier jeg minimum 8 GB RAM.

 

Air gir deg også en mye bedre opplevelse med SSD.

Byttet nylig ut HDD med SSD i min 2010 modell av MacBook Pro 15" og maskinen ble som ny igjen.

Lenke til kommentar

Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) :hmm: Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air?

Men hva koster det, da?

Begynner du ikke da å nærme deg - eller gå forbi - MBP retina?

Hadde nok heller kjøpt spesialkonfigurert Air hvis du vil ha mer minne og diskplass.

Lenke til kommentar

 

Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) :hmm: Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air?

Men hva koster det, da?

Begynner du ikke da å nærme deg - eller gå forbi - MBP retina?

Hadde nok heller kjøpt spesialkonfigurert Air hvis du vil ha mer minne og diskplass.

 

Hmm... Jeg trenger jo ikke større HDD/eller SSD, men hadde vell vært kjekkt med 8GB Ram etterhvert.. Får se, blir verfall ikke med det første :) Er jo ikke sikkert jeg får kjøpt den Mac'en heller

Lenke til kommentar

Jeg har selv en pc med 4 GB RAM og når jeg har oppe kalkulator, windows media player, google chrome med ca 25 faner, world og noen mapper oppe så brukes maks 2,3 GB RAM. Så altså. 4 GB holder i lange baner. Også i fremtiden :)

Ja, jeg har en PC med 12GB ram :roll: Holder i massevis! Om det var noe poeng, er noe helt annet! hehe :blush:

Lenke til kommentar

Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) :hmm: Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air?

 

Fordi?

 

Edit: grattis med ny mac forresten :) grunnen til spørsmålet er at jeg ikke helt ser fordelene, veid opp mot portabiliteten og batterilevetiden på en Air.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...