Gå til innhold

Anbefalte innlegg


Det er viktig å stoppe helt på stoppskilt. Jeg har fått bot for å ikke sette bena ned i bakken da jeg kjørte MC og stoppet ved stoppskilt (sykkelen stod helt stille i noen sekunder).



En annen detalj er at man skal snu hjulene inn i mot fortauet i bakker. Vær spesielt obs på dette hvis du skal parkere i San Francisco.


Ellers så kan du laste ned en drivers guide i fra DMV (trafikkstasjonen): http://apps.dmv.ca.gov/pubs/dl600.pdf og studere denne. Jeg leste denne samt tilsvarende for MC da jeg tok lappen i California.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig å stoppe helt på stoppskilt. Jeg har fått bot for å ikke sette bena ned i bakken da jeg kjørte MC og stoppet ved stoppskilt (sykkelen stod helt stille i noen sekunder).

 

 

En annen detalj er at man skal snu hjulene inn i mot fortauet i bakker. Vær spesielt obs på dette hvis du skal parkere i San Francisco.

 

Ellers så kan du laste ned en drivers guide i fra DMV (trafikkstasjonen): http://apps.dmv.ca.gov/pubs/dl600.pdf og studere denne. Jeg leste denne samt tilsvarende for MC da jeg tok lappen i California.

Sweet, skal sjekke den. Tok lappen i Missouri, sikkert ikke megastor forskjell.

 

Interessant tråd, takk for bra info, dere som har svart!

Lenke til kommentar

Nå har folk svart ganske godt allerede, men slenger nå på min erfaring fra kjøring i USA.

 

Alt i alt syntes jeg det var enklere, mye enklere, å kjøre der enn her på berget.

Overlever du en tur i oslo med bil, så er usa barnemat i forhold.

 

Store brede veier, oversiktig og godt skiltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ha alkohol inne i bilen. Selv ikke uåpnet eller forseglede flasker. All alkohol må ligge i bagasjerommet. Men hvis dere er under 21 så får dere ikke kjøpe alkohol eller drikke alkohol uansett.

 

Ikke forsøk å dra på litt og spinn litt i sanden o.l. Dette kalles "exhibition of speed" og er en mer alvolig forseélse.

 

Det er ikke fotobokser som måler hastighet, men mye politi som gjør det som andre nevner. Det er derimot fotobokser i mange kryss som knipser deg om du kjører på rødt.

 

I "car pool" fila kan du kjøre dersom dere er to eller flere i bilen. Trafikken flyter bedre der, men pass på at du bare kan kjøre inn og ut av car pool feltet på bestemte steder. Hvis ikke får du $271 i bot.

Los Angeles er den eneste byen i verden hvor jeg har opplevd å få kjeft av politiet fordi jeg kjørte i 60 i 55 sonen. Det var alt for sent og jeg fikk klar beskjed om å gi gass og lukke luken til bilene foran meg!

 

Men det er riktig dette med å stoppe. Rundkjøringer er veldig sjeldent over dammen. Stop skilt florerer det av og de er veeeldig strenge på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kjørte i 4 timer en gang, rørte rattet 1 gang.

Usa er bygget for bil, det finnes byer uten fortau og man kommer i nyhetene om man går fra hotellet til butikken som ligger 400m unna til fots.

Trur du er rømt mentalpasient , for ingen ville finne på noe så dumt.

This!

Folk ser jo rart på deg hvis man tusler seg en tur! Er helt drøyt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...