Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Metode og Økonometri (BI V2014)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Tar det på nytt!

 

På testverdi for å teste G for heteroblabla fikk jeg 34

 

På testverdi for den med H inneholder færre blabla enn E fikk jeg 6

 

Noen som får det samme? :p

Hvis du snakker om caset, hvilke tall bruker du for å komme frem til 34?

 

F = (0,0205 - 0) / 6 delt på (1 - 0,0205) / 7217 = 34

 

nei det blir 25,1744,og jeg har brukt forskjellige kalkulatorer ... og alle kan ikke ha feil

 

Prøv med 4 desimaler i stedet for 6 så får du 34 :p jeg har prøvd begge og foskjellen er rundt 10! Hva skal man bruke?

 

Det blir 25,174.....

Lenke til kommentar

Angående morgendagens eksamen:

 

Vår foreleser i Tr.heim mente at det ville være sannsynlig at 38% får A på eksamen. I fjor var det 40% som fikk A, påsto han. Det han antyder er vel at eksamen vil være veldig likt de siste gitte eksamenene, men at vi år får 40 oppgaver i stedet for 35. Går ut i fra at han har sett eksamen?

Hva tror dere??

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Tar det på nytt!

 

På testverdi for å teste G for heteroblabla fikk jeg 34

 

På testverdi for den med H inneholder færre blabla enn E fikk jeg 6

 

Noen som får det samme? :p

Hvis du snakker om caset, hvilke tall bruker du for å komme frem til 34?

 

F = (0,0205 - 0) / 6 delt på (1 - 0,0205) / 7217 = 34

 

nei det blir 25,1744,og jeg har brukt forskjellige kalkulatorer ... og alle kan ikke ha feil

 

Prøv med 4 desimaler i stedet for 6 så får du 34 :p jeg har prøvd begge og foskjellen er rundt 10! Hva skal man bruke?

 

Det blir 25,174.....

 

Korrekt ja!

 

Det er enkelt å regne disse på kalkulatorene ved å gjøre et triks:

 

Tast inn 0,0205 / 6, trykk = gang med 7217, trykk =, del på (1 - 0,0205) (husk parantes), så =, så får du 25,174 (til deg som fikk 34). Siden du skal dele på (n-k), kan du flytte det over brøkstreken og gange istedenfor, i henhold til brøkregningsregler.

 

Ved å regne på denne måten eliminerer du feil man kan typisk få ved å dele to ganger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående morgendagens eksamen:

 

Vår foreleser i Tr.heim mente at det ville være sannsynlig at 38% får A på eksamen. I fjor var det 40% som fikk A, påsto han. Det han antyder er vel at eksamen vil være veldig likt de siste gitte eksamenene, men at vi år får 40 oppgaver i stedet for 35. Går ut i fra at han har sett eksamen?

Hva tror dere??

Har dette virkelig noe å si? Møt opp, regn ut, gjør ditt beste, gå hjem.

Denne eksamen er utrolig enkel, jeg har ikke opplevd i en eneste feilregning at det er et alternativ. Så da vet jeg med en gang at jeg skal prøve på ny.. Så det er ingen lurefeller, historisk sett på tidligere eksamener.

Lenke til kommentar

 

Angående morgendagens eksamen:

 

Vår foreleser i Tr.heim mente at det ville være sannsynlig at 38% får A på eksamen. I fjor var det 40% som fikk A, påsto han. Det han antyder er vel at eksamen vil være veldig likt de siste gitte eksamenene, men at vi år får 40 oppgaver i stedet for 35. Går ut i fra at han har sett eksamen?

Hva tror dere??

Har dette virkelig noe å si? Møt opp, regn ut, gjør ditt beste, gå hjem.

Denne eksamen er utrolig enkel, jeg har ikke opplevd i en eneste feilregning at det er et alternativ. Så da vet jeg med en gang at jeg skal prøve på ny.. Så det er ingen lurefeller, historisk sett på tidligere eksamener.

 

var 38 % stryk også, skjønner ikke at det er mulig :p heh

Lenke til kommentar

 

Angående morgendagens eksamen:

 

Vår foreleser i Tr.heim mente at det ville være sannsynlig at 38% får A på eksamen. I fjor var det 40% som fikk A, påsto han. Det han antyder er vel at eksamen vil være veldig likt de siste gitte eksamenene, men at vi år får 40 oppgaver i stedet for 35. Går ut i fra at han har sett eksamen?

Hva tror dere??

Har dette virkelig noe å si? Møt opp, regn ut, gjør ditt beste, gå hjem.

Denne eksamen er utrolig enkel, jeg har ikke opplevd i en eneste feilregning at det er et alternativ. Så da vet jeg med en gang at jeg skal prøve på ny.. Så det er ingen lurefeller, historisk sett på tidligere eksamener.

 

neinei, ikke at det har noe å si, var bare nysgjerrig på å høre hva andre tenker om eksamen!

Lenke til kommentar

Det er enkelt å regne disse på kalkulatorene ved å gjøre et triks:

 

Tast inn 0,0205 / 6, trykk = gang med 7217, trykk =, del på (1 - 0,0205) (husk parantes), så =, så får du 25,174 (til deg som fikk 34). Siden du skal dele på (n-k), kan du flytte det over brøkstreken og gange istedenfor, i henhold til brøkregningsregler.

 

Ved å regne på denne måten eliminerer du feil man kan typisk få ved å dele to ganger

Eventuelt bare regne ut alt under brøkstreken først, for så å bruke den flotte knappen "1/x" og så gange med det over brøkstreken som er litt lettere å regne ut med paranteser.
Lenke til kommentar

 

Det er enkelt å regne disse på kalkulatorene ved å gjøre et triks:

 

Tast inn 0,0205 / 6, trykk = gang med 7217, trykk =, del på (1 - 0,0205) (husk parantes), så =, så får du 25,174 (til deg som fikk 34). Siden du skal dele på (n-k), kan du flytte det over brøkstreken og gange istedenfor, i henhold til brøkregningsregler.

 

Ved å regne på denne måten eliminerer du feil man kan typisk få ved å dele to ganger

Eventuelt bare regne ut alt under brøkstreken først, for så å bruke den flotte knappen "1/x" og så gange med det over brøkstreken som er litt lettere å regne ut med paranteser.

 

Også en god metode, å bruke store og recall funksjonen er også nyttig.

Hvor i landet går du forresten?

Lenke til kommentar

 

 

 

Så da er vi enige om følgende:

 

Worrylevel - forhold

Areaopinion - forhold

Victim - nominal

Female - nominal

Age - forhold

Eductype - ordinal

 

Eller har folk en annen oppfatning? Post bare om dere er 99 prosent sikre..

Jeg er enig, og kommer til å bruke dem på eksamen.

 

Noen jeg sitter på gruppe med argumenterer sterkt for at de to første er intervall?

 

 

Det er antakelig ikke interval. For interval må skalaen gis på forhånd.

 

Men når det gjelder menn, så er jo dette et minustall, så derfor er det jo ikke et naturlig nullpunkt?

Lenke til kommentar

 

 

Tar det på nytt!

 

På testverdi for å teste G for heteroblabla fikk jeg 34

 

På testverdi for den med H inneholder færre blabla enn E fikk jeg 6

 

Noen som får det samme? :p

Hvis du snakker om caset, hvilke tall bruker du for å komme frem til 34?

 

 

F = (0,0205 - 0) / 6 delt på (1 - 0,0205) / 7217 = 34

 

Men 0,0205/6 er jo 0,003417. Og (1-0,0205)/7217 er 0,000136. Så hvis du deler 0,003427 på 0,000136 får du vel 25,125?

Lenke til kommentar

 

 

 

Tar det på nytt!

 

På testverdi for å teste G for heteroblabla fikk jeg 34

 

På testverdi for den med H inneholder færre blabla enn E fikk jeg 6

 

Noen som får det samme? :p

Hvis du snakker om caset, hvilke tall bruker du for å komme frem til 34?

 

 

F = (0,0205 - 0) / 6 delt på (1 - 0,0205) / 7217 = 34

 

Men 0,0205/6 er jo 0,003417. Og (1-0,0205)/7217 er 0,000136. Så hvis du deler 0,003427 på 0,000136 får du vel 25,125?

 

Får det nå ja! Brukte 4 desimaler i stedet for 6..

Lenke til kommentar

Når det gjelder disse spørsmålen:

5) Modell G teste modell E for hetro (dette er avklart, får også 25)

6) "hva slags test dette er?" Noen formeninger?

8) "ta utgangspunktet resultatet fra G til å teste E for 1 ordens autokorrelasjon (og hva slags test dette er)?" Hvilke test er dette?

Klarer ikke å være 100% sikker på om det er white, breusch osv, noen som har kommet fram til noe, og eventuelt hvorfor?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Tar det på nytt!

 

På testverdi for å teste G for heteroblabla fikk jeg 34

 

På testverdi for den med H inneholder færre blabla enn E fikk jeg 6

 

Noen som får det samme? :p

Hvis du snakker om caset, hvilke tall bruker du for å komme frem til 34?

 

F = (0,0205 - 0) / 6 delt på (1 - 0,0205) / 7217 = 34

 

nei det blir 25,1744,og jeg har brukt forskjellige kalkulatorer ... og alle kan ikke ha feil

 

Prøv med 4 desimaler i stedet for 6 så får du 34 :p jeg har prøvd begge og foskjellen er rundt 10! Hva skal man bruke?

 

Det blir 25,174.....

 

Korrekt ja!

 

Det er enkelt å regne disse på kalkulatorene ved å gjøre et triks:

 

Tast inn 0,0205 / 6, trykk = gang med 7217, trykk =, del på (1 - 0,0205) (husk parantes), så =, så får du 25,174 (til deg som fikk 34). Siden du skal dele på (n-k), kan du flytte det over brøkstreken og gange istedenfor, i henhold til brøkregningsregler.

 

Ved å regne på denne måten eliminerer du feil man kan typisk få ved å dele to ganger

 

tusen takk lurte på det samme, fikk riktig svar på

 

 

 

 

 

 

 

Tar det på nytt!

 

På testverdi for å teste G for heteroblabla fikk jeg 34

 

På testverdi for den med H inneholder færre blabla enn E fikk jeg 6

 

Noen som får det samme? :p

Hvis du snakker om caset, hvilke tall bruker du for å komme frem til 34?

 

F = (0,0205 - 0) / 6 delt på (1 - 0,0205) / 7217 = 34

 

nei det blir 25,1744,og jeg har brukt forskjellige kalkulatorer ... og alle kan ikke ha feil

 

Prøv med 4 desimaler i stedet for 6 så får du 34 :p jeg har prøvd begge og foskjellen er rundt 10! Hva skal man bruke?

 

Det blir 25,174.....

 

Korrekt ja!

 

Det er enkelt å regne disse på kalkulatorene ved å gjøre et triks:

 

Tast inn 0,0205 / 6, trykk = gang med 7217, trykk =, del på (1 - 0,0205) (husk parantes), så =, så får du 25,174 (til deg som fikk 34). Siden du skal dele på (n-k), kan du flytte det over brøkstreken og gange istedenfor, i henhold til brøkregningsregler.

 

Ved å regne på denne måten eliminerer du feil man kan typisk få ved å dele to ganger

 

tusen takk lurte på det samme, men lurer fortsatt på om jg kan bruke denne metoden på alle F-tester?

:)

Endret av sonija
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tar det på nytt!

 

På testverdi for å teste G for heteroblabla fikk jeg 34

 

På testverdi for den med H inneholder færre blabla enn E fikk jeg 6

 

Noen som får det samme? :p

Hvis du snakker om caset, hvilke tall bruker du for å komme frem til 34?

 

 

F = (0,0205 - 0) / 6 delt på (1 - 0,0205) / 7217 = 34

 

Men 0,0205/6 er jo 0,003417. Og (1-0,0205)/7217 er 0,000136. Så hvis du deler 0,003427 på 0,000136 får du vel 25,125?

 

Får det nå ja! Brukte 4 desimaler i stedet for 6..

 

Åja, da er det forklaringen da:)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så da er vi enige om følgende:

 

Worrylevel - forhold

Areaopinion - forhold

Victim - nominal

Female - nominal

Age - forhold

Eductype - ordinal

 

Eller har folk en annen oppfatning? Post bare om dere er 99 prosent sikre..

Jeg er enig, og kommer til å bruke dem på eksamen.

 

Noen jeg sitter på gruppe med argumenterer sterkt for at de to første er intervall?

 

 

Det er antakelig ikke interval. For interval må skalaen gis på forhånd.

 

Men når det gjelder menn, så er jo dette et minustall, så derfor er det jo ikke et naturlig nullpunkt?

 

Dette er intervallnivå, det er fortsatt ingen av dere som mener at det er på forholdstallnivå, som har klart å argumentere for at de har et naturlig nullpunkt.

 

Og det er ingen som har klart å fortklare hvordan man kan rangere othereduc, så utdannelse er på nominalnivå. Hvordan kan noen is at othereduc er dobbelt så mye som highereduc eller motsatt?

Lenke til kommentar

Når det gjelder disse spørsmålen:

5) Modell G teste modell E for hetro (dette er avklart, får også 25)

6) "hva slags test dette er?" Noen formeninger?

8) "ta utgangspunktet resultatet fra G til å teste E for 1 ordens autokorrelasjon (og hva slags test dette er)?" Hvilke test er dette?

Klarer ikke å være 100% sikker på om det er white, breusch osv, noen som har kommet fram til noe, og eventuelt hvorfor?

 

Hva snakker du om på punkt 8? Hvordan skal vi teste for autokorrelasjon, når vi ikke har noen tidsforskjøvede variable??

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder disse spørsmålen:

5) Modell G teste modell E for hetro (dette er avklart, får også 25)

6) "hva slags test dette er?" Noen formeninger?

8) "ta utgangspunktet resultatet fra G til å teste E for 1 ordens autokorrelasjon (og hva slags test dette er)?" Hvilke test er dette?

Klarer ikke å være 100% sikker på om det er white, breusch osv, noen som har kommet fram til noe, og eventuelt hvorfor?

 

Hva snakker du om på punkt 8? Hvordan skal vi teste for autokorrelasjon, når vi ikke har noen tidsforskjøvede variable??

 

Kopierte bare de som inneholdt spørsmål om "hvilke test dette er". Men ja, det spørsmålet kan du se bort ifra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...