Gå til innhold

Spm om veiene videre, hjelp med valg av vg2.


owhb

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har 2 gode uker på meg nå før jeg må få levert inn min endelige søknad om skoleplass for mitt andre år på videregående skole. Problemet er bare det at jeg ikke helt vet hva jeg vil, eller hvor jeg vil.. Føler jeg har fått greit med info om alt av fag, men at jeg ikke helt vet hva som passer meg enda, står for tiden mellom VG 2 Automasjon og VG 2 Industriteknologi.

Selvet målet mitt er enda å fullføre en Bachlor i Mekatronikk.

 

Jeg går nå på VG 1 TIP og trives veldig greit, fikk blank 4 i snitt til jul, men har beregnet på at jeg vil klare å heve snittet til 4,2-4,5 til sommeren. Har ikke mye fravær, 2 klokketimer til jul og ingenting til nå, og ingen anmerkninger.

 

Så jeg har noen spørsmål:

 

Hvordan ville det blitt for meg å gå fra Tip til automasjon?

Jeg har fått forståelsen for at jeg ville hengt etter i starten, til jeg hadde lært alt det de andre som kommer fra elektro allerede kan? Eller har jeg bare fått det for meg feil.. Vet jo at det er et kryssløp og sånn da, men for det.. :)

Hvordan er det å gå på vg2 automasjon linjen?

 

Tusen takk til de som leser gjennom alt og svarer, setter veldig stor pris på det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Automasjon er jo både vg2 og vg3 så jeg regner med at det er tilpasset for TIP elever også. Det er sikkert veldig forskjellig hvor mye elever fra vg1 elektro kan.

Jeg regner med at du vil ligge en del bak de beste fra elektro, men du vil kunne ta dem igjen etter en stund.

Automatisering har også noen TIP fag som du da vil være bedre enn dem som har gått elektro på.

 

Men om du vil få Bachlor i Mekatronikk. Så kan du først enten ta ett fagbrev, foreksempel innen automasjon eller industriteknologi og så ta Y-Veien innen mekatronikk.

 

Eller så kan du gå VG2 og så starte på forkurs til ingeniør.

 

Hvilke karakter har du i matte?

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar, ja planen min er å ta et fagbrev også ta Y-veien i Mekatronikk :)

 

Edit; glemte helt spørsmålet ditt.

 

Fikk 5 i matte til jul, lå på 4-5 i hele ungdomsskolen, matematikken til nå har ikke vært så veldig vanskelig, ikke så mye nytt enda.. :)

Endret av OleBir
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...