Gå til innhold

LV sin treningslogg.


Mann20

Anbefalte innlegg

Ny økt idag.

 

Knebøy:

80kg 5x5

 

Benkpress:

70kg 5x5

 

Barbell rows:

62,5kg 3x6

Dips:

bw+30kg 3x8

 

Bicepcurl:

17,5kg 3x10

 

Sidehev:
4kg 3x10

 

Kommentar:

Blant de bedre knebøy-øktene. 80 kg føltes greiere enn 77,5 kg gjorde forrige økt. Er deprimert når jeg kjører benkpress. Fornøyd ellers!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benk er bra den da, er øvelsen tung nede, midt i eller oppe?

skuldrene er pakket bak og ned så løftet blit 15cm kortere og stangbanen er rett opp og ned og ikke skrå?

Takk for det, nedtur at det gikk feil vei ved forrige topp men var jo ikke så mye, krysser fingrene for fremgang nå! :) Jeg prøver å gjøre alt som du sier, men har nok en tendens til å "glemme" å pakke skuldrene underveis i settene da det blir tungt, noe som er en dårlig vane. Tenkte over det sist, så skal huske på det. Litt usikker på når det er tyngst, men skal være oppmerksom på det nå når det blir tyngre! :)
Lenke til kommentar

Millpress:

57,5 kg 1x5

3x4

1x3

 

Markløft:

132,5kg 3x5 REKORD

 

Pullups:

bw+7,5kg 1x7

1x6

1x5

1x4

 

Franskpress:

17,5kg 3x10

 

Bentover sidehev:

4kg 3x10

 

Kommentar:

Hadde livredning i vann, noe som innebar en del svømming, på skolen i dag. Trente rett etter det og det kan ha påvirket økta noe (håper jo det :tease: ). Greide ikke å perse 5x5 på mill.press men prøver igjen senere. Markløft var ny pers i dag, men rev opp hendene så sinnsykt, så lånte stropper til siste settet av en kompis. Pullups var smerte pga hånda, men gikk greit. Franskpress for første gang, virket som en artig øvelse.

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Pga kamp onsdag og ny kamp imorgen, lørdag, blir hovedøktene man, tirs og søndag denne uka. I dag trente jeg en koseøkt:

 

Cableflies:

15kg 3x15

 

Nedtrekk bredt:

50kg 4x10

 

Franskpress ez-stang:

20kg 3x12

 

Bicepcurl ez-stang:

20kg 3x12

 

Pushups:

2x20

 

Rygghev:

2x10 m. hold.

 

Knebøy m.kroppsvekt:

2x20

 

Tøying.

 

Kommentar:

Godt for både psyken og kroppen og trene en alternativ økt når det må bli litt ekstra pause på hovedøkta. Alt gikk greit. Føltes egentlig bare godt.

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Håper du kjører nedtrekk med skuldrerbladene bak og ned med albuene litt forran stanga pga du prøver å knekke stanga.

Kanskje den øvelsen 99,999% av alle jeg har sett kjører som en roøvelse siden de kaster seg så mye bakover + at de strekker skuldra helt opp øverst og har de relativt oppe under hele øvelsen.

Lenke til kommentar

Håper du kjører nedtrekk med skuldrerbladene bak og ned med albuene litt forran stanga pga du prøver å knekke stanga.

Kanskje den øvelsen 99,999% av alle jeg har sett kjører som en roøvelse siden de kaster seg så mye bakover + at de strekker skuldra helt opp øverst og har de relativt oppe under hele øvelsen.

Jepp! Dvs skuldrene er pakket og trukket ned, så skal jeg tenkte over å knekke stanga for å få albuene frem neste gang. Den var ny, blir gøy å prøve. :) Takk for tips!

Lenke til kommentar

Ny økt idag:

 

Knebøy:

82,5kg 5x5

 

Benkpress:

72,5kg 2x5

72,5kg 3x6

 

Barb.rows:

62,5kg 3x6

 

Dips:

bw+32,5kg 3x7

 

Sidehev:

4kg 3x15

 

Bicepcurl:

20kg 3x12

 

Kommentar:

Spilte kamp i går, og styrkedag dagen etter kamp merker jeg ikke er helt optimalt, men det må gå av og til. Sitter vel litt i psyken også. Knebøy tungt, men får til fin dybde, så det er fremgang der. Benken usikker. Roing greit, men tungt. Dips også veldig tungt. Ålreit økt.

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Millpress:

57,5kg 2x5

57,5kg 1x3

57,5kg 2x4

 

Markløft:

135kg 3x5 Rekord.

 

Pullups:

bw+10kg 1x6

bw+10kg 1x5

bw+10kg 1x4

 

Frankspress ez-stang:

22,5kg 3x15

 

Bentover sidehev:

5kg 3x12

 

Flies m. manualer:

10kg 3x12

 

Kommentar:

Greier ikke mill.pressen, blir for tungt. Dessverre ikke noe særlig fremgang til tross for ordentlig deload og bygget med oppover med mer mat. Litt frustrerende, men går greit. Markløften er virkelig tung, nesten så det skotter på teknikken. Fikk tips om å kjøre uten "pause"/nytt oppspenn mellom repsene for variasjon (for å få lengre "time under tension"), tenker kanskje jeg kjører annenhver gang for å teste.

 

Mulig det er fordi jeg er småsliten i dag, men jeg føler litt at jeg ønsker å ha et par øvelser ekstra på et par muskelgrupper med flere reps, for å få litt mer masse samtidig som jeg holder meg til dette programmet. Eventuelt variere en måned med et program for litt mer masse deretter tilbake på dette. Litt usikker hva det blir til, men tenker i første omgang å legge til litt øvelser etter "basisprogrammet" i økta er ferdig, litt slik som jeg allerede gjør men i enda høyere grad.

 

Jeg tenker da kanskje å kjøre flere reps på bryst på B-dag, altså ikke bryst dag, og flere reps på rygg på A-dag. For å kunne trene begge muskelgrupper ofte. Tror det skal gå greit siden det er såpass "få" økter i uka. Tips tas i mot med stor takk! Litt frustrert over stagnasjon akkurat nå, men det er naturlig. Håper at litt variasjon skal hjelpe - derfor jeg har tankene som jeg nå har skrevet. Satser uansett på at gnisten min er tilbake i morgen. :w00t:

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Dagens økt (logges fra mobil):

 

Knebøy:

60kg 1x10

 

Benk:

75kg 5x5

 

Sittende roing:

70kg 3x8

 

Dips:

35kg 3x6

 

Skråbenk hantler:

15kg 3x10

 

Sidehev:

5kg 3x10

 

Bicepcurl:

22,5kg 3x12

 

Kommentar:

Kamp i går og trening ikveld - derfor lett knebøy. Litt kjipt. Testet skråbenk. Ellers grei økt.

Lenke til kommentar

Ny økt idag:

 

Millpress:

57,5kg 5x4

 

Markløft uten stopp:

137,5kg 3x5

 

Glutebridge:

25kg 3x12 (testet igjen)

 

Franskpress:

25kg 3x15

 

Bentover sidehev:

6kg 3x10

 

Nedtrekk:

60kg 3x10

 

Kommentar:

Jaja, millitærpress blir uten fremgang etter deload. Litt kjedelig. Blir ny deload der nå. Markløft uten pause og nytt oppspenn for å variere, opprettholde stress på musklene. Føltes utrolig bra og lett i forhold, men hendene er et helvete fordi jeg får skikkelige sår i hånda av å holde stanga, som gjør rimelig vondt.Tok 50 pullups i går og dropper derfor idag.

Lenke til kommentar

God økt idag, men etter benkpress ble det to timer pause før jeg fortsatte økta pga jeg måtte i forelesning likevel, som ikke var planen:

 

Benkpress:

77,5kg 6x5

 

 

-- 2 timer pause--

 

 

Knebøy:

85kg 5x6

 

Barbell rows:

65kg 5x6

 

Dips:

bw+37,5kg 3x6

 

Sidehev:

6kg 3x8

 

Bicepcurl:

25kg 3x12

 

Cableflies:

17,5kg 3x10

 

Kommentar:

Dette var en kjempeøkt! Benkpress føltes bra, derfor et ekstra set. Knebøy føltes kjempebra teknisk og jeg kunne pushe på litt, derfor en ekstra rep alle setene. Stående roing er tungt, og greier ikke pause på toppen på alle settene, og vurderer derfor å deloade/skifte til sittende roing en periode. Dips er tungt. Samme med de andre resterende øvelsene egentlig. :)

Lenke til kommentar

Tok en vol-økt slik jeg har vurdert i dag. Testet litt øvelser. Lett.

 

Straight arm lat pulldown:

27,5kg 3x8

 

Nedtrekk smalt grep:

60kg 3x8

 

En hånds manual roing:

15kg 3x10

 

Franskpress:

27,5kg 4x8

 

Handstand pushup:

Er for svak. Gikk opp i posisjon, senket meg ned en del ganger.

 

Tricep overhead press:

10kg 3x10

 

Kommentar:

Gøy å teste litt annen trening. Alt lett med unntak av handstands som jeg ikke er sterk nok til å klare, og franskpress som begynner å bli tungt.

Lenke til kommentar

Sittende manual overheadpress:

12,5kg 4x10

 

Markløft u. stopp:

140kg 3x5

 

Pullups:

bw+12,5kg 2x5

bw+12,5kg 1x4

bw 1x6

 

Franskpress:

30kg 3x10

 

Bentover sidehev:

6kg 3x10

 

Kommentar:

Droppet millitærpress pga deload. Kjører fra neste økt. Markløft er tungt men går greit - bortsett fra hendene mine som er et helvete. Har sår, spesielt stort på høyre hånda, som begynner å blø. Derfor uten stopp (fordi det er mer skånsomt mot hendene). Ellers grei økt.

Lenke til kommentar

Ny økt idag, vol-økt:

 

Benkpress:

70kg 3x8

 

Incline benkpress:

40kg 3x8

 

Cableflies:

7,5kg 3x8

 

Bicepcurl ez-stang:

27,5kg 3x8

 

Sittende en-arms bicepcurl:

10kg 3x8

 

Sidehev:

6kg 3x10

 

Kommentar:

Småslakk form i dag, blitt litt forkjølet. Gledet meg lenge til denne økta, men ble kort og helt ok for å gjennomføre i dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...