Gå til innhold

Esport: Vi starter liga med 40 000 kroner i premiepotten


  

1 482 stemmer

  1. 1. Hvilket spill skal vi arrangere liga i?

    • Battlefield 4 (lagbasert)
      91
    • Counter-Strike: Global Offensive (5 mot 5)
      179
    • Dota 2 (5 mot 5)
      127
    • Hearthstone (1 mot 1)
      30
    • League of Legends (5 mot 5)
      471
    • StarCraft II (1 mot 1)
      497
    • Trackmania 2 (alle mot alle, rundetider)
      19
    • World of Tanks (lagbasert)
      34
    • Annet
      29


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Counter Strike

Lol

Dota 2

Starcraft 2.

 

Noen av de beste goe "Competetive" spillene jeg veit om!

 

LoL er ikke competitively balanced med mindre alle på mappet har 100% lik tilgang til in-game utstyr, feks champs, runes, masteries og whatnot, derfor burde ikke LoL være med, det er ikke competitively balanced.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det overrasker meg at ingen vil ha Unreal Tournament 3. Det er jo balansert så det holder.

 

+ Krever ikke bra PC.

+ Billig. (Finnes helt ned i prisen 49 kroner)

+ Mer krevende enn feks Counter Strike.

+ Mange forskjellige modus.

+ Ingen har spesielle fordeler

 

UT3.jpg.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

For utenforstående er Cs:go et klart valg om du går for seertall. Lettere å forholde seg til enn f.eks starcraft/dota2.

 

Ønsker selv Dota.

Blan finalen i sc2 tidligere idag hadde over 200 viewers, så sc2 kan samle seere. Om du går for seere, så er det vel lol som pleier å samle flest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

For utenforstående er Cs:go et klart valg om du går for seertall. Lettere å forholde seg til enn f.eks starcraft/dota2.

 

Ønsker selv Dota.

Blan finalen i sc2 tidligere idag hadde over 200 viewers, så sc2 kan samle seere. Om du går for seere, så er det vel lol som pleier å samle flest.

 

Utenforstående* Det vil si har du ikke spilt lol/dota/starcraft har du liten peiling på hva som foregår. Lettere å forstå CS:Go. Nå vet jeg ikke hvor dette blir livestreamet da, om det er dagbladet eller på gamer, det har jo litt å si og.

Lenke til kommentar

 

 

For utenforstående er Cs:go et klart valg om du går for seertall. Lettere å forholde seg til enn f.eks starcraft/dota2.

 

Ønsker selv Dota.

Blan finalen i sc2 tidligere idag hadde over 200 viewers, så sc2 kan samle seere. Om du går for seere, så er det vel lol som pleier å samle flest.

 

Utenforstående* Det vil si har du ikke spilt lol/dota/starcraft har du liten peiling på hva som foregår. Lettere å forstå CS:Go. Nå vet jeg ikke hvor dette blir livestreamet da, om det er dagbladet eller på gamer, det har jo litt å si og.

 

Missforstod deg litt, trodde meldiongen din var rettet mot utenforstående, og pekte til at csgo samler flest seere, noe det ikke gjør. Kan si meg enig i at mobas(arts) spill ikke er så lett å forstå uten at du har spilt det før, men starcraft skal være mulig å forstå for en som er ganske ny også, i og med at det er veldig rett fram. Ikke så mangen items heros ol til å forvirre nye seere. Jeg kunne se på broodwar og synes det var gøy uten å ha spilt gjennom hele campaign, og aldri spilt mot noe mer enn bots (og tapt alt mot dem).

Lenke til kommentar

Starcraft 2 burde ikke være kjempevanskelig å følge, egentlig. Ja, det er avansert, men man ser raskt tendenser i et game (supply, antall baser, f.eks). Hvis det etter et stort slag er en spiller som leder med 40+ supply, så ligger han godt foran. I counter-strike er det på samme måte lett å se om et lag skyter de andre - men den underliggende strategien og utførelsen krever mye ferdigheter i begge spill!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...