Gå til innhold

Esport: Vi starter liga med 40 000 kroner i premiepotten


  

1 482 stemmer

  1. 1. Hvilket spill skal vi arrangere liga i?

    • Battlefield 4 (lagbasert)
      91
    • Counter-Strike: Global Offensive (5 mot 5)
      179
    • Dota 2 (5 mot 5)
      127
    • Hearthstone (1 mot 1)
      30
    • League of Legends (5 mot 5)
      471
    • StarCraft II (1 mot 1)
      497
    • Trackmania 2 (alle mot alle, rundetider)
      19
    • World of Tanks (lagbasert)
      34
    • Annet
      29


Anbefalte innlegg

Til Gamer.no: Vær så snill å se behovet etter turneringer her og ikke èn stor prizepool i ett spill. Det er tydelig at interessen for norske ligaer\turneringer fra godt organiserte navn er stor.

 

Forslag; splitt opp premiepotten til et par mindre potter så kontakter dere de respektive miljøene innen f.eks DOTA2, SC2, CS:GO og så videre for hjelp av avvikling (med tanke på admins og lignende som vil trengs for å holde en slik liga).

 

Ved en slik gjennomføring kan dere rapportere hyppigere nyheter til et større publikum samt og få ut mer reklame og interesse for prosjektet.

 

Når alt kommer til alt er det veldig mange i Norge som ønsker å hjelpe å få eSport til å vokse, men å spytte inn penger i èn sport istedet for å bre om mangfoldet kan (etter forumet å dømme) komme til å skape mer splid enn forenelse.

Vi er helt enig i at det er viktig med mangfold. Derfor har vi de siste årene hatt en rekke turneringer i spill som Counter-Strike: GO, Dota 2, League of Legends, FIFA 14, SoulCalibur V, Street Fighter vs Tekken og StarCraft II. Dette har vi gjort sammen med miljøer som Gamer's League, Dota 2 Norge og Hellfragger.

 

Noen av turneringene har bydd på store pengepremier, andre har hatt utstyr som premie mens enkelte andre kun har vært for moro skyld uten noen annen gevinst enn heder og ære.

 

For oss er det viktig med variasjon, og det er viktig å gjøre dette sammen med miljøet i Norge. Men akkurat denne gangen ønsket vi å trøkke til på ett spill, valgt av miljøet selv. Gamer.no er allerede i dialog med ulike community og enkeltpersoner for å sikre kompetanse og god håndtering uansett hvilket spill vi ender opp med for denne ligaen.

 

Dersom det er noen her som har lyst til å bidra med å gjennomføre ligaer og turneringer hos oss, så ta gjerne kontakt med meg på PM eller epost (tst at gamer.no). Det gjelder både casting, regler, administrering og så videre.

 

Denne ligaen er bare starten på det som skal skje på Gamer.no i tiden fremover. Vi jobber tett med andre sponsorer og aktører for turneringer i de spillene som ikke vinner akkurat denne avstemningen, og jeg er ganske sikker på at flere av dere vil bli positivt overrasket i tiden som kommer.

Endret av TST
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir csgo for min del! Har ikke hatt noen skikkelig cs liga i norge siden Hellfragger.no la ned sin source liga :) hadde vært knall å få gang igjen! det har vært lite teams som praccer i det siste, men med en liga tror jeg mange hadde sett muligheten til å finne seg et lag :) hadde vært et konge løft for csgo norge iaff!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes fremdeles man burde ta et spill som baserer seg på ferdigheter i strategi.

 

Rome 2. eller lignende spill (Med standard hær)

 

I Starcraft 2 vinner du jo bare ved å spamme en type unit. LAME!

 

Edit: Jeg skjønner ikke hvorfor det alltid er de nedummet spillene som er mest populære.

Tror det bare er en matchup i sc2 hvor det har fantes en stratergi hvor man spammer en type unit.

zvp i wol: mass roach - selv i en så enkel startergi er det mye taktikk som du tydlighvis ikke forstår.

 

 

Enkel Sc2 taktikk. Det er jo bare om å gjort å ha mest mulig ressurser på kortest mulig tid og så spamme en eller to typer unit på motstanderen. Så det er om og gjort å være raskest.

 

Det er en stor svakhet ved slike basebyggespill. helt siden før C&C tid.

 

haha, jeg vet ikke om du er helt klar over hva det vil si å konkurrere. Kan bruke samme logikken på et par andre øvelser, så at de er dårlige siden man "kun" skal være raskest. 100m sprint, 200 meter, 400 meter, 800meter, 1500 meter, x antall meter, Langrenn, Skiskyting, slalåm, parallellslalåm, storslalåm, super-g, utfor .. tja... nesten alle sporter i OL utenom kunstløp har et element av at å være raskest har en fordel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...