Gå til innhold

Stereoanlegg til rundy 10-15 k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blander meg litt inn i samtalen her. Lurer på om de er stor forskjell på klipsch rf82 og rf82mk2?

Ofte er mk2 ganske små oppgraderinger ift opprinnelig serie, litt bedre intern kabling osv. I dette tilfellet ser det ut til å være ganske så store forskjeller, men det gjenspeiles også i prisen. Det snakkes om det dobbelte flere steder. Det høres da ut til at det blir omtrent å sammenligne en modell med en annen og dermed bør begge høres for å sjekke om det forsvarer prisforskjellen i dine ører.

Lenke til kommentar

Prisen var i utgangspunktet akuratt den samme for mk1 som for mk2, det var kun etter mk2 ble lansert at prisen på mk1 ble senket.

 

Ellers skal mk2 være litt roligere i øvre mellomtone/diskant. Dette har jo vært ett lite problem med mk1 som noen har løst med demping i rom, noe har løst det med en varmtlydende forsterker, noen har gitt opp og solgt høyttalerne, mens andre ikke reagerer på det i det hele tatt, eller kanske bare liker det. Bassmessig er de nok mer eller mindre like.

Lenke til kommentar

Vanlig at mk1 går ned i pris når det er kommet en bedre arvtager ja. De vil selge ut gamle lagre.

 

Høres ut som mk2 har fått bedre delefilter og evt bedre elementer i diskanten. Å lete etter bestemt forsterker grunnet skrikende høyttaler blir bare veldig feil i mine øyne. Da leter man i praksis etter en forsterker som farger lyden og får det feil igjen når man en gang vil bytte høyttalere.

 

Spent på hva TS ender på her. Skjønner at han liker kulhetsfaktoren til cv, men oppfordrer jo til å tenke lenger enn noen måneder frem. CV er ikke en gøy høyttaler for aktiv lytting, klassisk, akustisk osv..

Lenke til kommentar

Vanlig at mk1 går ned i pris når det er kommet en bedre arvtager ja. De vil selge ut gamle lagre.

 

Høres ut som mk2 har fått bedre delefilter og evt bedre elementer i diskanten. Å lete etter bestemt forsterker grunnet skrikende høyttaler blir bare veldig feil i mine øyne. Da leter man i praksis etter en forsterker som farger lyden og får det feil igjen når man en gang vil bytte høyttalere.

 

Spent på hva TS ender på her. Skjønner at han liker kulhetsfaktoren til cv, men oppfordrer jo til å tenke lenger enn noen måneder frem. CV er ikke en gøy høyttaler for aktiv lytting, klassisk, akustisk osv..

 

Hvordan kan det å oppfordre til en nöytral forsterkerfarge lyden negativt? Ellers er jeg enig i det andre du sier, Virker som om trådstarter er mest opptatt av partytakter og basstrykk. Så da er det vel greit med CV, på rolig klassisk og seriös lytting blir det feil. Men til Dubstep, tekno og en mektig symfoni der man ikke er så opptatt av detaljene kan CV väre greit. De har mye morofaktor iaf..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Vanlig at mk1 går ned i pris når det er kommet en bedre arvtager ja. De vil selge ut gamle lagre.

 

Høres ut som mk2 har fått bedre delefilter og evt bedre elementer i diskanten. Å lete etter bestemt forsterker grunnet skrikende høyttaler blir bare veldig feil i mine øyne. Da leter man i praksis etter en forsterker som farger lyden og får det feil igjen når man en gang vil bytte høyttalere.

 

Spent på hva TS ender på her. Skjønner at han liker kulhetsfaktoren til cv, men oppfordrer jo til å tenke lenger enn noen måneder frem. CV er ikke en gøy høyttaler for aktiv lytting, klassisk, akustisk osv..

 

Hvordan kan det å oppfordre til en nöytral forsterkerfarge lyden negativt? Ellers er jeg enig i det andre du sier, Virker som om trådstarter er mest opptatt av partytakter og basstrykk. Så da er det vel greit med CV, på rolig klassisk og seriös lytting blir det feil. Men til Dubstep, tekno og en mektig symfoni der man ikke er så opptatt av detaljene kan CV väre greit. De har mye morofaktor iaf..

 

Jeg sier da det motsatte. Oppfordre til nøytral forsterker fremfor en forsterker som skal oppveie for en dårlig høyttalers mangler.

Lenke til kommentar

CV til klassisk musikk!?

Nå har jeg ikke lest hele tråden så beklager om noen har spurt om dette før, men hva med noe brukt?

B&W 703 eller Infinity Kappa for eksempel.

Tror du misfårstår. Trådstarter ønsker høytalere til house, tekno, etc og litt til marsjmusikk og Beethovens symfonier som jo som kjent heller ikke er så rolige av seg. Med fokus på det førstnevnte. Nemlig partymusikk med mye bass..

Lenke til kommentar

Ah, ok.

 

Men jeg vil fortsatt anbefale de to høyttaleren da. Ikke noe fan av CV.

Jeg ville også valgt Klipsch istedenfor CV, men en gang i tiden digget jeg CV også, til Rockemusikk. CV og JBL stod höyt i kurs for meg husker jeg. CV er for de som vil spille höyt og som ikke er så opptatt av opplösning.

 

Til tekno og house så er CV et greit valg, men jeg foretrekker Klipsch for de er litt mer allround enn CV.

Lenke til kommentar

Joda, men alle har vi vel vært der en gang. Selv hører jeg mest på rolig klassisk og vokalbasert rolig rock, feks Alice in chains Unplugged og Pink Floyd og Dire Straits spilles endel. Har selv stativhøytalerne med god bass og Subwoofer av merket Xtz. Kjempefornøyd med de til mitt bruk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...