Gå til innhold

Stereoanlegg til rundy 10-15 k


Anbefalte innlegg

Hey! Skal ha meg stereoanlegg. Skal høre MASSE på electro/house (musikk med masse bass) trenger ett anlegg som TRØKKER! Vurderte cw xls-215 en stund men det kan spille høyt. Er ikke så dyp lyd, bra bass og ja vanskelig å forklare. Skal også høre en del på klassisk musikk og symfonier. Alt fra Skrillex, Nicky Romero, Swedish House mafia til Huey Lewis and the News, beethoven og tysk marsmusikk. Ja ganske hummer og kanari! Håper på bra svar! Kanskje ordet jeggleter etter er utfyllende? Jaja vi finner nok ut noe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal høre på noe annet enn elektronisk er vel CW det siste jeg ville anbefalt. Lektor 8 er store allroundere som kan spille det meste bra. Og vesentlig bedre enn CW på akustisk musikk og lignende.

 

Men ikke glem elektronikken. Finn en strømsterk forsterker i tillegg.

Lenke til kommentar

Okey så lektor 8 vil spille på nesten lik linje som cerwin vega? er de mye bedre eller mye dårligere? eller er de konkurenter? :) Hvordan er de mot hverandre?

Er ikke mye som kan sammenlignes med CV med unntak av PA anlegg. Har selv hatt VE-15F for noen år siden og når det kommer til rent trykk og bass så er det ikke mye som kan stille opp. Men med engang du skal høre på noe mer raffinert musikk så kommer nok CV for kort, da er det bedre med noen høytallere kombinert med en subwoofer.

Lenke til kommentar

Hva med Klipsch rf62 sammen med en Subwoofer? (feks xtz10-12")Da får du ett anlegg som spiller bedre, penere og med dypere bass enn Cerwin vega. Like høyt har du mulighet til å spill også.

Wow. Klipsch så bra ut! Så om jeg hører på høy klassisk musikk eller lignende, vil dette anlegget utmerke seg supert?

 

Vil også helst IKKE ha en drittforsterker som slår seg av etter så og så mange dB ... jævlig fucka.. hadde det før

 

Har vurdert Onkyo TX-NR717. Hva tror dere om det?

Endret av HuskyHaugen
Lenke til kommentar

 

Hva med Klipsch rf62 sammen med en Subwoofer? (feks xtz10-12")Da får du ett anlegg som spiller bedre, penere og med dypere bass enn Cerwin vega. Like høyt har du mulighet til å spill også.

Wow. Klipsch så bra ut! Så om jeg hører på høy klassisk musikk eller lignende, vil dette anlegget utmerke seg supert?

 

Vil også helst IKKE ha en drittforsterker som slår seg av etter så og så mange dB ... jævlig fucka.. hadde det før

 

Har vurdert Onkyo TX-NR717. Hva tror dere om det?

 

 

Det er ikke en stereo, dersom du skal höre mest musikk så anbefaler jeg stereo.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med Klipsch rf62 sammen med en Subwoofer? (feks xtz10-12")Da får du ett anlegg som spiller bedre, penere og med dypere bass enn Cerwin vega. Like høyt har du mulighet til å spill også.

Wow. Klipsch så bra ut! Så om jeg hører på høy klassisk musikk eller lignende, vil dette anlegget utmerke seg supert?

 

Vil også helst IKKE ha en drittforsterker som slår seg av etter så og så mange dB ... jævlig fucka.. hadde det før

 

Har vurdert Onkyo TX-NR717. Hva tror dere om det?

 

 

Det er ikke en stereo, dersom du skal höre mest musikk så anbefaler jeg stereo.

 

Nei, jeg vet, så bare jævlig kjekt ut med spotify, hehe. Har du en stereoforsterker å anbefale da?

Lenke til kommentar

Ja Klipsch er mer seriöse höytalere som du også kan höre marsmusikk og klassisk med.

 

Cerwin Vega er mer trökk og partyhöytaler for ungdommen. Selvom de har sin sjarm...

Men ikke misforstå meg. Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg kommer til å høre 70 % på electronica, dubstep, house og sånt.. og 30 % med classical! bare så dere vet det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...