Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er miljøet i din by?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor et par minutter utenfor Bergen.

 

Her er det fint miljø, lite kriminalitet, trygt og ikke noe særlig med narkotika. Føler selv at miljøet i Bergen og områdene rundt er veldig varierende. Noen områder nærmere mot sentrum er det ofte mer kriminalitet og narkotika føler jeg, mens områder lengre utenfor virker mer trygg.

Lenke til kommentar

Bor ca 30 min fra Bergen, i Meland kommune. Miljøet her er ganske okey. Trur ikkje det er mange som driver med narkotika eller slike ting. Skjeldent eg hører om innbrudd, og trur ikkje nokon har blitt drept, utenom den eine gangen da nokon ble påkjørt av noken som kjørte i 120km/t

 

Når det gjelder skolemijøet er vel det også ganske greit, vertfall blant gutter, mellom jentene er det ofte mye baksnakking hører eg.

Lenke til kommentar

 

Her føler jeg det er mye narkotika osv

Men lite kriminalitet

Ellers ganske bra

 

For mye narkotika og tagging her, men en ting jeg alltid har lurt på: synes narkomane og taggere at det er et godt miljø der det er mye narkotika og tagging?
Tror ikke de bryr seg om det

Men tenker ikke på de so. Er helt ute å kjøre..

Mer at det er mye hasj, kokain på nash og fester. Men har greie jobber ellers

Men vi har dem som e helt utw på kjøret også

Men syns det er bekymringsfult

Lenke til kommentar

Holder til i Norges vakreste by, nemlig Fredrikstad. Mine meninger er :

 

-Vi har gamlebyen, ett vakkert sted med voller, mye grønt, fine bygninger og piknikk områder.

-Sentrum er helt ok til en by å være. Du må lære deg å se "feilene" over tid.

-Det er MYE alkoholisme og narkotika på gatene her, men det holder seg til de faste plassene. Tho er dette folk som driver med tungt missbruk, og de fleste som bor her kjenner til dem og vet hvem dem er, og hvor de holder til. Faktisk er endel av de meget koselige mennesker.

-Vi har selvfølgelig, som de fleste andre byer, utrolig mye fjortisser som bruker 4 timer på å sparkle trynet sitt om morgenen, og her begynner de med det tidlig på barneskolen. Utrolig.

-Vi har mye fin natur, og en fantastisk skjærgård. Kort vei til hovedstad, sverige og andre nøkkelpunkter. Fint sted å bo.

Lenke til kommentar

Holder til i Norges vakreste by, nemlig Fredrikstad. Mine meninger er :

 

-Vi har gamlebyen, ett vakkert sted med voller, mye grønt, fine bygninger og piknikk områder.

-Sentrum er helt ok til en by å være. Du må lære deg å se "feilene" over tid.

-Det er MYE alkoholisme og narkotika på gatene her, men det holder seg til de faste plassene. Tho er dette folk som driver med tungt missbruk, og de fleste som bor her kjenner til dem og vet hvem dem er, og hvor de holder til. Faktisk er endel av de meget koselige mennesker.

-Vi har selvfølgelig, som de fleste andre byer, utrolig mye fjortisser som bruker 4 timer på å sparkle trynet sitt om morgenen, og her begynner de med det tidlig på barneskolen. Utrolig.

-Vi har mye fin natur, og en fantastisk skjærgård. Kort vei til hovedstad, sverige og andre nøkkelpunkter. Fint sted å bo.

Fredrikstad er en fin by men stavanger og bergen er hakket finere

Lenke til kommentar

Min nåværende lille by er ganske kjedelig. Kriminalteten er neppe så veldig høy, i alle fall ikke på overflaten. Noen problemer med litt voldtekter, dessverre. Sjeldent man ser narkomane her, noe som er et ganske godt tegn.

 

Byen bærer preg av at mange unge forlater byen for studier, mens byen i tillegg tiltrekker seg høytlønnende og godt utdannede mennesker, noe som ikke akkurat hjelper på for boligpriser eller leiepriser. Noe byen bærer preg av i form av relativt dårlig uteliv og at de aller fleste her i aldersgruppen 20 til 30 er her unge menn med praktisk utdanning/ingen utdanning.

Endret av Hargo
Lenke til kommentar

Bor i ei lita bygd jeg, kanskje 2500 som bor her. Ganske koselig egentlig, selvom "bygda" har et dårlig rykte om at det bor mange narkomane, og alkoholikere her. Men jeg tror ikke det er noen flere her enn andre steder. Det som er kjekt her er at alle alltid hilser på hverandre og er hyggelige, iallefall de som har bodd her 5 år+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...