Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva/hvordan få lyden før "pssscht-lyden" dumpen lager?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lite greie på trimming og hvordan slike deler fungerer, men fant dette om det er relevant/behjelpelig.:

 

More turbo whine? You could get a set of poorly balanced turbos...it's the slight imbalance in the turbine/compressor system that makes the whine.

Ballbearing turbos hardly whine at all; standard journal bearing turbos do it much more, and with a poor balance, you are in Turbo Whine Heaven...but your turbos are in Turbo Whine Hell

The turbo's on this car are quiet, my pops cl550 has a much more noticeable turbo sound.

 

Intake helps, but you get more of a bov sound than a turbo whine.

Turbo "whine" is not what I'm looking for in sound. I want the acceleration of the suction air into the turbos to be heard. In other words I want to hear the "whooshing" sound of the air entering the turbos. I think an aftermarket intake system is what I need.

yes thats all you need to suck more. make more sucking noise.

I run 3" and sucks hard.

Kilde.

 

 

 

But wait, there's more:

 

 

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

For det første så har ikke clutchen noe som helst å si på lyden av dumpventilen..

 

Jeg regner med du mener spool up, iallefall det jeg hører på den videoen du la ut..

Jeg kjører ikke mye trykk på min bil men hører greit med spool up, kunne selvsagt vært bedre.. Men hos meg har jeg ikke dump, stort KN filter, og FMIC. Lader rundt 0.8

 

 

 

Kjører med dump på dette klippet, men ellers er den som i dag, relativ bedritent klipp men man hører iallefall litt av spool up'n på den innimellom.

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Da kan du i førsteomgang prøve deg på å fjerne resonansrørene på den orginale luftfilterboksen din, evt sette på et åpent filterkit.

Vil det si noe àla dette? Eller er det lureri/tull?

 

Hadde f.eks. K&N-filter vært bedre? Skal kjøpe sånn til min 4G63 (vanlig Galant 2.0), og har ikke noe imot finere lyd og mer effekt selv.

 

 

 

*Forvirret*

Neither. The stock intake is fine the way it is and is better than aftermarket.

Kilde Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Hva slags bil er det egentlig snakk om her? Som nevnt tidligere, endre på hvordan lufta kommer inn i motoren, større turbo, mere ladetrykk.

 

Skal du gjøre et seriøst bygg kliner du til med ekstern wastegate og screamer pipe..

 

Håper du blir fornøyd med lyden før du blir sittende og vente evig pga turbolagg :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...