Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan klare å overleve? Jeg tror jeg sliter med å klare å leve.


Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

Hver dag i dette året har jeg slitt volsomt med at jeg ikke klarer å slutte med å prøve å besvime ved å holde pusten å presse. Dette gir meg hodespreng, men jeg klarer likevel ikke slutte med det. Jeg kontaktet psykiatrien i dag for å få en time for å snakke om dette, men er det verdt å bestille time hos psykiater fordi jeg gjør denne aktiviteten? Jeg klarer ikke stoppe, og dagene er bare en miss når jeg ikke får til å besvime.

Endret av Velosiraptor7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å kunne svare på uten å kjenne deg og din situasjon.

 

Det vil vel uansett være bedre å på innlagt enn å skade seg selv med denne aktiviteten. Selv om det stort sett går greit å holde pusten til en besvimer kan det være farlig, og over tid vil det kunne svekke blod-hjerne-barrieren. Det er altså noe du absolutt burde slutte med.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å kunne svare på uten å kjenne deg og din situasjon.

 

Det vil vel uansett være bedre å på innlagt enn å skade seg selv med denne aktiviteten. Selv om det stort sett går greit å holde pusten til en besvimer kan det være farlig, og over tid vil det kunne svekke blod-hjerne-barrieren. Det er altså noe du absolutt burde slutte med.

Ok. Men Jeg klarer ikke slutte med det. Jeg har nå holdt på i 3 år sammenhengende med dette og likevel sier lysten min at jeg må gjøre det. Jeg har ikke lyst men jeg må for å prøve å bli bevisstløs.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så mye hjelp vi kan gi deg på et forum, men jeg anbefaler absolutt du tar time hos psykolog og/eller fastlege og forteller om dette. De kan hjelpe deg videre, men vi er dessverre i Norge så det vil mest sannsynlig ta tid. Har du ikke venner eller søsken du kan snakke med om dette? Det er nok mye bedre å snakke med noen du kjenner på ekte om dette, eller noen du kjenner.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så mye hjelp vi kan gi deg på et forum, men jeg anbefaler absolutt du tar time hos psykolog og/eller fastlege og forteller om dette. De kan hjelpe deg videre, men vi er dessverre i Norge så det vil mest sannsynlig ta tid. Har du ikke venner eller søsken du kan snakke med om dette? Det er nok mye bedre å snakke med noen du kjenner på ekte om dette, eller noen du kjenner.

Ok. Jeg har ingen venner og ingen søsken å snakke med det om. Og personalet der jeg bor bryr seg heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...