Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fildeling over nettverk..


Anbefalte innlegg

har endelig fått satt opp nettverket.. som består av telenor adsl modem, Smc 7004Abr og 2 stk pc'er... har også en laptop og printer jeg har planer om å koble opp senere... men har etter endel styr ihvertfall fått internett til å funke bra på de to pcene som er kobla til nå.. men får ikke til dette med fildeling.. noen som kan fortelle meg hvordan dette skal gjøres? har rota litt rund på nettet og prøvd litt forskjellig...men har følsen at det er noe jeg har glemt eller noe...får det hvertfall ikke til..

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel har endelig fått det til.. problemet var firewall....

 

men et spørsmål... er det ikke noe jævla dritt å skru av alle firewalls'a... trenger jo forsåvidt ikke norton security veggen lenger p.g.a den intergrerte i routern.. men jeg hadde ikke regnet med å måtte deaktivere firewallen som er i routern for å kunne se filene på de andre pcene... føler meg veldig sårbar uten firewall... har ikke fått prøvd så mye med nettverket enda .. så jeg lurte også på om jeg da å må deaktivere firewallen hvis jeg skal spille over nettverket?..

Lenke til kommentar
vel har endelig fått det til.. problemet var firewall....

 

men et spørsmål... er det ikke noe fordømte dritt å skru av alle firewalls'a... trenger jo forsåvidt ikke norton security veggen lenger p.g.a den intergrerte i routern.. men jeg hadde ikke regnet med å måtte deaktivere firewallen som er i routern for å kunne se filene på de andre pcene... føler meg veldig sårbar uten firewall... har ikke fått prøvd så mye med nettverket enda .. så jeg lurte også på om jeg da å må deaktivere firewallen hvis jeg skal spille over nettverket?..

det er jo en egen firewall i Xp.

den kan ikke jeg ha på mens jeg er på lan eller lingene, da kommer ingen inn på meg men jeg kommer inn på andre. digg egentlig :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...