Gå til innhold

Problem med nettverket på den ene PCen


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har en stasjonær PC i en leid leilighet. I det siste har nettet på den PCen blitt dårligere og dårligere. Fra starten av uka var den mer på og av, nå virker det som om den har slukna helt... Jeg kommer ikke inn på noen nettsider. Skype har begynt å lagge..

 

MEN. Jeg har også en laptop som jeg nå sitter på akkurat samme plassen, og har mye bedre nett, og har hatt greit nett hele tiden...

 

Det er altså noe galt med den satsjonære PCen, og ikke nettverket...

 

Hvordan kan jeg løse dette?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at leievertene har en Elkjøp-router stående hos seg og du er tilkoblet trådløst, med et innebygd PCI WiFi kort med to antenne langt nede og bak PCen, eventuelt en billig WiFi dongle fra D-Link eller Netgear?

 

Right? ;)

 

Jeg vet ikke noe om routeren, men jeg har en bra antenne (kosta vel 700 eller noe), og det har alltid fungert bra så langt.

Lenke til kommentar

Ikke dårlig! Imponert! :thumbup: Men sier signalstyrken din? Vært noen endringer enten hos deg eller verten?

 

Kjør CMD og skriv ipconfig /all

Etter det, skriv ping -t <Gateway adressen fra ipconfig /all>

 

Regner med at du skjønner at du skal skrive inn IP adressen til Gateway'en etter ping -t? ;)

 

La den gå ca halvt minutt.. Hva ligger responstiden på? Post gjerne et screenshot av det....

Lenke til kommentar

Ikke dårlig! Imponert! :thumbup: Men sier signalstyrken din? Vært noen endringer enten hos deg eller verten?

 

Kjør CMD og skriv ipconfig /all

Etter det, skriv ping -t <Gateway adressen fra ipconfig /all>

 

Regner med at du skjønner at du skal skrive inn IP adressen til Gateway'en etter ping -t? ;)

 

La den gå ca halvt minutt.. Hva ligger responstiden på? Post gjerne et screenshot av det....

 

Jeg har ikke endret noe, men vet ikke hva han har gjort. Men det er jo mest nærliggende å tro at det er PCen min det er noe galt med siden jeg fint kan bruke laptopen på samme sted?

 

Signalstyrken er "bra".

 

 

Kjørte ipconfig /all i CMD, men finner ingen gateaway adresse.

Lenke til kommentar

Er nok ikke PCen din som er problemet.. Er enten adapteret ditt eller routeren - holder en finger på sistnevnte...

 

Men har du gjort som Skrotnes sa istad? Bruker du 2.4Ghz eller 5GHz båndet?

 

Har du oppdatert driverne? Skrudd av strømsparing?

 

Hvis du ikke får noe gateway, så er du ikke tilkoblet.....

Lenke til kommentar

Er nok ikke PCen din som er problemet.. Er enten adapteret ditt eller routeren - holder en finger på sistnevnte...

 

Men har du gjort som Skrotnes sa istad? Bruker du 2.4Ghz eller 5GHz båndet?

 

Har du oppdatert driverne? Skrudd av strømsparing?

 

Hvis du ikke får noe gateway, så er du ikke tilkoblet.....

 

Nei nå husker jeg det. Jeg fikk aldri til å bruke det nettverkskortet ettersom jeg kjøpte et veldig nytt hovedkort (ASUS Z87-PRO Z87 S-1150 ATX), og PCen ville ikke starte opp hvis jeg brukte det nettverkskortet: http://rog.asus.com/forum/archive/index.php/t-34025.html?s=35a02356410e1be49b906f7ab160fdfe

 

Så jeg bruker nettverkortet som ligger på hovedkortet, til nevnte hovedkort (og bruker adapteret fra PCEen). Denne løsninga har fungert knirkefritt på flere nettverk siden i sommer.

 

Det forrandrer kanskje saken?

 

Dessuten er jeg ganske noob på PC, nettverk osv. Så jeg vet hverken hvordan jeg bytter fra 2,4 GhZ til 5, eller oppdaterer driverne (uten nett?).

Lenke til kommentar

Å ja.. Du har den ja..:p Sorry, jeg så for meg den andre typen - EA-N66.... :blush::whistle::innocent:

 

Ja, det PCI kortet er det problemer med.. Har ikke fått med meg om det er fiksa enda, i såfall...

Men har du oppdatert det som er av drivere til systemet ditt??

 

Hvis routeren til vertene dine er dualband, og de har satt opp begge båndene, så vil du få inn begge nettverkene når du søker etter nettverk...

 

Har du ikke nett på PCen nå i det hele tatt??

Lenke til kommentar

Å ja.. Du har den ja.. :p Sorry, jeg så for meg den andre typen - EA-N66.... :blush::whistle::innocent:

 

Ja, det PCI kortet er det problemer med.. Har ikke fått med meg om det er fiksa enda, i såfall...

Men har du oppdatert det som er av drivere til systemet ditt??

 

Hvis routeren til vertene dine er dualband, og de har satt opp begge båndene, så vil du få inn begge nettverkene når du søker etter nettverk...

 

Har du ikke nett på PCen nå i det hele tatt??

 

Jeg har ikke oppdatert drivere nei. Hvordan gjør jeg det når jeg ikke har nett? Jeg har prøvd å diagnostisere det med windows. Og jeg gikk til enhetbehandling og forsøkte og oppdatere der, men jeg tror ikke det skjedde så mye...

 

Akkurat nå har jeg ikke internett på den PCen i det hele tatt nei. Jeg er tilkoblet nettverket, men "ingen internett-tilgang".

Lenke til kommentar

Er det kortet som fulgte med hovedkortet du bruker nå og ikke kommer på nett med?

Prøvd i skriv ipconfig /release og ipconfig /renew i CMD.. Får du nett da?

 

Har du ingen andre muligheter til å få PCen på nett? Hotspot på mobilen din??

 

Driver til nettverkskortet ditt HER.. Last ned, når du får den på nett, og installer....

Lenke til kommentar

Er det kortet som fulgte med hovedkortet du bruker nå og ikke kommer på nett med?

Prøvd i skriv ipconfig /release og ipconfig /renew i CMD.. Får du nett da?

 

Har du ingen andre muligheter til å få PCen på nett? Hotspot på mobilen din??

 

Driver til nettverkskortet ditt HER.. Last ned, når du får den på nett, og installer....

 

Ja, jeg bruker hovedkortet (med innebygget nettverkskort).

 

Prøvde ipconfig release og renew. "Kan ikke utføre operasjoner på trådløs nettverkstilkobling mens mediet er frakoblet". Funka ikke

 

Hotspot? Nei.

 

Jeg lasta ned driveren her, la den over via disk. Kjørte installasjonsprogrammet, avinstallerte den forrige. Fortsatt ikke nett.

 

Et lite skudd i mørket: Prøvd å restarte PC-en?

 

 

Edit

Et lite skudd til: Hvis du har installert all softwaren som fulgte med Asus hovedkortet, prøv å deaktivere eller avinstallere Network iControl.

 

Prøvd restart ja.

 

Søkte maskinen etter Netowrk iControl, men fant ikke, så har nok ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...