Gå til innhold

South Park-spill bruker ikke Uplay


Anbefalte innlegg

Folk som ikke liker Steam har et litt snevert syn på pc-spill , de aller beste spillene vi har i dag er indie-spill - Uavhengige utviklere som har råd til å lansere sine ideer via steam. Slik blir gode spill utviklet og vi får et bedre utvalg av spill generelt.Pc-spillene har virkelig blomstret under Steam-plattformen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam krever at det skal kjøre hele tiden mens jeg spiller. Det kommer opp med irriterende varsler oppgraderinger, og popups med reklame for drit jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Og mens jeg spiller kommer det popups med irretende achievements, og de kommer med varsler om at vennene mine gjør ditt og datt.

 

Har du prøvd offline-mode?

Lenke til kommentar

 

 

Steam krever at det skal kjøre hele tiden mens jeg spiller. Det kommer opp med irriterende varsler oppgraderinger, og popups med reklame for drit jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Og mens jeg spiller kommer det popups med irretende achievements, og de kommer med varsler om at vennene mine gjør ditt og datt.

 

Kort og greit virker det som om Steam prøver å være en del av livet mitt, og ikke klarer å skjønne at alt jeg vil er å spille spillene mine.

 

Edit: Jeg liker ikke GOG pga. utvalget. Jeg liker distribusjonsplattformen og at det er DRM-fritt.

Nesten alt du klager over her (bortsett fra DRM og at det må kjøre) kan slås av.

Det er godt mulig. Det var i alle fall såpass irriterende den tida jeg brukte det at Steam forsvant ut like fort som det kom inn. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke så spesielt godt etter, men jeg fant ikke muligheten for å skru av noe av det. Men når de tvinger driten på folk så skulle man jo tro at "plag livskiten av meg" var skrudd av som standard.

 

@LMH: nei, har ikke prøvd offline mode. Jeg vet heller ikke hva det er.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Tja, dei fleste synest gjerne det er greit å få opplysningar om at ein har fått ein achievement og slikt. Varsling om at vener kjem online og kva spel dei speler var slått av som standard hos meg i alle fall. Offline mode er det det høyrest ut som, at ein speler spela sine på steam utan at du treng å vere på nettet. Då slepp du nødvendigvis reklame når du startar Steam, du får ikkje vennetenesta og eg er ikkje hundre prosent sikker på det siste her, men reknar med achievements blir slått av også.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er verst: At de dropper UPlay, eller at idioter som vanlig godtar tvert at man blir tvunget til å bruke Steam. Hvorfor kan det ikke være valgfritt?

 

Tvinge oss til å bruke UPla? Buuuu!

Tvinge oss til å bruke Origin? Buuu!

Tvinge oss til å bruke Steam? Helt greit for folk flest. WTF?

.. og så har vi de som setter likhetstegn mellom en veletablert og velfungerende plattform, og elendige og unødvendige forsøk på å utfordre denne.

Mitt første møte med GFWL - problemer. Origin - trøbbel. Uplay - fuck off, og Ataris egen løsning, hva den nå het, ikke minn meg på den. Jeg skjønner forsåvidt at andre har lyst på sin egen løsning, men de har et hav av vanskeligheter. Folk synes det er mer enn nok med en slik portal på maskinen, og når alternativene i tillegg er halvhjertede, er det nær sagt umulig å vippe kongen av haugen.

Forhåpentligvis er dette et tegn på at også UBI er i ferd med å ta til fornuft. At de går med på å droppe Uplay fra en av sine store kommende titler er faktisk ganske ekstremt.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er verst: At de dropper UPlay, eller at idioter som vanlig godtar tvert at man blir tvunget til å bruke Steam. Hvorfor kan det ikke være valgfritt?

 

Tvinge oss til å bruke UPla? Buuuu!

Tvinge oss til å bruke Origin? Buuu!

Tvinge oss til å bruke Steam? Helt greit for folk flest. WTF?

Jeg så ikke dette før jeg først svarte i tråden, men quoted for fucking truth.

 

Uansett hvor bra eller dårlig Steam fungerer er det latterlig å tvinge forbrukerne til å bruke den ene plattformen når det finnes så mye annet bra. Det vlir som om et band skulle kunngjøre at den nye plata deres bare fungerer på Itunes. Selv om det er mange som synes Itunes fungerer utmerket finnes det også de som ikke vil ha det søppelet installert på sin pc.

 

@LMH: Interessant. Jeg får se om jeg kanskje gidder å installere det allikevel. Det kommer vel an på hvor bra dette spillet blir.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Skjønner seriøst ikke hva du sutrer over, Dauemannen...

 

Steam er den mest foretrukne plattformen globalt, og jeg sammen med mange andre elsker Steam akkurat slik det er.

 

Jeg digger at det kommer opp ett tilbud hver gang jeg logger inn på Steam (det er kun ett tilbud som kommer, ikke mange. Eller ett eneste tilbudsvindu er vel mer riktig å si). Og det er som oftest et veldig bra tilbud.

 

Jeg er henrykt glad over at jeg kan installere alle mine spill digitalt og spille dem på så mange maskiner jeg ønsker. Og enda mer fantastisk er det at savegamesene synkroniseres med steam slik at all fremgang lagres og kan spilles videre på med forskjellige maskiner.

 

Jeg liker veldig godt prisene, de har ofte tilbud som er helt mongo-billig, brukergrensesnittet er brukervennlig og veldig lett. Det bruker lite av maskinen. Elsker at Steam sier ifra til meg hvis det har kommet en ny driver til skjermkortet, eller at det automatisk oppdaterer spillene mine for meg med patcher. Steam er også eneste plattform som tilbyr changelog til alle spill.

 

Det er så mye positivt å si om steam at jeg kunne holdt på i lang tid. Så jeg skjønner ikke hva du egentlig sutrer over? Jeg går ut ifra at du liker de samme funksjonene som meg som jeg har nevnt ovenfor her?

 

 

Jeg har omtrent 10 spill på Uplay, 20 spill på Origin og 50-60 spill på Steam. Jeg har brukt alle plattformene like mye, men Steam er en soleklar vinner på absolutt alt. Det er ingenting jeg har opplevd til nå som er bedre på noen av de andre.

 

Selvfølgelig er alle forskjellige, men det var bare så veldig mye klaging over steam at jeg måtte kommentere mine synspunkter også :)

 

EDIT: Skriveleifs

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke liker Steam har et litt snevert syn på pc-spill , de aller beste spillene vi har i dag er indie-spill - Uavhengige utviklere som har råd til å lansere sine ideer via steam. Slik blir gode spill utviklet og vi får et bedre utvalg av spill generelt.Pc-spillene har virkelig blomstret under Steam-plattformen.

 

Det er vel heller motsatt. Folk som kun liker Steam har et litt snevert syn på PC-spill. Ja, de aller beste spillene vi har i dag er indie-spill, men de må jo stort sett kjempe seg gjennom Greenlight (selv om Valve endelig begynner å skjønne hvor idiotisk Greenlight er), mens de dukker opp dag 1 på Humble Store og/eller GOG. Steam har mye av æren for at PC-spill har blitt enda mer populært enn før, men indiesuksessen på Steam er bare et biprodukt av at Steam har tiltrukket seg AAA-hopen, som kan kjøpe et indiespill på 90% tilbud en gang i blant. Er tilbydere som GOG og Humble som har gjort at PC-spill har blomstret de siste årene.

 

Forøvrig bare fanboys som kan mene at UPlay er så mye verre enn Steam, men det er provoserende å måtte forholde seg til mange DRMer samtidig (det er provoserende nok å måtte forholde seg til Steam), så glad de kuttet det ut i dette spillet.

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil våge å påstå at Steam er noe bedre enn Uplay, men det viktige er at det holder med en slik løsning på maskinen. Da skal det være rimelig forpult fantastisk for at jeg skal gidde å skifte, og det blir mindre aktuelt jo lenger tid som går, jeg kjøper ikke 180 spill på nytt. Eventuelt må en utfordrer ha en tittel av samme størrelsesorden som Half-Life 2 i ryggen, og jeg ser ikke helt hva det skulle vært - annet enn Half-Life 3.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er verst: At de dropper UPlay, eller at idioter som vanlig godtar tvert at man blir tvunget til å bruke Steam. Hvorfor kan det ikke være valgfritt?

 

Tvinge oss til å bruke UPla? Buuuu!

Tvinge oss til å bruke Origin? Buuu!

Tvinge oss til å bruke Steam? Helt greit for folk flest. WTF?

 

Hvorfor sutre over å bruke en tjeneste som er bedre enn alternativet og gir deg vanvittig mye bra funksjoner du ikke kan få tilgang til uten en konto som er låst? Jeg savner IKKE gamle dager med 400 spill på hylla som tar plass og ofte ikke er interessante etter 2 uker.

Lenke til kommentar

 

Folk som ikke liker Steam har et litt snevert syn på pc-spill , de aller beste spillene vi har i dag er indie-spill - Uavhengige utviklere som har råd til å lansere sine ideer via steam. Slik blir gode spill utviklet og vi får et bedre utvalg av spill generelt.Pc-spillene har virkelig blomstret under Steam-plattformen.

 

Det er vel heller motsatt. Folk som kun liker Steam har et litt snevert syn på PC-spill. Ja, de aller beste spillene vi har i dag er indie-spill, men de må jo stort sett kjempe seg gjennom Greenlight (selv om Valve endelig begynner å skjønne hvor idiotisk Greenlight er), mens de dukker opp dag 1 på Humble Store og/eller GOG. Steam har mye av æren for at PC-spill har blitt enda mer populært enn før, men indiesuksessen på Steam er bare et biprodukt av at Steam har tiltrukket seg AAA-hopen, som kan kjøpe et indiespill på 90% tilbud en gang i blant. Er tilbydere som GOG og Humble som har gjort at PC-spill har blomstret de siste årene.

 

Forøvrig bare fanboys som kan mene at UPlay er så mye verre enn Steam, men det er provoserende å måtte forholde seg til mange DRMer samtidig (det er provoserende nok å måtte forholde seg til Steam), så glad de kuttet det ut i dette spillet.

 

 

Uplay er ganske mye værre enn steam, det er ustabilt, dyrt, tregt, og har absolutt ingen funksjoner som er i nærheten av like bra som steam. Når du da legger til at selv origin har features som er bra(retur av penger er et stort steg i riktig retning) så er Uplay flaut dårlig.

Lenke til kommentar

Steam krever at det skal kjøre hele tiden mens jeg spiller. Det kommer opp med irriterende varsler oppgraderinger, og popups med reklame for drit jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Og mens jeg spiller kommer det popups med irretende achievements, og de kommer med varsler om at vennene mine gjør ditt og datt.

 

Kort og greit virker det som om Steam prøver å være en del av livet mitt, og ikke klarer å skjønne at alt jeg vil er å spille spillene mine.

 

Edit: Jeg liker ikke GOG pga. utvalget. Jeg liker distribusjonsplattformen og at det er DRM-fritt.

 

Så du klager på en plattform fordi du personlig ikke har satt deg inn i funksjonene den har?(alle ankepunktene dine kan du faktisk sette opp på DIN måte.)

 

Er prinsipielt enig i at DRM er noe drit men for å være ærlig hadde jeg nok brukt steam uansett pga alle vennefunksjonene som gjør at det er lett å spille sammen og gjøre ting uten noe stress i motsetning til alle GOG spill(og andre drm frie spill) som gjør at jeg må ha en ny bruker av et eller annet slag per spill og det er mer pes å spille sammen, steam gjør ALT dette for deg på en elegant og lite krevende måte som absolutt alle klarer å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så du klager på en plattform fordi du personlig ikke har satt deg inn i funksjonene den har?(alle ankepunktene dine kan du faktisk sette opp på DIN måte.)

 

 

Ja. GOG gjør akkurat det jeg vil ut av boksen. Hvorfor skal jeg da måtte lete meg gjennom menyer og eventuelt google for å få det sånn som jeg vil?

 

Edit: skriveleif

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

 

Så du klager på en plattform fordi du personlig ikke har satt deg inn i funksjonene den har?(alle ankepunktene dine kan du faktisk sette opp på DIN måte.)

 

 

Ja. GOG gjør akkurat det jeg vil ut av boksen. Hvorfor skal jeg da måtte lete meg gjennom menyer og eventuelt google for å få det sånn som jeg vil?

 

Edit: skriveleif

 

Gog leverer vel ikke akuratt alle ting gjør de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...