Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye ekstra koster "under 23" forsikring?


Anbefalte innlegg

Hey! Pappa har full forsikring hos Gjensidige og kjørt skadefritt siden hsn fikk lappen osv så han har full bonus + alle år, samme med mamma,mmen hvordan er det? Vi har en

-volvo v70 04 titanium 180hk og en

-mercedes-benz s320 1992 w140 231 hk.

 

Når det gjelder forsikringa vil de endre på en av bila at "bilen skal brukes av førere under 23 år." Hvilken av bila vil det være dyrest på? Hva koster det? Eller er det bare ett standard tilleg uansett bil?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok være forskjell fra bil til bil, akkurat som om du skulle forsikret på deg selv.

 

Man kan si det enkelt i at prisen blir satt etter statistikk. I ditt tilfelle f.eks hvor mange skader har det vært på tilsvarende biler av menn under 23 år. Der det har vært flest, vil prisen øke mer.

 

Forsikring kan variere enormt etter hvor man bor osv, så jeg ville bare fått foreldrene dine til å ta en telefon til selskapet. Det tar bare 3 minutter.

 

Skal jeg vil det være ganske likt tillegg. Det har sikkert vært flere ulykker med mercedesen siden dette er en bil unge oftere kjøper selv, men v70 er en så populær familiebil at det sikkert er mange unge som har bulket noen av dem også.

Lenke til kommentar

Du kan sammenligne priser på forsikring relativt enkelt med forbrukerrådets tjeneste, finansportalen.

Selv har jeg forsikring gjennom Eika (Terra), men DNB kunne tilby meg rimeligere forsikring fortalte rådgiveren da jeg var innom i boliglånsøyemed - de skal visstnok bli flinkere til å selge inn forsikringer - og har derfor startet "murphys-kampanjen" du kanskje har sett.

Litt gratisreklame for DNB der altså...

Lenke til kommentar

Gjensidige gir 20% rabatt om alle førere er over 23 år, så det kan spares mye der. Enkelte selskaper tillater ikke engang at sjåfører under 23 bruker bilen.

Problemstillingen her er så vidt jeg kan forstå at premien på en, eller begge, av de to overnevnte biler skal endres fra å gjelde førere over 25, som er vanlig førere som har levd noen år - i dette tilfellet hans/hennes foreldre, til også å, slik jeg leser det, gjelde for eldste sønnen/dattera i familien :)

Endret av joneug
Lenke til kommentar

 

 

Gjensidige gir 20% rabatt om alle førere er over 23 år, så det kan spares mye der. Enkelte selskaper tillater ikke engang at sjåfører under 23 bruker bilen.

Problemstillingen her er så vidt jeg kan forstå at premien på en, eller begge, av de to overnevnte biler skal endres fra å gjelde førere over 25, som er vanlig førere som har levd noen år - i dette tilfellet hans/hennes foreldre, til også å, slik jeg leser det, gjelde for eldste sønnen/dattera i familien :)

Korrekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...