Gå til innhold

Windows 7: Passord sluttet å fungere (tilbakestille/slette)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har akkurat fått tilbake laptopen min (Asus) tilbake fra reparasjon og satte i dag tidlig et passord på brukerkontoen min. Dette passordet er forsåvidt enkelt som jeg ikke bruker noen andre steder, utenom på laptopen før den ble repararet og på min stasjonære PC. Mens jeg var på skolen, låste jeg laptopen kanskje tre ganger (og logget på igjen med passord). Jeg stakk for å kjøpe lunsj og var tilbake kort tid etterpå. Da jeg prøvde å logge på igjen, fikk jeg opp at passordet er feil. Jeg har prøvd i kanskje en time med forskjellige kombinasjoner (en til høyre, en til venstre, en opp, en ned osv) og jeg kan ikke fatte hva som har skjedd. Jeg vet at ingen brukte laptopen mens jeg var borte (i hvert fall ikke fysisk).

 

Uansett, jeg forsøkte å laste ned http://download.cnet.com/Windows-Password-Recovery-Tool/3000-2092_4-10964595.html'>Windows Password Recovery Tool og satte det over på en USB som jeg bootet fra. Jeg fikk opp feilmelding om at tilbakestillingsprogrammet ikke fant windows-disken og at jeg kunne prøve å kjøpe premiumversjonen og blabla.

 

Jeg lurer på om noen av dere har opplevd dette og vet om en enkel måte å få ordnet dette på. Jeg har ingen andre kontoer på laptopen enn den ene (som har administrator).

 

Dersom det ikke går, må jeg skru ut disken, koble til den stasjonære, flytte filer jeg trenger og så tilbakestille windows på laptopen. Dette vil jeg helst unngå, selv om jeg ikke har fått gjort så veldig mye med laptopen siden jeg fikk den tilbake fra reparasjon.

 

Joakim.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig og laste ned diverse windows reset program på nettet, har selv hatt god suksess med både programmene OPHcrack og noe som heter Offline NT Password & Registry Editor.

 

Høyest suksess rate med offline NT, gøy med familie medlemmer som glemmer passordene sine.. :|

Begge disse vil prøve og fjerne windows passordet totalt, så du kommer deg inn igjen på pc'en, uten at du må re-formatere eller lignende.

Begge krever dog og bli brent ut på cd eventuelt usb pinne.

 

Legger ved linker til begge så kan du prøve selv,

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html - Offline NT

( Med youtube

guide )

 

http://ophcrack.sourceforge.net/ - OPHcrack

 

 

Vil påpeke at dette ikke skal brukes for lumske intensjoner ;)

Lenke til kommentar

Takk for svaret!

 

Men dette er noe av det merkeligste jeg har vært borti så lenge jeg har holdt på med datamaskiner. Når jeg kom hjem nå, så fungerte det å logge inn på første forsøk... Jeg er så sikker som overhodet mulig, at jeg prøvde det samme passordet (med og uten caps lock) minst 30 ganger mens jeg var på skolen...

Lenke til kommentar

Det er ikke bare språket på tastaturet som har blitt endret fra norsk til engelsk (eller noe?)

Bruker du spesialtegn i passordet som - _ ? + / * osv?

Hei,

 

jeg bruker # og _

 

Nå skjønner jeg ingenting her. Jeg boota, prøvde å logge inn. Feil pw (jeg kan dette passordet like godt som VISA-pinkoden). Prøvde igjen, vips funket det. Jeg gikk inn for å endre passordet, fikk feil passord, selv om jeg testet 10-15 ganger. Prøvde å slette - samme igjen.

 

Jeg prøvde derfor å skrive inn ? i stedet for _, funket ikke. Så byttet jeg til EN-knapper, funket ikke. Byttet tilbake til NO, så funket det med en gang....

 

Jeg bytter passordet til noe enklere, men hva kan dette skyldes? Jeg er meget sikker på at det var norsk tastatur/knapper da jeg logget på først, og det var også norsk tastatur/knapper da det funket.

Lenke til kommentar

Prøv å skrive passordet i et tekstprogram og bytt mellom engelsk og norsk.

Nå har jeg allerede fjernet passordet, men i notepad prøvde jeg å skrive med _ og #

i tillegg til ? og #

Og deretter copy/paste. Fungerte ikke, så da byttet jeg tilbake til norsk, forsøkte en gang til og da fungerte det (som jeg beskrev i forrige innlegg). Jeg skjønner absolutt ikke hva som skjedde, men nå har jeg byttet til et passord uten slike tegn og håper det ikke tuller seg igjen. Saken er derfor løst, selv om jeg er utrolig nysgjerrig på hva som forårsaket disse problemene.

 

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette problemet siden jeg gikk over til Windows 8 (.1) og Windows Server 2012 (R2) for 2 år siden. Særlig har jeg dette problemet via Remote Desktop pcer, der Windows i tide (og helst i utide) bestemmer seg for å bytte til engelsk tastatur, til og med alt oppsettet er på norsk.

 

Har ikke forsket noe særlig på dette,men har lært etter en god del frustrasjon å enten bruke passord uten spesialtegn eller å lære meg hvilke kombinasjoner de tegnene jeg bruker har når tastaturet plutselig har skiftet til engelsk igjen.

 

Men ut i fra hva du skriver så er jeg 100% sikker på at tastatur oppsett er årsaken til problemet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte deg myhken sier.

Når logon screen vises er tastaturet f.eks EN. Mens det var NOB når du skrev passordet som ble lagret.

Spesialtegn som _ og ? er på ulike taster mellom disse språkene .

 

Merk! Du kan veksle tastatur språk på login screen både i windows 7 og windows 8/8.1

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...