Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar slår seg av etter 4min57sek, Hver gang!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Emachines E730G som slår seg av etter 4minutter 57sekunder etter jeg har slått den på.

 

Med en gang jeg har trykket inn påknappen, går CPU-vifta for fullt, og holder farten helt til pc'n kutter kontant ved 4m57s.

 

Jeg kan slå den på igjen umiddelbart, men likevel; når stoppeklokka viser 4m57s slår den seg av.

 

 

 

 

Har vært i kontakt pr epost med dem som har service på denne pc'n iflg komplett.no hvor jeg kjøpte den, men det er bare en evig runddans med meldinger som tyder på at det er en ny kundebehandler som svarer hver gang, i tillegg til at de ber etter samme info gang etter gang.

 

 

 

Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som noe hardware feil. Kommer du i bios? Ser du windows logo når den booter?

Ja kommer i bios, og ja ser windowslogo når den booter.

kommer inn i windows også, og kan gjøre akkurat hva jeg vil uten feilmeldinger eller noe, helt til den bare kutter, som om man tar ut batteriet/kopler fra strømmen.

 

Kundeservice mente jeg skulle oppdatere bios, men rekker man det på 4min 57sek?

Lenke til kommentar

oppdaget nettopp noe.

 

Vanligvis når jeg slår den på, må jeg trykke på "numlock" før jeg trykker inn passordet for å logge inn i windows.

 

Om den kutter selv, husker den at numlock er aktivert, og jeg slipper å aktivere den før jeg trykker inn passordet.

 

Men om jeg slår den av selv, må jeg aktivere numlock igjen når jeg skal trykkr inn passordet.

 

 

 

Det er vel sånn det skal være, at etter maskinen har vært avslått, må man aktivere numlock selv før man bruker numpaden.

Men når den har kuttet, husker den altså at numlock var aktivert.

 

Er det vesentlig info?

Lenke til kommentar

Man må ikke prøve seg engang på å bios oppgradere en så ustabil maskin.

Sjansjen på å bricke den er veeldig sannsynlig stor.

Insistere på å sende den inn til repair (reklamasjon).

Håper du ikke har fått noe virus/trojaner dritt da.

 

Du kan teste hardware med å boote den med en Linux live cd (på cd/dvd eller minnepenn).

Funker det da er det feil i windows installasjonen din eller den er infisert med noe. Eventuelt diskfeil på dens hdd.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...