Gå til innhold

Er så tynn. Her er min "fremgang". Hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei. for rundt 7-8 mnd siden hadde jeg veldig dårlig selvtillit til kroppen og meg selv. 1 mnd etter begynte jeg og trene og har trent cirka ett halvt år nå! Legger ved ett bilde hvor dere ser fremgang. Den er jo skikkelig dårlig, og har trent så masse så vil tro jeg gjør/spiser/trener feil. Jeg blir liksom flau og sånt når jeg trener med de store gutta... Hvordan syns dere med peilingen jeg har kommet meg på 6 mnd?

Ser jo litt fremgang, men håpte på mer :( Så må nok legge om treninga!

Takk for svar!

 

Har dere forresten noe mat å anbefale og hvor ofte om dagen ete det?

 

 

 

post-207264-0-43941900-1391369904_thumb.jpg

Endret av Toalettet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste vil nok anbefale flere en én enkelt shake per dag, spesielt på treningsdager.

Riktig! Pga har hørt man skal ha antall kg kroppsvekt * 2g protein i seg hver dag! Eks 73kg*2= 146 g protein , hvordan i alle dager skal man klare å få dette gjennom mat??

Endret av HuskyHaugen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, av en eller annen merkelig grunn, så får jeg ikke skrive under sitatet - men nok om det.

Jeg skal gi deg et par gode tips, helt gratis.

1. Ikke bry deg om de store gutta, konkurrer med deg selv. Følg med på din egen fremgang, og at du blir sterkere - ikke fokuser på utseende, det "kommer av seg selv, etterhvert som at du bytter ut mer og mer av fettmassen din, med muskelmasse.

2. De store gutta ble ikke store over natta. De har nok trent hardt og spist riktig i flere år. Du kan gjerne bruke de som er bedre trent som motivasjon, men ikke forvent at du skal bli svær med definerte muskler over natta.

3. Du har trent i et halvt år skriver du. Hvor lang tid har du sitti på ræva før det? Hvor fort forventer du at kroppen magisk skal forvandle seg fra dvask til buff?

4. Fortsett med treninga di, fortsett å fokuser på å bli sterkere, fokuser på kostholdet ditt, så kommer resultatene etter.

Det er nå mine mantra. Lykke til, i alle fall.

 

Jeg blir liksom flau og sånt når jeg trener med de store gutta...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det ser ut som om du har hatt grei fremgang jeg. Bare spis mer og sørg for at du går opp i vekt. Ikke tenk så mye på proteinmengde og slikt, det kommer av seg selv så lenge du spiser nok.

Okey! :) Tusentakk!

 

 

 

OK, av en eller annen merkelig grunn, så får jeg ikke skrive under sitatet - men nok om det.

 

Jeg skal gi deg et par gode tips, helt gratis.

 

1. Ikke bry deg om de store gutta, konkurrer med deg selv. Følg med på din egen fremgang, og at du blir sterkere - ikke fokuser på utseende, det "kommer av seg selv, etterhvert som at du bytter ut mer og mer av fettmassen din, med muskelmasse.

 

2. De store gutta ble ikke store over natta. De har nok trent hardt og spist riktig i flere år. Du kan gjerne bruke de som er bedre trent som motivasjon, men ikke forvent at du skal bli svær med definerte muskler over natta.

 

3. Du har trent i et halvt år skriver du. Hvor lang tid har du sitti på ræva før det? Hvor fort forventer du at kroppen magisk skal forvandle seg fra dvask til buff?

 

4. Fortsett med treninga di, fortsett å fokuser på å bli sterkere, fokuser på kostholdet ditt, så kommer resultatene etter.

 

Det er nå mine mantra. Lykke til, i alle fall.

 

Jeg blir liksom flau og sånt når jeg trener med de store gutta...

 

Takk for masse motiverende tips :D Skal huske på det her! Hjalp meg litt faktisk tror jeg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Spis mer. Drikk 3liter hmelk om dagen. Tren starting strength.

Starting Strength er kanskje verdens mest benyttede og anerkjente program for styrketrening, hvis økt styrke gir deg motivasjon og bedre selvtillit så bruk gjerne det, men vit også at det programmet ikke er optimalt for muskelvekst. ( Det er forskjell på muskelvekst og styrkevekst )

 

Hvis større muskelvolum er en større motivator, så kan du benytte samme baseøvelsene, noe du uansett bør, men flere repetisjoner.

 

Eks:

A dag:

Dype knebøy - 3 sett à 10 repetisjoner

Benkpress 3x10

Markløft 3*5

 

B dag:

Dype knebøy 3x10

Militærpress 3x10

Stående roing 3x10

 

Tren styrke fast tre dager i uken, alltid med minst en dag hvile mellom, jeg tar Mandag, Onsdag, Fredag. Push deg selv, og hver gang du klarer alle sett og alle repetisjoner, så øker du vekten på den øvelsen med 2,5kg på neste trening. Spis nok, og sov nok ( 8-8,5t/døgn) ikke overkompenser med å trene mer, lenger, oftere osv, osv... Du trenger restitusjon. Skaff deg boka "Starting Strength" av Mark Rippetoe, sjekk videoene til Rippetoe på Youtube for å lære riktig teknikk. Din alder, spesielt med tanke på testosteronproduksjon og andre hormoner vil også påvirke hvor fort du kan legge på deg. Imidlertid vil tung styrketrening stimulere til øket produksjon av testosteron og veksthormon.

 

Å veilede deg optimalt krever svært mye, men du velger styrke eller volum, og så holder du deg der minst 12 uker. Bruk hviledagene til å lese Starting strength, og skaffe deg kunnskap om kosthold, så vil du i løpet av de 12 ukene se at det er summen av alt som gir resultater. Begynn å telle kalorier, slik at du vet hvor mye du får i deg, du må ha kalorioverskudd for å ha optimal muskelvekst, og du er så tynn at jeg mistenker det ikke er tilfelle. Sikt deg inn på 2g protein pr Kg kroppsvekt pr dag, og sikkert 3-3500 kalorier om dagen samlet.

 

Kostholdsoppskriften min er enkel:

 

Hver dag, 1-2 proteinshaker (jeg spiser for lite og uregelmessig) 5g Kreatin, og en spiseskje tran. Normal mat utover dette. De dagene jeg spiser "riktig" og dekker proteinbehovet på den måten, så dropper jeg proteinshaken. Jeg tar alikevel kreatin og tran. Det er derfor jeg sier du skal telle kaloriene dine, det tar litt tid før du lærer hvor mye som er nok :) Jeg har etter mye leting ikke funnet grunn til flere tilskudd enn dette for oss som ikke er på elitenivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...